No SSO cookie

Piata auto româneasca este în regres

voteaza
(0/ 0)
Piata auto româneasca  este în regres
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

După o perioadă de doi ani în care piaţa auto românească s-a situat pozitiv în privinţa vânzărilor, în primul trimestru al acestui an ea a consemnat un prim regres, cu toate că ar putea fi interpretat şi ca o stagnare.

 
 
[poza1s]Potrivit statisticilor realizate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, în primele trei luni ale anului vânzările de autovehicule au fost de 23.478 de unităţi, cu aproape 60 de vehicule mai puţin decât în perioada similară a anului trecut.
Trebuie menţionat că, în ultimii ani, trendul de creştere al pieţei a fost, începând din 2000, de 5-7% anual, şi de 12-13% trimestrial, astfel că, pentru acest an, se preconiza o majorare anuală a vânzărilor de circa 10-15%.
Producţia internă de automobile a scăzut dramatic, în perioada consemnată, de la 17.937 de unităţi anul trecut, la 13.734 de unităţi, ceea ce reprezintă o diminuare de peste 23%.
[poza2s]Se constată însă o revenire a producţiei în martie, în mare parte datorată intrării pe liniile de asamblare a modelului Dacia Solenza. Rezultatul negativ a fost puternic influenţat de faptul că, în februarie, Dacia a renunţat la producerea modelului SuperNova.
Faţă de primul trimestru al anului trecut, exporturile auto româneşti s-au înjumătăţit, ajungând la numai 1.751 de maşini, din care 508 unităţi au ieşit din ţară în luna martie.
Între rezultatele pozitive ale perioadei analizate sunt importurile auto, care au înregistrat o majorare de 19,1%, cu mult mai redusă faţă de cotele de creştere ale trimestrelor anterioare, care se situau între 30-50%.
[poza3s]Totalul importurilor, în primele trei luni, a fost de 9.415 unităţi, cu specificarea că un rezultat mai bun, de circa 3.800 de maşini, s-a consemnat în martie, lună care a fost cu circa 30% mai bună din prisma importurilor faţă de luna similară din 2002.
Producătorii români au realizat vânzări ce nu le-au depăşit pe cele de anul trecut. Dacia a vândut, în primul trimestru, un total de 10.448 de unităţi, Daewoo a comercializat 3.252 de unităţi, în vreme ce ARO a livrat numai 292 de vehicule.
În privinţa pieţei de import, în această perioadă, Renault a reuşit să revină pe prima poziţie în topul vânzărilor, cu 1.417 unităţi, în principal datorită vânzărilor din martie, de 750 de unităţi.
[poza4s]Locul secund a fost ocupat de Volkswagen – 1.212 unităţi. Pe poziţia următoare, a fost Peugeot, cu 1.177 unităţi comercializate, surclasând Skoda, cu 1.107 unităţi, marcă ce se afla pe locul secund în perioada similară a anului trecut.
Cel mai bine cerut model de import a rămas în continuare Renault Clio, cu 367 de unităţi în martie, fiind urmat, pe poziţii neschimbate de Renault Megane şi Skoda Octavia. Un model cu o urcare accentuată a vânzărilor în acest prim trimestru al anului a fost Peugeot 206, care în martie a înregistrat 173 de cereri.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2513 :: 22.15MB