No SSO cookie

Noul Opel Meriva, in Romania de la 13.745 euro cu TVA

voteaza
(0/ 0)
Noul Opel Meriva, in Romania de la 13.745 euro cu TVA
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Noua generatie a modeluilui Opel Merva a fost lansata in Romania la un pret de start de 13.745 euro cu TVA.

 
 

Cea de-a doua generatie a modelului Opel Meriva este inovatoare, flexibila si stilata, avand totodata un design deosebit de elegant. Este prevazuta cu o serie de functii inovatoare care au rolul de a optimiza utilizarea simpla si flexibila a spatiului interior si care-i confera in acelasi timp caracteristici ergonomice inegalabile.
 

Odata cu prima generatie a modelului Meriva, lansata in 2003, Opel a creat un nou segment de piata, acela al monovolumelor de mici dimensiuni, disponibile la un pret avantajos. Prin intermediul sistemul flexibil de dispunere a scaunelor din spate, FlexSpace, pozitiei inalte a pasagerilor si spatiului interior generos, Opel Meriva si-a mentinut in permanenta rolul de lider in clasa sa, inregistrand cel mai mare numar de vanzari in cadrul segmentului din care face parte (peste un milion de unitati) si fiind in acelasi timp un reper in ceea ce priveste calitatea. Modelul Meriva a avut cea mai scazuta rata de defect dintre cele 113 modele testate de organismul german TUV in 2007.

Cea de-a doua generatie a modelului Meriva nu traieste din gloria generatiei anterioare, preferand in schimb sa iasa in evidenta prin propriile capacitati. Conceputa si dezvoltata in Rüsselsheim, Germania, aceasta transpune noul limbaj de design Opel intr-un monovolum dinamic si elegant, in ciuda dimensiunilor sale reduse. Mai mult, dotarile flexibile si accesibile ale noului Opel Meriva ofera o noua dimensiune a functionalitatii, caracterului ergonomic si aspectului estetic.
 

La exterior, autovehiculul prezinta sistemul inovator FlexDoors, cu portierele din spate prevazute cu balamale posterioare, care faciliteaza accesul in autovehicul, o dotare extrem de importanta pentru un autovehicul ca Meriva, unde scaunele din spate sunt utilizate foarte des. Acest sistem reprezinta, de asemenea, o premiera pentru un producator auto de serie. Iar suportul integrat pentru biciclete FlexFix, disponibil optional, este usor de utilizat si nu ocupa spatiu in partea din spate a autovehiculului. 

La interior, noutatile sunt complet inovatoare, cu clasa, un versatilitate inovatoare si o stare de bine neegalate de niciun autovehicul din clasa sa. Interiorul este prevazut cu sistemul imbunatatit de dispunere a scaunelor din spate FlexSpace, spatiu de depozitare marit prin intermediul sistemului FlexRail, un concept inovator de consola centrala care ofera spatiu de stocare flexibil, scaune fata cu cea mai mare varietate de reglaje din segmentul sau, dar si scaune fata optionale ergonomice, certificate de experti, care ofera o sustinere optima a spatelui.

Toate aceste dotari ergonomice au convins o asociatie independenta de medici specialisti si terapeuti din Germania ca dotarile speciale ale modelului Meriva au in vedere mentinerea pe termen lung a sanatatii spatelui. Astfel, asociatia Aktion Gesunder Rücken (AGR, „actiune pentru un spate sanatos”) a acreditat sistemul de portiere FlexDoors si sistemul de dispunere a scaunelor din spate FlexSpace, incluse in dotarea standard a noului Meriva, precum si scaunele fata optionale cu numeroase posibilitati de reglare si suportul FlexFix pentru transportul bicicletelor. Opel Meriva este primul autovehicul cu atat de multe functii recomandate de specialisti in sanatate.

FlexDoors deschide o noua era in ceea ce priveste accesul in autovehicul

Sistemul unic de portiere spate cu balamale posterioare al autovehiculului Meriva deschide o noua dimensiune a accesibilitatii pentru locurile din spate. Designul portierelor cu deschidere inainte FlexDoors optimizeaza spatiul de urcare si coborare din autovehicul: acestea se deschid independent de portierele din fata, datorita utilizarii unui montant B sigur si robust, care sporeste rigiditatea si nivelul de siguranta pasiva.

Portierele FlexDoors faciliteaza urcarea in autovehicul si coborarea din acesta fara a fi nevoie de miscari incomode, chiar si in spatii stramte. Pentru un acces optim, portierele FlexDoors se deschid intr-un unghi de pana la 84 de grade, mult mai larg decat unghiul de 67 de grade al portierelor obisnuite, si sunt prevazute cu manere rezistente cu utilizare intuitiva, dispuse pe montantul B. Atat ocupantii locurilor din fata, cat si cei ai locurilor din spate beneficiaza de acelasi spatiu generos de acces in autovehicul si de patru unghiuri de deschidere a portierelor.

Sistemul FlexDoors este, de asemenea, deosebit de confortabil pentru parintii care trebuie sa se aplece spre interior pentru a instala un scaun pentru copii sau pentru a fixa centura de siguranta a celor mici. Atunci cand portierele din fata si cele din spate sunt deschise simultan, FlexDoors creeaza o zona de siguranta: parintii si copiii pot cobori din autovehicul in acelasi timp, fara a fi separati de o portiera, iar copiii pot fi supravegheati. De asemenea, soferul sau pasagerul din fata poate deschide mai simplu si mai confortabil una din portierele din spate pentru a aseza o haina, o servieta sau o umbrela in spatele scaunului din fata.

FlexDoors adauga, de asemenea, un plus de stil autovehiculului Meriva. Prin intermediul acestui sistem, urcarea in autovehicul si coborarea din acesta sunt mult mai naturale si elegante. O inovatie in adevaratul sens al cuvantului, sistemul FlexDoors a fost dezvoltat in permanenta incepand din 2005, fiind caracterizat prin calitate desavarsita, nivel ridicat de functionalitate, ergonomie si siguranta. Printre altele, inginerii au dezvoltat un sistem mecatronic extrem de sofisticat, patentat, pentru incuierea automata a portierelor, care asigura faptul ca pasagerii sunt intotdeauna protejati in timpul deplasarii.

Noi standarde in materie de flexibilitate la bordul autovehiculului

Noul Meriva are un nivel extins de flexibilitate la bord. Sistemul inovator de dispunere a scaunelor din spate FlexSpace, mostenit de la modelul Meriva anterior, a fost imbunatatit si rafinat. Pentru deplasarea scaunelor din spate si schimbarea configuratiei acestora sunt necesare acum miscari mai putine si mult mai intuitive. Puteti glisa aceste scaune in spate si inspre partea centrala a habitaclului pentru a crea un spatiu de relaxare mai lat pentru doi pasageri si o zona pentru picioare mai extinsa. Sau puteti glisa scaunele laterale in fata pentru a extinde spatiul de depozitare a bagajelor, chiar si in conditiile in care transportati trei pasageri. Plierea scaunelor pentru a obtine un volum de incarcare a portbagajului de pana la 1500 de litri este acum mai simpla datorita unui sistem de curele care pot fi manevrate cu o singura mana. Curelele suplimentare faciliteaza plierea scaunelor din spate atat din habitaclu, cat si din portbagaj.

De asemenea, sistemul FlexSpace permite pasagerilor din spate sa aiba o pozitie de sedere mai inalta fata de ocupantii locurilor din fata, printr-o dispunere tip „amfiteatru”, care sporeste vizibilitatea acestora asupra drumului parcurs. Compartimentele de depozitare au fost extinse in mod semnificativ peste tot in habitaclu; noul Meriva dispune de un numar total de 32 de compartimente usor accesibile pentru depozitarea obiectelor cel mai frecvent transportate in interiorul unui autovehicul. Printre acestea, sistemul inovator de consola centrala FlexRail alcatuit din unitati de stocare mobile care gliseaza pe sinele din aluminiu amplasate intre scaunele din fata imbunatateste nivelul de ergonomie al noului Meriva si ofera o cotiera confortabila cu posibilitate de glisare. Introducerea sistemului FlexRail a fost posibila prin amplasarea manetei schimbatorului de viteze intr-o pozitie mai inalta si montarea unei frane de parcare electrice ca dotare standard pentru toate versiunile.

Noile scaune din fata cu proportii generoase au aceeasi structura cu cea a modelelor Astra si Insignia. Gama de reglare a acestora nu a fost egalata de niciun alt autovehicul din segmentul respectiv – 240 mm in fata/spate si 65 mm in inaltime; astfel, persoanele de orice talie si constitutie isi pot gasi cea mai confortabila pozitie de sedere. in plus, Opel pune la dispozitia clientilor scaunele optionale complet reglabile certificate de AGR si prevazute cu functie suplimentara de inclinare a spatarului, suport lombar si pentru coapse extins si tetiere reglabile in patru directii.

Transpunerea noului design Opel la un autovehicul din clasa monovolum

Meriva perfectioneaza noul limbaj de design expresiv al marcii Opel, in care maiestria sculpturala se imbina cu precizia germana si reia aceeasi eleganta dinamica si calitate intalnite la modelele Insignia si la noul Astra. Linia mai coborata a acoperisului, partea laterala a caroseriei etaland motivul taisului, caracteristic pentru modelele Opel, si linia curbata a geamurilor din spate ii confera noului Meriva un aspect modern si distinct. Acestea sporesc, de asemenea, vizibilitatea pasagerilor din spate, in special a copiilor.

In interior, senzatia de spatiu generos este sporita de panoul de instrumente arcuit, in forma de aripa, care a fost coborat si deplasat inainte, iar consola centrala inclinata inainte adauga o perceptie sculpturala. Interiorul este disponibil in sase combinatii diferite de culori si finisaje, cea mai larga gama oferita vreodata de Opel pentru un singur model. 

Performante cu un consum redus de carburant

Cu o lungime de 4288 mm, noul Meriva are un ampatament mai lung cu 15 mm, un ecartament fata marit cu 39 mm si un ecartament spate cu 45 mm mai mare decat prima generatie a modelului, pentru o manevrabilitate imbunatatita si un nivel sporit de confort in timpul calatoriei. Puntile fata si spate au fost concepute pe baza modelului Zafira, apropiind si mai mult noul monovolum Opel de mici dimensiuni de standardele clasei compacte. Servodirectia electrohidraulica inlocuieste configuratia complet electrica a modelului anterior. Printre dotarile de siguranta activa standard se numara sistemul de franare cu patru discuri, sistemul electronic de control al stabilitatii si sistemul de control al tractiunii.

Noua gama de sisteme de propulsie a noului Meriva se concentreaza pe obtinerea unor performante ridicate cu un consum redus de carburant, subliniind strategia Opel de reducere a cilindreei motoarelor si introducerea functiei de supraalimentare pentru reducerea reala a consumului de carburant, asigurand o calatorie confortabila si echilibrata. Acestea dezvolta o putere de la 55 kW/75 cp pana la 103 kW/140 cp. Toate motoarele din aceasta gama respecta norma de emisii Euro 5.

Gama sistemelor de propulsie pe benzina include trei variante ale noii generatii a motorului de 1,4 litri:

  • Versiunea de baza de 1,4 litri si o putere de 100 cp este singura unitate aspirata natural cu sincronizare variabila a supapelor pentru o admisie imbunatatita a aerului.

  • Noul motor 1.4 Turbo care dezvolta o putere de 88 kW/120 cp si genereaza un cuplu de 175 Nm este introdus in premiera mondiala in dotarea autovehiculului Meriva, inlocuind unitatea de 1,6 litri cu o putere de 105 cp, pentru a reduce cu 10% emisiile de CO2 si consumul de carburant, asigurand in acelasi timp o crestere cu 15% a puterii dezvoltate.

  • O versiune mai puternica a motorului 1.4 Turbo, care dezvolta o putere de 103 kW/140 cp reprezinta cea mai performanta unitate a gamei. Aceasta genereaza un cuplu de 200 Nm si este echipata cu o transmisie manuala cu 6 trepte de viteza. Comparativ cu varianta de 1,8 litri din dotarea generatiei anterioare a modelului Meriva, noul motor 1.4 Turbo asigura o crestere cu 12% a puterii dezvoltate si o reducere cu 10% a emisiilor de CO2.

Doua motoare diesel sunt disponibile la lansare:

  • Versiunea de baza diesel 1.3 CDTI, care dezvolta o putere de 55 kW/75 cp si este prevazuta cu tehnologia in bucla inchisa. Opel este primul producator auto care utilizeaza acest sistem de control pentru reducerea consumului de carburant al unui motor cu cilindree mica. Tehnologia permite noului Meriva sa parcurga 100 km cu un consum de carburant de numai 4,9 litri si un nivel al emisiilor de CO2 de 129 g/km.

  • Varianta 1.7 CDTI dezvolta o putere de 74 kW/100 cp si genereaza un cuplu de 260 Nm. Aceasta este echipata cu o transmisie automata cu sase trepte de viteza, dotare noua pentru autovehiculul Meriva. 

Trei alte sisteme de propulsie diesel vor intregi gama de motoare mai tarziu in acest an: un model ecoFLEX cu emisii scazute de CO2 care va fi propulsat de un motor 1.3 CDTI de 70 kW/95 cp. Doua variante noi ale motorului 1.7 CDTI, ambele echipate cu o transmisie manuala cu sase trepte de viteza, vor furniza o putere de 81 kW/110 cp, respectiv 96 kW/130 cp.
 

Robert Gherghe

 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3070 :: 18.71MB