No SSO cookie

NOUL SEAT Altea FR

voteaza
(0/ 0)
NOUL SEAT Altea FR
Noutati-auto · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

• Prototipul SEAT Altea FR prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt intra in productie; • Noul motor 2.0 TDI dezvoltă 170 CP cu sistem de injecţie piezoelectrică şi filtru de particule; • Şasiu agil de la Altea, cu suspensie mai sportivă şi frâne mai puternice.

 
 
[poza1s] A 38-a ediţie a Salonului Auto de la Essen a consemnat debutul mondial al noului SEAT Altea FR. Derivat direct din prototipul prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt, în luna septembrie, Altea FR este primul din noua generaţie SEAT ce poartă faimoasele litere FR (Formula Racing). Noua versiune sport apare la numai 20 de luni de la prima prezentare a modelului SEAT Altea şi, pentru a purta amprenta distinctă FR, dispune de o lungă listă de caracteristici şi modificări prin care s-a îmbunătăţit stilul, mecanica şi dinamica. Înfăţişare sportivă [poza2s] Designul SEAT Altea FR include toate caracteristicile prezentate de prototip. Bara de protecţie frontală a fost restilizată si incorporeaza priza de aer mai lata, cu grila in forma de fagure. Pe aripile noii maşini sunt inscriptionate in culoarea rosu literele TDI, indicand faptul că masina este propulsată de cel mai puternic motor diesel din gama SEAT. Carcasa oglinzilor retrovizoare este de culoare gri metalizat, nuanţă specifică versiunilor FR. Jantele (7J x 17) din aliaj uşor au un design nou cu cinci spiţe, dimensiunea de 17 inch şi sunt prevazute cu anvelope 225/45 R 17. In spate atrage atenţia stilul distinct al barei de protecţie, cu finisaje de culoare neagră la bază. În partea stângă iese în evidenţă ţeava de eşapament, dublă şi cromată, în timp ce literele FR sunt inscriptionate în partea dreaptă, jos, a capotei portbagajului. Interiorul scoate la iveală ambianţa sportivă care este specifică versiunii FR. Spre exemplu, panoul de bord al acestui nou model poartă amprenta unei combinaţii de gri şi negru. [poza3s] Postul de conducere păstrează aceleaşi calităţi de excepţie pentru care Altea este renumită, adaugand şi câteva caracteristici specifice versiunii FR. Volanul şi levierul schimbătorului de viteze sunt noi şi exclusiviste. Volanul are un design cu trei spiţe, cu literele FR încastrate pe o zonă metalică ce face corp comun cu braţul central. Aceleaşi iniţiale pot fi găsite şi pe schimbatorul de viteze. Fundalul alb al instrumentelor de bord este apanajul acestui model FR. Iniţialele FR apar din nou pe turometrul amplasat central. Scaunele oferă o poziţie excelentă în timpul abordării virajelor strânse, au o tapiţerie care denotă caracterul sportiv şi poartă literele FR brodate în partea superioară a spătarului. Performanţe înalte cu un motor diesel [poza4s] Inima lui SEAT Altea FR este motorul. Bazat pe unitatea 2.0 TDI 140 CP, noul propulsor atinge o putere maxima de 170 CP şi este cuplat la o cutie de viteze manuală, cu şase trepte, ale cărei rapoarte au fost ajustate corespunzător pentru acest model. Pentru a obtine această creştere semnificativă de putere, geometria turbocompresorului a fost optimizată, debitul maxim de injectie a fost marit, iar galeria de admisie incorporeaza un sistem de obturare. Însă modificarea cea mai importantă a fost introducerea tehnologiei de injecţie diesel directă de înaltă presiune sub forma sistemului Pompă Injector cu comanda piezoelectrica (Piezo Pump Nozzle). Injectoarele cu comanda piezoelectrica îmbunătăţesc ritmul de injecţie şi cantitatea aferentă, ceea ce determina o acustică mai bună şi emisii reduse graţie preciziei mai mari a injecţiei. În ciuda faptului că noul sistem de injecţie îndeplineşte standardele Euro 4 în privinţa emisiilor, SEAT a făcut un pas important şi a adăugat filtrul de particule diesel (DPF), care nu necesita aditivi şi nici întreţinere, fiind conceput să aibă aceeaşi durată de viaţă ca şi vehiculul. Şasiu cu design special Şasiul Agil de la SEAT Altea a fost supus unei atente dezvoltări în dorinţa de a exploata surplusul de putere a motorului de 170 CP. Suspensia este aceeasi – independenta, tip McPherson, cu bara stabilizatoare pe puntea faţă şi multibrat pe puntea spate - dar arcurile au fost întărite şi au fost adăugate bare antiruliu ranforsate. De aceea, acum, caroseria este mai joasă cu şapte milimetri faţă de versiunile SEAT Altea prevazute cu suspensie sport. Noul Altea FR este echipat cu Program de Stabilitate Electronică (ESP), care include EBA (asistenţă a frânării de urgenţă), TCS (sistem de control al tracţiunii), precum şi o multitudine de funcţii suplimentare special concepute pentru confortul conducatorului auto. Frânele au fost şi ele supradimensionate. Acum, ele măsoară 16 inch la toate cele patru roţi şi prezintă discuri ventilate cu diametrul de 312 milimetri pe puntea faţă, respectiv pline, cu diametrul de 286 milimetri pe spate. Evident, cei care conduc Altea FR se vor bucura de siguranţa oferită de ultima generaţie ABS, cu distribuţie electronică a forţei de frânare. Vânzările modelului SEAT Altea FR, dezvoltat în întregime de Centrul Tehnic SEAT de la Martorell, vor începe în prima parte a anului viitor. In Romania, masina va fi disponibila in primul trimestru al anului 2006.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (1)

scris de Anonim

foarte frumos imi place foramei daar ii mai trebuie ceva :coolmad: :coolhmm: :coolgrin: :coolsmirk: :coolsmile:eleronul

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1574 :: 22.1MB