No SSO cookie

O parte din masinile second-hand din import s-au scumpit

voteaza
(0/ 0)
O parte din masinile second-hand din import s-au scumpit
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Noul Cod Fiscal, intrat in vigoare la începutul acestui an, a majorat accizele la importurile de maşini second-hand, o dată cu introducerea noului plafon de 27%, aplicabil maşinilor cu motoare diesel de peste 3,1 litri sau celor pe benzină cu motor peste 2,5 litri. Acest plafon are în vedere mai multe tipuri de autoturisme, precum modelele de lux, cele sport sau o parte din modelele SUV, care de obicei sunt mai scumpe decât celelalte.

 
 
[poza1s]Acum, accizele la maşinile rulate sunt de până la trei ori mai mari decât cele stabilite pentru autoturismele noi. Până anul acesta, accizele se situau între 0 şi 18% (în funcţie de tipul motorului şi gradul de poluare), drept pentru care cumpărarea unui autoturism la mâna a doua, adus de afară, era considerată o metodă avantajoasă. Importul de maşini implică plata taxelor vamale (numai atunci când autoturismul este fabricat în afara statelor UE), a accizelor şi a TVA-ului. Toate acestea se aplică la valoarea în vamă a autoturismului respectiv. Aceasta se regăseşte într-o listă care datează din 2001 şi care a fost stabilită de Ministerul Finanţelor. Practic, indiferent de cât a costat maşina, vameşul taxeaza în funcţie de valoarea existenta în lista cu pricina. Cea mai consistenta taxă este cea vamala, de 30%. [poza2s]Aceasta se aplică numai în cazul maşinilor fără certificat de origine EUR1, deci cele fabricate în state precum America, Coreea de Sud ori Japonia. În caz că avem de-a face cu mărci precum Hyundai, Nissan ori Ford, cheltuielile aferente importului reprezintă mai mult de jumatate din valoarea acestor autoturisme. O dată cu intrarea în vigoare a noului Cod Fiscal, cuantumul accizelor nu se mai diferenţiaza în functie de gradul de poluare, ci după vechimea maşinii. Astfel, pentru maşinile noi, nivelul accizelor este cuprins între 0-9%, în vreme ce pentru cele rulate pornesc de la 1,5% şi ajung la 27%. Plafonul maxim se aplică atât maşinilor Diesel cu motor de peste 3.100 cmc, cât şi celor cu benzină al căror motor are o capacitate de peste 2.500 cmc. [poza3s]Acte necesare -acte care arată cine este proprietarul -document de origine -documente care atestă caracteristicile tehnice ale maşinii (în original şi traduceri legalizate) Nivelul accizelor Motor cu benzină Acciza pentru cele noi Acciza pentru cele vechi Sub 1.601 cmc 0% 1,5% Intre 1.601-1.800cmc 1,5% 4,5% Intre 1.801-2.000 cmc 3% 9% Intre 2.001-2.500 cmc 6% 18% Peste 2.500 cmc 9% 27% Studiu de caz: Autoturism Nissan Patrol, vechi de un an, motor pe benzină capacitate cilindrică de 2.953 cmc Valoare în vamă: 13.915 euro Taxa vamală (30%) - 4.175 euro Acciza valabilă în 2004 (27%) - 4.884 euro Acciza valabilă până anul trecut (9% - nivel aferent unui motor cu grad redus de poluare): 1.628 euro Total: 24.602 euro Calculul datoriei vamale aferente unui autoturism nou, motor 2.000 cmc, pe benzina Valoarea în vamă = 17.394 euro Taxa vamala (30% - fara certificat EUR1) = 5.218 euro Acciza, de 3%, se aplica la valoarea in vama plus taxa vamala = 679 euro TVA, de 19%, se aplica la valoarea in vama la care se adauga taxa vamala si acciza = 4.426 euro Total datorie vamala (taxa vamala, acciza, TVA) = 10.323 euro Calculul datoriei vamale aferente unui autoturism fabricat in 1990, motor 2.000 cmc, pe benzina Valoarea in vama = 5.218 euro Taxa vamala (30%) = 1.566 euro Acciza (9%) = 611 euro TVA (19%) = 1.405 euro Total datorie vamală (taxă vamală, acciză, TVA) = 3.582 euro Valori în vamă pentru maşini Capacit. cil. Val. in anul de baza Dupa 1 an Dupa 2 ani Dupa 3 ani Dupa 4 ani Dupa 5 ani 1.901 - 2.000 cmc 17.394 8.697 7.805 6958 5110 5218 2.001 - 2.100 cmc 18.420 9.232 8.296 7.359 6.467 5.530 2.101 - 2.200 cmc 18.855 9.767 8.785 7.805 6.824 5843 2.201 - 2.300 cmc 20.516 10.258 9.232 8.205 7181 6155

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1360 :: 17.77MB