No SSO cookie

Paradoxul pietei auto

voteaza
(0/ 0)
Paradoxul pietei auto
Noutati-auto · · 2 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Producatorii americani profita de pe urma dezastrului din Japonia.

 
 
Potrivit unui raport prezentat de CNN International, supus de altfel logicii mediului de afaceri, acum este momentul potrivit pentru producatorii americani sa speculeze in favoarea lor dezastrul din Japonia.


Lipsa pieselor de schimb provenite din Japonia, sau chiar lipsa totala a autovehiculelor japoneze, care survine deodata cu o adevarata revolutie a ofertei americane de vehicule mici si mijlocii, ofera companiilor Ford, General Motors si Chrysler o oportunitate de neratat, la care se adauga posibilitaea livrarii imediate e vehiculelor din parcurile proprii. Si aceasta oportunitate va fi si mai accentuata in lunile care vin.


Doi dintre cei trei factori care pot revolutiona vanzarile de masni americane provin direct in urma catastrofei din Japonia, de luna trecuta. Valul tsunami a inchis fabricile, sau a redus drastic productia lor, ceea ce a dus la lipsa de masini pe piata, in timp ce yenul japonez si-a intarit valoarea, deoarece se asteapta ca japonezii sa rascumpere lichiditati de pe piata, pentru atenuarea dezastrului.


Cu alte cuvinte: nu exista piese de schimb iar mutarea productiei japoneze in SUA a devenit mai costisitoare si mai putin profitabila. Din aceasta cauza se asteapta reducerea furnizarii de componente cu pana la 50% in timp ce cresterea pretului unitatilor gata fabricate vor impinge, impreuna, clientii in bratele deschise ale concurentei.


Al treilea factor major care joaca un rol important in aceasta ecuatie este ca producatorii americani au inceput sa fie mai atenti cu piata si cu planificarea productiei. Datorita maririi productiei de masini de clasa mica, in raport cu pretul titeiului care va fi in crestere lunile urmatoare, cei trei principali producatori americani vor fi capabili sa scoata in fata propriile oferte, care devin adevarate optiuni pe un segment de piata dominat pana acum de catre japonezi.
Ford Focus si Fiesta, Chevrolet Cruze si viitorul model Sonic, sunt primele optiuni pe care cumparatorii le vor avea in fata, in timp ce Chrysler are la dispozitie modelele Caliber si Fiat 500, insa niciunul dintre ele n-a reusit sa convinga, in felul in care au facut-o ofertele Ford si GM.


Aceste date si fapte nu ii transforma pe americani in adevarati eliminatori ai concurentei japoneze, insa cu siguranta ii vor ajuta sa-si recastige o parte din piata auto pe care au pierdut-o. Clientela care este in cautare de vehicule hbrid va continua sa acceseze oferta nipona, care are traditie in acest domeniu, in timp ce pentru vehicule electrice vor trebui sa ramana intepeniti intre ofertele Nissan Leaf si Chevrolet Volt. Nu pentru mult timp insa, deoarece la finele anului este asteptat pe piata modelul Ford Focus Electric, iar japonezii pregatesc replicam pentru 2012, venind cu Toyota Prius plug-in.


Cristian Szilvassy

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (2)

scris de Anonim

Sigur ca rezultatul unui test IQ pe microscopicul creieras al tau va fi un numar negativ.

scris de Anonim

Pe mine nu ma mira asta , personal sunt convins ca obezii sunt la originea dezastrului nipon . Sa nu uitam ca japonezii au dominat piata auto americana multi ani ... sper ca Loganul sa nu ajunga pe piata obezilor si sa fie bine primit de acestia ca sigur ne paste un cutremur devastator in zona Campulung Muscel !!!

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1781 :: 22.18MB