No SSO cookie

OFICIAL: Iata noul Citroen DS3 WRC!

voteaza
(0/ 0)
OFICIAL: Iata noul Citroen DS3 WRC!
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Citroen a lansat o serie de imagini si informatii oficiale cu privire la noul Citroen DS3 WRC. Noul model va fi introdus incepand cu sezonul 2011 al Campionatului Mondial de Raliuri.

 
 
Citroën DS3 WRC este propulsat de un motor turbo de 1.600 cmc cu patru cilindri si injectie directa. O premiera la acest nivel in motorsport, folosirea unui motor cu injectie directa deschide noi posibilitati pentru dezvoltarea motoarelor de curse, mai ales in ceea ce priveste consumul de combustibil. Conceput si construit de la cap la coada in departamentul Citroën Racing, motorul dezvolta 300 CP.

Certificata si furnizata de Sadev, cutia de viteze secventiala, in sase trepte, este cuplata cu diferentialele fata si spate. Elementele de control semi-automate si diferentialul central sunt acum interzise de regulament.

CAROSERIE SI SASIU: UN DESIGN COMPACT SI AGRESIV

 Eleroanele si spoilerele fata/spate au fost modificate pentru a face loc rotilor de 18-inch (versiunea de asfalt) si se incadreaza in latimea maxima, de 1.820 mm, permisa de regulament. Spoilerul fata include un spliter aerodinamic, iar cel din spate a fost conceput special pentru a conferi masinii o aerodinamica crescuta. Si usile au fost modificate, instalandu-se geamuri fixe din policarbonat si injectand spuma ce absoarbe energia in eventualitatea unui impact lateral. Construit pe baza caroseriei de serie, sasiul modelului DS3 WRC include un roll cage compus din peste 40 metri de tuburi de otel.

SISTEME DE SUSPENSIE

Sistemul de suspensie fata si spate McPherson are latitudine ce permite optimizarea punctelor de prindere. Pentru a mentine costurile de proiectare si utilizare cat mai scazute, este permisa certificarea unui singur tip de pivot. DS3 WRC foloseste aceasi piesa atat pe fata si pe spate, atat pe asfalt cat si pe macadam.

Putin mai mici decat cele de pe C4 WRC, pentru a fi conforme cu regulamentul valabil din sezonul 2011, discurile de frana de 355 mm (asfalt) si 300 mm (macadam) de pe fata, si 300 mm pe spate, vin cu etrieri cu patru pistoane. Un sistem de racire cu apa creste eficienta franelor pe asfalt.

MOTOR

Citroën Racing a conceput in totalitate piesele motorului, inclusiv bloc-cilindri si chiulasa. Adevarata opera de arta realizata dintr-un bloc de aluminiu, motorul in 4 cilindri de 1600 cm3 raspunde constrangerilor noilor reglementari, care impun o greutate minima si o pozitie a centrului de gravitate.

Principala revolutie este insa la nivelul chiulasei in 16 supape. Devenita obligatorie, injectia directa a constituit o adevarata provocare pentru inginerii Citroën Racing. Injectat in camera de combustie, carburantul nu este amestecat cu aer decat in acest moment. Punerea la punct a acestui dispozitiv este cu atat mai complexa cu cat acesta este asociat unei supraalimentari prin turbocompresor!

TRANSMISIA INTEGRALA

 Chiar daca nu beneficiaza de nicio asistenta electronica, transmisia integrala folosita pe modelul DS3 WRC a fost conceputa pentru a oferi performante maxime in orice conditii.

Cutia de viteze secventiala cu sase trepte si diferentialul fata au fost integrate intr-o carcasa din aluminiu. Acestea sunt conectate cu diferentialul spate printr-un arbore de transmise longitudinal. Diferentialul central este interzis in sezonul 2011, dar se poate folosi un sistem care deconecteaza rotile spate atunci cand se foloseste frana de mana hidraulica. Elementele de control semi-automate, montate pe volan, sunt de asemenea interzise si au fost inlocuite cu un schimbator de viteze manual.

ELECTRONICA LA BORD

Bazandu-se pe o experienta bogata, sistemele electronice de la bordul lui DS3 WRC sunt derivate direct din cele existente pe C4 WRC. Instalatia electrica, calculatorul si toate comenzile electrice sunt concepute de Citroën Racing. Codul sursa al software-ului intern este prezentat la FIA, organizatie ce are acces total si la datele cu privire la motor si sasiu.

SIGURANTA

Constienti ca siguranta poate fi intotdeauna imbunatatita, inginerii au cautat sa mareasca nivelul de protectie si confort peste cel cerut de regulament. De exemplu, Citroën Racing si-a dezvoltat propriul scaun scoica care confera echipajului un grad de siguranta mult mai ridicat.

ERGONOMIE


Designul compact al lui DS3 WRC ofera pilotilor o perspectiva excelenta asupra drumului. Un ecran LCD localizat in spatele volanului arata informatii cheie (turatia motorului, raportul de viteza selectat). Pozitia schimbatorului de vireze si a franei de mana a fost aleasa cu grija, pentru a fi cat mai aproape de volan. Cu o pozitie joasa a scaunelor pentru a imbunatati centrul de greutate, copilotul are propriul ecran, fixat de tunelul transmisiei.

DS3 WRC va debuta oficial in Raliul Suediei (10-13 februarie), prima etapa din calendarul Campionatului Mondial de Raliuri FIA din 2011.

Andrei Monenciu

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.9857 :: 22.06MB