- Prezentarea in premiera mondiala a noului Touareg la Paris
- Design nou la partea frontala, o noua motorizare V8 cu injectie directa de benzina si siguranta de varf.
- Primul sistem ABSplus din lume reduce distantele de oprire pe teren accidentat cu pana la 20%
Wolfsburg/ Paris, 28 septembrie 2006. Volkswagen a prezentat la Paris
in premiera mondiala o noua generatie a modelelor SUV de lux din seria
Touareg. Lansarea pe piata a noilor versiuni ale acestui bestseller va
avea loc la sfarsitul lunii noiembrie 2006. Noul Touareg, echipat cu
peste 2.300 de componente reproiectate, arata diferit de predecesorul
sau. Partea din fata a fost amplu modificata, se remarca o noua grila
de radiator, faruri avad o forma mai expresiva si multe alte detalii
modernizate. Dincolo de acestea, notam un substantial aport de noi si,
in unele cazuri, unice elemente tehnice. Touareg va fi, de asemenea,
primul Volkswagen care propune o motorizare V8 cu benzina alimentata
prin injectie directa (V8 FSI, 257 kW/350 CP).
ABSplus. Acest dispozitiv, elaborat si patentat de Volkswagen,
reprezinta o noutate mondiala. Acest echipament face parte din dotarea
standard si rolul sau este de a scurta distantele de oprire ale lui
Touareg cu pana la 20% pe suprafete cu aderenta precara, cum ar fi
macadamul sau nisipul. |n plus, sunt imbunatatite stabilitatea pe
traiectorie si raspunsul la bracarea volanului. Dispozitivul ABSplus,
functionand coordonat cu dispozitivul de control al tractiunii,
reprezinta cheia unor performante de oprire incomparabile. Astfel, o
parte din materialul friabil de pe drum este impins fortat in fata
rotilor prin scurte blocaje temporare ale acestora si, formandu-se un
fel de sabot natural in fata rotii, franarea devine mai eficienta. |n
acelasi timp, ABS-ul evita ruperea completa a aderentei, asa ca
directia poate fi folosita pentru eventuale manevre de evitare.
Front Scan. Radical novator, ca si ABSplus, este sistemul Adaptive
Cruise Control (ACC), care dispune de o noua functie de incetinire pana
la oprire. |n aceasta configuratie, sistemul poarta denumirea de Front
Scan. Controlul distantei fata de automobilul care ruleaza in fata se
face prin intremediul unui radar, iar sistemul il franeaza sau
accelereaza automat pe Touareg, mentinand o distanta constanta,
definita in functiile de viteza si de conditiile de trafic. Sistemul
care echipeaza noile Touareg incetineste masina sau chiar o poate opri
in situatii de urgenta. Noua, de asemenea, este programarea distantelor
de oprire in functie de viteza, integrata in functiile sistemului ACC.
Anticipand situatii potential periculoase, ACC “armeaza” sistemul de
franare, ca masura preventiva.
Side Scan. Acesta este un alt sistem de siguranta care intra in dotarea
noii generatii Touareg, introdus in premiera la automobilele
Volkswagen. Functia sa este de asistare a manevrelor la schimbarea
benzii de mers. Sistemul monitorizeaza zonele din lateral si spatele
lui Touareg , iar un martor luminos situat in oglinzile retrovizoare il
previne pe conducator de un eventual risc de coliziune in timpul
trecerii de pe o banda de mers pe alta.
Inovatii ESP. Noi functii au fost adaugte si sistemului electronic de
asistare a stabilitatii ESP. |n detaliu, este vorba despre un
dispozitiv hidraulic (in loc de vechiul model pneumatic) de asistare a
franarii de urgenta, care este mai fiabil si mai eficient. Datorita
acstuia, prsiunea necesara unei actionari spontane a franelor este
acumulata in momentul eliberarii pedalei de franare, la o manevra
precedenta. Apoi, notam sistemul ARP (Active Rollover Protection), care
imbunatateste stabilitatea, franarile pe ploaie (reducand efectul
acvaplanarii), eficienta incetinirii in regim de franare intens (prin
marirea presiunii din sistemul de franare) atunci cand incepe sa se
manifeste fenomenul de fading, si controleaza electronic, in masura
posibilitatilor reale, efectul de subvirare (imbunatateste precizia
inscrierii in viraj).
Tehnica dinamica, pentru un raspuns dinamic. Touareg face fata zonelor
dificile si foarte dificile de teren accidentat, oferind, in acelasi
timp, confortul si sportivitatea specifice automobilelor de strada. La
modelele precedente, latura sportiva putea fi accentuata prin adoptarea
optiunii suspensiei sport, valabil pentru modelele fara suspensie
pneumatica. Acum si modelele cu suspensie pneumatica beneficiaza de un
comportament sportiv. Pachetul de dotari “Tehnica dinamica, pentru un
raspuns dinamic” cuprinde arcuri mai ferme, care vin sa completeze
raspunsul suspensiei pneumatice reglate manual in pozitia “Sport”.
Celelalte elemente din pachet care contribuie la comportamentul sportiv
sunt barele stabilizatoare ranforsate, amortizoarele a caror reglare
variaza in functie de bracarile volanului, elementele pneumatice
modificate ale suspensiei si noul software al sistemului. Confortul de
mers ramane la fel de bun atunci cand suspensia este reglata in pozitia
“normal” ca si la modelele care nu au suspensia sportiva specializata.
Rollover Sensor. |n domeniul sigurantei pasive, este folosit un nou
senzor pentru sesizarea unghiului de inclinare laterala a masinii si a
vitezei cu car s modifica acest unghi. Acesta detecteza cu acuratete
momentul cand vehiculul ajunge in situatia de a se rasturna.
Informatiile de la senzor, impreuna cu parametrii dinamici detectati de
catre toti senzorii de acceleratie montati pe modelele Volkswagen in
unitatea de control a airbag-urilor, sunt interpretate de un computer.
Daca este sesizata situatia de rasturnare iminenta, airbag-urile
laterale, cele pentru cap si cele pentru torace sunt activate automat,
pentru a fi prevenit riscul de ranire.
Sistem hi-fi Dynaudio. Touareg se conformeaza pretentiilor de varf si
in privinta entertainment-ului la bord. Touareg este primul SUV din
lume care poate fi echipat cu o combina audio de la specialistul danez
Dynaudio. Principalele avantaje: sunet de inalta fidelitate, fara
distorsiuni, zece difuzoare, amplificator cu zece canale si o putere
totala de 620 Watt.
Display multifunctional. Un nou sistem de redare a informatiilor pe
display-ul multifunctional de la bord ofera acum prezentari detaliate
si multicolore. Afisarea ofera claritate si lizibilitate foarte bune,
iar informatiile referitoare la navigatie pot fi vizualizate sub forma
3D. Pe langa acestea, indicatiile dispoziivului Front Scan pot fi
prezentate pe display-ul multifunctional.
V8 FSI. Noul Touareg propune inca o inovatie tehnologica, impotanta
pentru satisfactia conducerii: primul motor cu opt cilindri si injectie
directa de benzina oferit de Volkswagen. Noul V8 FSI aflat sub capota
lui Touareg furinzeaza 257 kW/350 CP si momentul sau maxim atinge 440
Nm. Celelalte doua motorizari cu benzina dezvolta 206 kW/280 CP (V6
FSI) si 331 kW/450 CP (W12). Alaturi de acestea, sunt oferite trei
motorizari turbodiesel cu injectie directa, toate prevazute cu filtre
de particule (DPF) in dotarea standard. Motoarele TDI furnizeaza 128
kW/174 CP (TDI), 165 kW/225 CP (V6 TDI) si 230 kW/313 CP (V10 TDI).
Designul partii frontale. Partea din fata a lui Touareg a fost complet
reproiectata. Cu exceptia capotei motorului, nici o componenta nu a
scapat neatinsa. Noul Touareg este identificabil imediat ca facand
parte din cea mai recenta generatie a familiei de modele Volkswagen
datorita designului grilei de radiator cromate cu o suprafata metalica
mare. Cu toate ca, la fiecare model, grila are o personalitate proprie,
aspectul sau poate fi recunoscut ca o tusa stilistica unificatoare a
marcii. Cel de-al doilea detaliu disinctiv al noii generatii Touareg
tine de forma organica a farurilor. Optional, sunt oferite faruri cu
xenon, orientabile dupa directia comandata din volan. Similar cu cazul
celor mai recente modele Volkswagen, cum ar fi Eos, zona inferioara a
farului prezinta o forma rotunjita. La o singura privire asupra
farurilor si a mastii frontale, devine clar ca intreg spoilerul din
fata a fost total reproiectat. Accent elegant: un element cromat
strabate prizele de aer aflate spre extremitati. Iluminare, pe vreme
proasta: proiectoarele de ceata sunt integrate in zona inferioara si
sunt bine protejate. Aerodinamica: oglinzile retrovizoare exterioare au
fost, de asemenea, reproiectate, pentru a fi redus zgomotul la vant.
Designul partii posterioare. S-au facut modificari si asupra partii din
spate. Un nou eleron amplasat pe hayon are rolul de a imbunatati
caracteristicile aerodinamice ale masinii. Au fost modificat tehnic si
stopurile, iar geamul nuantat optional pentru blocurile optice din
spate a fost prefectionat. Stilistii au schimbat si partea inferioara a
scutului, cu tevile de esapament, pentru obtinerea unei mai evidente
impresii de dinamism.
Designul sectiunii laterale. Silueta masinii este personalizata de
noile jante din aliaj usor si de forma carcaselor oglinzilor
retrovizoare. Acestea arata clar ca este vorba despre noua generatie
Touareg. Sunt propuse si nuante de vopsea noi: “Atacama Grey Metallic”,
Mountain Grey Metallic”, “Arctic Blue-Silver Metallic”, “Silver Leaf
Metallic”, “Sierra Red Pearl Effect” si “Galapagos Anthracite Metallic”.
Amenajare interioara. |n privinta amplasarii scaunelor, sunt propuse un
sistem de baza si unul “confort”. Sistemul “confort” a fost modificat
special pentru noul Touareg. Tapiteria, oferita fie in configuratii
partial finisate cu piele (“Cricket”) sau total finisate cu piele
(“Nappa”) nu numai ca se disting prin noile materiale, dar au si design
nou. Ambele se detaseaza clar fata de sistemul de scaune de baza,
preluat de la modelele predecesoare. Cele mai importante modificari ale
scaunelor s-au adus la spatar. Acesta cantareste cu 8 kg mai putin si,
cand sunt rabatate, rezulta o suprafata complet plana, la nivelul
podelei portbagajului.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!