No SSO cookie

Opel provoaca o minicriza diplomatica intre Germania si SUA

voteaza
(0/ 0)
Opel provoaca o minicriza diplomatica intre Germania si SUA
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Viitorul constructorului de masini Opel era joi in centrul unui joc de poker diplomatic intre Statele Unite, acuzate ca saboteaza dosarul, si guvernul german, strans cu usa din cauza apropiatelor alegeri, potrivit analistilor citaii de AFP.

 
 
Tonul a urcat atat de mult, dupa opt ore de negocieri nocturne fara rezultat la Berlin, incat ministrul german de externe Frank-Walter Steinmeier a promis ca ii va telefona omologului sau american Hillary Clinton.

"Opel a devenit un obstacol in relatiile germano-americane. Germanii nu se simt luati in serios de guvernul american", explica pentru AFP Stefan Bratzel, profesor specializat in industria producatoare de masini.


Totul in modul cum s-a desfasurat seara, potrivit Berlinului, pare sa sustina aceasta teza: GM a anuntat in ultimul moment ca are nevoie de urgenta nu de 1,5 miliarde de euro ajutoare pentru Opel, suma deja aprobata de guvernul german, ci de 1,8 miliarde. in plus, Washingtonul nu a trimis la aceste negocieri decat un consilier tehnic de la Departamentul Trezoreriei. "Trezoreria americana ar fi putut sa-si dea mai mult interesul, atunci cand si-a ales reprezentantul", a criticat Karl-Theodor zu Guttenberg, ministrul german al economiei, in mod obisnuit un americanofil. in general, atitudinea americana a fost considerata "prea putin transparenta" de catre germani.

"Cred ca si bariera lingvistica a fost importanta. Nu stiu daca acest trimis al Trezoreriei vorbea o boaba de germana sau daca mai fusese vreodata in Germania. Exista indicii destul de clare pentru a spune ca partea americana nu a luat foarte in serios aceasta problema", apreciaza Christoph Stuermer, analist pentru industria auto la Global Insight. De partea germana, nici secretarul de stat din Ministerul Economiei Jochen Homann, trimis la negocieri, nu este un vorbitor prea stralucit de engleza.

Statele Unite au respins toate aceste critici, un oficial guvernamental afirmand, sub acoperirea anonimatului, ca tara a fost "reprezentata cum se cuvine" si partea americana a "incercat intr-adevar sa aiba o atitudine constructiva". Potrivit lui, "este o problema intre Opel si guvernul german, nu intre Trezoreria americana si guvernul german".

In orice caz, Berlinul a cazut de sus, pentru ca pana acum se mandrea de buna intelegere dintre cancelarul Angela Merkel si presedintele american Barack Obama. insa de aceasta data, asa cum se intampla in dosare economice importante, interesele lor difera. Pe de o parte, Statele Unite fac totul pentru a evita falimentul celui mai mare constructor de masini american, in care au injectat deja miliarde de dolari. "Pe langa aceste sume, pentru ei, 300 de milioane de euro in plus nu reprezinta mare lucru", iar Opel este un subiect "marginal", subliniaza Bratzel. Pe de alta parte, Berlinul trateaza dosarul Opel avand in minte alegerile legislative din septembrie, care paralizeaza coalitia aflata la putere, formata din cele doua mari partide rivale - SPD (social-democrati) si CDU (conservatori).

"Daca nu am avea alegeri in septembrie, dosarul ar fi fost inchis de mult timp. Niciun politician nu s-ar fi ocupat de el, Opel ar fi dat faliment", afirma Willi Dietz de la Institut für Automobilwirtschaft.

Pana la urma insa, Berlinul si Washingtonul au cel putin doua lucruri in comun. Merkel si Obama au promis salariatilor din industria auto ca nu ii vor abandona. "Din punctul de vedere al GM, ca si al Germaniei, este vorba despre politica", reaminteste Jürgen Pieper,  analist la banca Metzler.

Berlinul s-a declarat optimist ca va ajunge la un acord cu partea americana vineri.

 

Cuvinte cheie:
Opel |
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2195 :: 22.13MB