Noua motorizare V6 diesel este dezvoltata de PSA in colaborare cu Ford si vine sa inlocuiasca in gama francezilor vechiul propulsor V6 de 2.7 litri. Astfel, noua unitate botezata DT20C livreaza o putere de 241 de cai la 3800 rpm si un cuplu maxim de 450 Nm disponibil in regimul de turatii 1600-3600 rpm. Desi se poate observa o crestere a puterii cu 18% fata cei 204 cai dezvoltati de vechiul motor, in acelasi timp Peugeot a reuseste sa reduca considerabil consumul de combustibil cu 1,3 litri/100 km si emisiile de CO2 cu 36 g/km, afisand noile valori de 7,2 litri/100 km - consum in ciclu combinat si emisii CO2 de 189g/km.
Cum era de asteptat, Peugeot 407 Coupe echipat cu noul motor V6 3.0 HDi PEF si-a imbunatatit performantele. Coupe-ul francez poate atinge 100 km/h la plecarea de pe loc in doar 7,7 secunde si primeste titlul de cel mai puternic Peugeot produs in serie in intreaga istorie de 120 de ani. Toate aceste imbunatatiri se datoreaza unui amplu efort de cercetare care a cautat sa exploateze la maxim potentialul resurselor. Cele mai importante contributii le-au avut camera de ardere reproiectata si denumita ECCS care a permis reducerea raportului de compresie la 16,1:1, injectoarele piezolectrice cu 8 duze cu diametru de 120 de microni care functioneaza la o presiune de 2000 de bari, noul sistem sofisticat de recirculare a gazelor (EGR), precum si noile turbine Honeywell cu geometrie variabila care desi au dimensiuni mai mici, beneficiaza de o eficienta mult mai mare, oferind acceleratii mai bune la turatii joase si oportunitatea de a dispune de cuplul maxim in doar 500 milisecunde.
Peugeot a avut grija sa ofere si o alternativa mai economica. Asadar, propulsorul 2.0 HDi PEF a fost revizuit tot printr-un parteneriat cu Ford in urma caruia au fost reproiectate peste 50% dintre componentele sale. Rezultatul este consemnat de cresterea puterii de la 136 CP la 163 CP disponibili la 3750 rpm si cuplul maxim de 340 Nm livrat in mod constant intre 2000 si 3000 rpm. Motorizarea diesel cu patru cilindri are ca avantaj, fata de cea V6, consumul mediu de 5,4 litri/100 km si emisiile de CO2 de doar 140 g/km care se incadreaza perfect in reglemetarile europene.
Constructorul francez va introduce noile motorizari pe piata incepand din luna septembrie a acestui an, anuntand deja faptul ca unitatea 2.0 HDi va putea fi comandata cu versiunile de echipare Sport, Feline, precum si cu seria speciala Navteq iar propulsorul V6 3.0 HDi va echipa versiunea GT a lui 407 Coupe ce va avea un pret de 48.200 euro.
Catalin Dinu
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!