No SSO cookie

Noul Volkswagen XL1 se prezinta

voteaza
(0/ 0)
Noul Volkswagen XL1 se prezinta
Noutati-auto · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Volkswagen lanseaza noul concept XL1, un hibrid diesel-electric care consuma sub 1l/100 km!

 
 
Saptamana aceasta, in cadrul Qatar Motor Show, care se desfasoara intre 26 si 29 ianuarie, Volkswagen va prezenta al treilea si ultimul exercitiu din seria conceptelor cu doua locuri, si motorizare diesel-electric. Acesta este XL1 Super Efficient Vehicle (SEV). Primele doua vehicule ale seriei au fost conceptul de 1 litru, prezentat in aprilie 2002 si studiul L1 din 2009, prezentat la Frankfurt.


Cu noul concept, evoluat, VW a reusit sa obtina un consum de exceptie, situat in jurul a 0,9 l/100 km si emisii de CO2 de numai 24 g/km.


In afara tehnologiilor avansate care au stat la baza dezvoltarii prezentului model, acesta reprezinta inca o diferenta majora fata de predecesor, datorita renuntarii la varianta cu doua locuri aliniate unul dupa celalalt, in favoarea unui design mult mai practic si mai aspectuos, in care cei doi pasageri au scaunele amplasate in mod clasic, unul langa celalalt.


XL1 este pus in miscare de un motor de 800 cmc TDI, cu doi cilindri, common rail, care dezvolta 48 CP. Acesta este legat la un motor electric care produce 27 CP, iar impreuna, cele doua motoare au o putere totala de 75 CP.


Aceste cifre pot parea neimpresionante, insa daca luam in calcul si greutatea masinii, care este de numai 795 kg, gratie folosirii la constructia sa a  materialelor usoare, care includ fibre ce carbon armat cu polimeri, pentru caroserie, magneziu pentru roti, ceramica pentru discurile de frana si aluminiu pentru amortizoare, sistemul de directie si etrierii de frana.


Masina dispune de o transmisie DSG cu un ambreiaj automat montat intre motorul diesel si cel electric. VW declara ca motorul electric poate functiona independent, sau in tandem cu cel diesel, in momentul accelerarii. In modul exclusiv electric, XL1 poate atinge pana la 35 km/h, dupa care intervine motorul TDI. Acceleratia este de 11,9 secunde de la 0 la 100 km/h, iar viteza maxima este limtata electronic la 160 km/h.


Designul XL1 a fost realizat in spiritul maximei functionalitati. Astfel, accesul in habitaclu se face printr-o pereche de portiere cu deschidere pe verticala, cu prinderea pe montantul A, in timp ce linia masinii a fost modelata in tunelul aerodinamic, de aici rezultand un coeficient aerodinamic demn de invidie, adica cx 0.186.


Dimensiunile lui XL1, adica lungime de 3970 mm, latime de 1682 mm, sunt similare cu ale VW Polo, dar inaltimea sa, de numai 1184 mm, este mai apropiata de cea a lui Lamborghini Gallardo Spyder.


Volkswagen a declarat ca nu intentioneaza sa introduca XL1 in productia de serie, insa a adaugat multe dintre elementele conceptului, printre care sistemul motor si materialele usoare folostie la realizarea masinii, pe lista care se va regasi in dotarile viitoare generatii de vehicule eco ale companiei.



Corvin (Cristian Szilvassy)

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (1)

scris de Anonim

suuuper !

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Mercedes-Benz C 200 Coupe

    Mercedes-Benz C 200 Coupe

    Atletic și sportiv, design-ul plin de viață și rafinat al modelului C Coupe face o impresie foarte bună pe șosea și întruchipează luxul modern

  • Renault Clio Iconic 1,5 dCi EDC

    Renault Clio Iconic 1,5 dCi EDC

    Renault Clio a trecut prin mai multe modificări estetice de-a lungul timpului, acum fiind un model supermini șic, dar rafinat. Ca orice autoturism din acest segment este un model practic, suficient de mare pentru patru adulți și cu o capacitate de încărcare potrivită pentru o sesiune săptămânală de cumpărături.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
4.0330 :: 18.71MB