No SSO cookie

Mai mult MINI, mai multe posibilităţi: noul MINI cu cinci uşi

voteaza
(0/ 0)
Mai mult MINI, mai multe posibilităţi: noul MINI cu cinci uşi
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

La doar câteva luni după lansarea pe piaţă a noului MINI, marca premium din Marea Britanie îşi extinde portofoliul de modele prin adăugarea unei variante complet noi de caroserie - MINI cu cinci uşi - o premieră în istoria brandului.

 
 

Noul model combină plăcerea condusului specifică MINI, caracterul distinctiv şi rafinamentului celei de-a treia generaţii a modelului,m dar şi caracterul practic îmbunătăţit oferit de spaţiul suplimentar. Designul exterior caracteristic al automobilului premium de clasă mică este transferat în cel mai autentic mod în proporţiile specifice ale noii caroserii, prin adăugarea celor două uşi din spate. Noul model este pregătit pentru debutul pe piaţă, inclusiv România, în ultima parte a acestui an.

Cu un ampatament extins cu 72 de milimetri şi o caroserie lungită cu 161 de milimetri în comparaţie cu dimensiunile MINI cu trei uşi, modelul cu cinci uşi oferă o libertatea mai mare de folosire a interiorului. În spate sunt trei locuri separate, iar pasagerii care le utilizează beneficiază de o creştere a spaţiului pentru cap cu 15 milimetri şi o extindere a lăţimii interioare cu 61 de milimetri la nivelul coatelor. În plus, portbagajul este mai mare cu 67 de litri decât noul MINI cu trei uşi, volumul total fiind de 278 de litri. Nivelul ridicat de versatilitate a automobilului este susţinut şi de rabatarea spătarului banchetei în raport 60:40. Aceasta permite creşterea volumului portbagajului la 941 de litri.

Oferta va cuprinde patru motoare, toate cu tehnologie MINI TwinPower Turbo. Un propulsor pe benzină, cu trei cilindri, care dezvoltă un maxim de 136 CP echipează MINI Cooper (5 uşi). Puterea motorului pe benzină, cu patru cilindri, de la MINI Cooper S (5 uşi) este de 192 CP. Noul MINI Cooper D (5 uşi) este echipat cu un motor diesel cu trei cilindri, care dezvoltă 116 CP. Suplimentar, MINI Cooper SD (5 uşi) este disponibil în premieră cu noul motor diesel de 2,0 litri, cu patru cilindri, care oferă 170 CP. Toate variantele de motorizare ale noului MINI 5 uşi îndeplinesc standardele EU6 privind emisiile.

Design exterior: proporţii caracteristice, linii clare
MINI cu cinci uşi este a doua variantă de caroserie a noului MINI, iar linia unică a acoperişului şi accentuarea secţiunii spate atrag atenţia asupra lungimii extinse. Creşterea înălţimii totale reflectă îmbunătăţirea spaţiului la nivelul capului. Designul aduce un omagiu originilor istorice ale automobilului, dar este şi o evoluţie a conceptului contemporan al maşinii. Proporţiile caracteristice MINI asigură o prezenţă compactă şi puternică, ceea ce subliniază agilitatea noii creaţii.

Caroseria noului MINI cu cinci uşi are o lungime de 3.982 de milimetri (MINI Cooper S 5 uşi şi MINI Cooper SD 5 uşi au 4.005 mm), o lăţime de 1.727 de milimetri şi o înălţime de 1.425 de milimetri. Aceasta face ca MINI cu cinci uşi să fie mai lung cu 161 de milimetri şi mai înalt cu 11 milimetri decât versiunea cu trei uşi. Lăţimea a rămas aceeaşi. Ampatamentul a fost extins cu 72 de milimetri, la 2.567 mm, în timp ce ecartamentul este identic cu cel al modelului cu trei uşi.

Confortul interior a fost şi el îmbunătăţit. Datorită ampatamentului extins, pasagerii din spate dispun de un spaţiu pentru picioare care a fost mărit cu 72 de milimetri, în timp ce extinderea spaţiului a făcut disponibil un al treilea loc pe banchetă. Accesul în spate este mult mai confortabil.

Înălţime crescută a automobilului se evidenţiază prin spaţiul pentru cap extins cu 15 milimetri. Totodată, lăţimea interioară a automobilului, la nivelul coatelor, a fost extinsă cu 61 de milimetri. Portbagajul are un volum de 278 de litri, o creştere de 67 de litri sau aproximativ 30% în comparaţie cu modelul cu trei uşi.

Asemenea tuturor modelelor MINI, noul MINI cu cinci uşi are o apariţie inconfundabilă. Din punct de vedere vizual, caroseria, habitaclul şi acoperişul sunt separate clar între ele. Grafica geamurilor se îngustează spre spate, ceea ce contribuie la forma dinamică a profilului.

Ecartamentul lat şi consolele scurte accentuează expresia atractivă a caroseriei, cu o poziţie puternică deasupra roţilor. În acelaşi timp, linia de caracter de sub geamurile laterale furnizează o înclinare dinamică prin care atenţia este direcţionată spre pasajele largi ale roţilor.

Particularităţile tradiţionale de design includ conturul hexagonal al grilei radiatorului, contururile semnalizatoarelor cunoscute drept "hublouri", farurile rotunde, stopurile verticale şi protecţia de culoare neagră de la limita inferioară a caroseriei. Dintr-o singură bucată, rama cromată a grilei radiatorului evidenţiază forma hexagonală. Efectul vizual al elementelor "hublourilor" şi al farurilor suplimentare din spoilerul faţă este accentuat prin intermediul liniilor de pe suprafeţele adiacente în fiecare caz.

Unic în segment: faruri LED, distribuţie adaptivă a luminii, faruri LED adaptive în viraje şi proiectoare LED de ceaţă
Conturul farurilor rotunde este un inel cromat lat, iar sursa de lumină este bine structurată, cu semnalizatoare arcuite dispuse în secţiunea inferioară. În versiunea standard, luminile pentru zi şi semnalizatoarele sunt montate în farurile suplimentare, în timp ce proiectoarele de ceaţă pot fi şi ele incluse aici, ca dotare opţională.

Noul MINI 5 uşi este primul automobil din clasa lui care oferă faruri LED ca echipare opţională. Sursele de lumină albă strălucitoare sunt utilizate atât pentru faza scurtă, cât şi pentru cea lungă. De asemenea, ele sunt înconjurate de un inel LED pentru lumini de zi, a căror secţiune inferioară se uneşte cu semnalizatoarele albe. O altă opţiune este cea a farurilor LED cu funcţii suplimentare, care asigură iluminarea optimă a carosabilului şi a marginii drumului - în funcţie de situaţie şi de profilul traseului - şi care includ şi faruri LED adaptive în viraje. Proiectoarele de ceaţă opţionale sunt şi ele disponibile fie cu halogen, fie cu LED în combinaţie cu faruri LED. Automobilele echipate cu faruri LED au şi stopuri LED.

Există o paletă de trei culori nemtalizate şi nouă nuanţe metalizate pentru exterior care va fi disponibilă de la lansarea noului MINI cu cinci uşi. La toate modelele, acoperişul şi capacele oglinzilor retrovizoare pot fi finisate într-o culoare contrastantă, alb sau negru - ca opţiune şi fără costuri suplimentare. Şinele pentru sistemul de montare pe acoperiş sunt disponibile şi pentru noul MINI cu cinci uşi. Accentele individuale includ benzi albe sau negre pentru capotă şi Chrome Line pentru exterior.

Tehnologie optimizată a suspensiei: masă redusă, sentiment go-kart fără limite
Tehnologia suspensiei noului MINI cu cinci uşi păstrează principiul consacrat al punţii faţă cu braţ transversal şi punte spate multibraţ. Este un ansamblu unic în cadrul acestui segment deosebit de competitiv. Fiecare componentă a fost optimizată în ceea ce priveşte alegerea materialelor şi geometria şi s-a făcut tot posibilul pentru a crea proprietăţile de manevrabilitate atât de apreciate la MINI - denumite în mod obişnuit sentimentul "go-kart" specific mărcii - şi la noul MINI cu cinci uşi.

Reglajul mecanic ţine cont şi de nivelul ridicat al puterii motorului, transmisia faţă, motorul montat transversal în faţă, centrul coborât de greutate, consolele scurte, ecartamentul lat şi o structură a caroseriei rigidă şi optimizată ca masă.

Pentru a obţine masa redusă şi nivelul ridicat de rigiditate a componentelor, puntea faţă este echipată cu rulmenţi din aluminiu, cu cap pivotant, în timp ce suporţii punţii şi braţele duble sunt din oţel de înaltă rezistenţă. Cinematica punţii faţă susţine agilitatea şi precizia direcţiei noului MINI cu cinci uşi. Tipurile de oţel de înaltă rezistenţă sunt folosite şi pentru puntea spate. Stabilizatorii cu formă de tub de la punţile faţă şi spate contribuie la reducerea masei. Lagărul inovator al punţii aduce beneficii atât pentru confortul, cât şi pentru agilitatea călătoriei.

Control Dinamic al Suspensiei la noul MINI cu 5 uşi
Amortizoarele punţii faţă şi a celei spate sunt decuplate prin intermediul unor lagăre cu trei căi de suport. Opţional, noul MINI cu cinci uşi poate fi echipat şi cu Dynamic Damper Control (controlul dinamic al amortizoarelor). Două linii caracteristice sunt disponibile pentru reglajul amortizoarelor, ceea ce permite activarea reacţiei orientată mai mult spre confort sau a celei sportive, mai directă la denivelările drumului, în funcţie de situaţia dată. Compresia şi detenta sunt ajustate prin intermediul controlului electric al supapelor EDC.

Proiectată în servodirecţia electromecanică este compensarea pentru aşa-numitul "torquesteer". Acesta previne influenţele nedorite asupra direcţiei de cauzate de nivelul diferit de cuplu de pe roţile propulsoare. Precizia direcţiei este asigurată şi atunci când se efectuează manevre bruşte de evitare şi la abordarea virajelor sub sarcini ridicate. Printre dotările standard se numără sistemul Servotronic de asistare a direcţiei în funcţie de viteză. Pe lângă ABS (sistemul împotriva blocării frânelor), Electronic Brakeforce Distribution (EBD / distribuţie electronică a forţei de frânare), Cornering Brake Control (CBC / controlul frânării în viraje) şi asistare a frânelor, sistemul de control al stabilităţii DSC (Dynamic Stability Control) de la noul MINI cu cinci uşi include şi asistare la pornirea în pantă, funcţie de uscare a frânelor, Fading Brake Support (compensare a atenuării frânelor) şi mod DTC (Dynamic Traction Control / controlul dinamic al tracţiunii), care permite patinare controlată a roţilor propulsoare pentru a facilita demarajul pe suprafeţe alunecoase. Când sistemul de control al stabilităţii este dezactivat (modul DSC Off), există o funcţie de blocare electronică a diferenţialului punţii faţă, care frânează - selectiv şi corespunzător - roata care patinează în viraje strânse, redirecţionând cuplul spre cealaltă roată. Acest sistem, cunoscut drept Electronic Differential Lock Control (EDLC / control electronic al blocării diferenţialului), promovează impulsul de înaintare al automobilului fără a influenţa negativă a cuplului motor asupa direcţiei. MINI Cooper S (5 uşi) şi MINI Cooper SD (5 uşi) dispun şi de sistem Performance Control, care contracarează orice tendinţă subviratoare înainte de a ajunge la un anumit prag. Acesta susţine o reacţie agilă şi totuşi neutră în viraje.

Jantele de 15 ţoli, din aliaj uşor forjat, ale noilor MINI Cooper (5 uşi) şi MINI Cooper D (5 uşi) au o masă foarte redusă, precum şi proprietăţi aerodinamice favorabile. Noile MINI Cooper S (5 uşi) şi MINI Cooper SD (5 uşi) sunt echipate standard cu jante de 16 ţoli, din aliaj uşor. În programul de opţiuni şi accesorii sunt disponibile şi alte jante din aliaj uşor, cu dimensiuni de până la 18 ţoli. O altă opţiune disponibilă pentru orice dimensiune de jantă sunt anvelopele cu proprietăţi de ulare în caz de urgenţă.

Masă redusă combinată cu un nivel ridicat al siguranţei şi agilităţii datorită construcţiei ultrauşoare inteligente
Construcţia ultrauşoară inteligentă înseamnă că reducerea masei noului MINI este combinată cu o creştere a rigidităţii. Rezultatul este o îmbunătăţire a agilităţii şi a protecţiei pasagerilor. În ciuda varietăţii de echipamente, aproape toate variantele noului MINI cu cinci uşi sunt mai uşoare decât competitori din acelaşi segment. Structurile portante foarte rezistente, zonele de deformare avansate şi celula pasagerilor extrem de stabilă oferă o bază excelentă pentru menţinerea energiei de impact departe de pasageri şi asigurarea protecţiei maxime a ocupanţilor. Conceptul de siguranţă din spatele noului MINI cu cinci uşi este orientat spre obţinerea calificativelor maxime la toate testele de impact importante de pe mapamond.

Sistemele inovatoare de asistare a conducătorului sporesc confortul şi siguranţa
Există numeroase sisteme de asistare a conducătorului disponibile la noul MINI cu cinci uşi. Acestea includ MINI Head-Up-Display, care prezintă informaţii relevante pentru conducător pe un monitor extensibil în secţiunea superioară a bordului, între parbriz şi volan. MINI Head-Up Display promovează concentrarea asupra drumului prin afişarea informaţiilor direct în câmpul vizual al conducătorului. Acestea pot fi citite rapid şi confortabil de către conducător fără ca acesta să-şi ia privirea de la traseu. Printre informaţiile prezentate pe MINI Head-Up Display se numără viteza, direcţia de navigare sub forma unor grafice cu săgeţi şi a schiţelor intersecţiilor, semnale vizuale pentru avertizarea de coliziune, afişarea simbolurilor generate de Speed Limit Info şi No Passing Info, mesajele Check Control şi detaliile programelor de entertainment precum posturile radio şi titlurile melodiilor. Grafica pe ecranul high-resolution este vizibilă în orice condiţii de luminozitate.

Alte sisteme inovatoare de asistare a conducătorului de la noul MINI cu cinci uşi includ dotarea opţională Driving Assistant. Aceasta cuprinde un tempomat bazat pe cameră video şi funcţie de control al distanţei care menţine automat distanţa faţă de automobilul din faţă, precum şi sistem de avertizare de coliziune şi de prezenţă a pietonilor cu funcţie iniţială de frânare. În situaţii critice, conducătorul primeşte iniţial un semnal vizual sub forma unui simbol grafic ce apare în panoul de instrumente. Acesta este completat de un al doilea avertisment printr-un semnal sonor care îl determină pe conducător să reacţioneze. Pe lângă acestea, o manevră automată de frânare este declanşată în cazul unei coliziuni iminente cu un pieton sau al unui impact din spate în trafic urban. Aici, noul MINI cu cinci uşi este decelerat cu o forţă medie de frânare. În funcţie de situaţie, aceasta poate preveni un impact iminent sau să reducă semnificativ gravitatea accidentului. Când decelerarea automată este activată, conducătorul este şi el îndemnat să intervină.

Alte elemente ale Driving Assistant sunt funcţia de recunoaştere a indicatoarelor rutiere, care înregistrează şi afişează limitele de viteză şi interdicţia de depăşire de pe traseul actual. Sistemul include şi asistare a fazei lungi, care ia în considerare luminozitatea ambientală, precum şi vehiculele ce vin din sens opus şi cele care rulează în faţă atunci când controlează faza lungă.

O cameră pentru mers înapoi şi Parking Assistant sunt disponibile la noul MINI cu cinci uşi. Imaginile video furnizate de camera poziţionată sub mânerul hayonului sunt prezentate pe monitorul din panoul de instrumente ca ajutor când se fac manevre sau se parchează cu spatele. Parking Assistant facilitează selecţia şi utilizarea spaţiilor de parcare laterală. Sistemul detectează automat spaţiile potrivite de parcare de pe traseu. Când automobilul începe manevrele de parcare în spaţiul ales, Parking Assistant efectuează toate mişcările necesare de direcţie în numele conducătorului. Tot ce trebuie să facă acesta este să opereze acceleraţia, frâna şi selecţia vitezelor pentru a manevra noul MINI cu cinci uşi într-o manieră sigură şi confortabilă în spaţiul de parcare.

Dotări premium pentru confort, funcţionalitate şi stil individual
Echiparea standard a noului MINI cu cinci uşi includ oglinzi retrovizoare reglabile electric, benzi decorative pentru pragurile uşilor cu inscripţie specifică modelului, Colour Line în culoare Carbon Black şi radio MINI cu interfaţă AUX-IN şi USB. Acestea pot fi suplimentate cu o gamă de opţiuni deosebite pentru confort, funcţionalitate şi stil individual, pentru a adapta automobilul la personalitatea clientului. Pe lângă sistemul de aer condiţionat (standard la MINI Cooper S 5 uşi şi MINI Cooper SD 5 uşi), există şi un sistem automat de aer condiţionat, reglabil pe două zone, încălzire pentru scaunele din faţă, acoperiş panoramic din sticlă, pachet de vizibilitate ce include încălzirea parbrizului, senzor de ploaie şi control automat al lumii, sistem de sonorizare Harman/Kardon hi-fi şi volan sport îmbrăcat în piele (standard la MINI Cooper S 5 uşi şi MINI Cooper SD 5 uşi), cu butoane multifuncţionale şi tempomat.

Alte opţiuni incluse sunt Comfort Access, Park Distance Control, şine pentru acoperiş, oglinzi retrovizoare încălzite şi rabatate electric, funcţie antiorbire atât pentru oglinda interioară, cât şi pentru cele exterioare. Pentru personalizarea interiorului şi a exteriorului în stilul MINI caracteristic, sunt disponibile diferite decoraţiuni pentru oglinzile exterioare, benzi pentru capotă, tapiţerii pentru scaune, suprafeţe interioare şi Colour Lines.

MINI Connected
Programul MINI Connected oferă, prin aplicaţiile pentru smartphone, funcţii asociate automobilului precum Mission Control, Dynamic Music, Driving Excitement şi MINIMALISM Analyser, precum şi servicii bazate pe internet cum ar fi funcţia web radio, utilizarea reţelelor de socializare precum Facebook, Twitter, foursquare şi Glympse, recepţia fluxurilor de ştiri RSS şi facilităţi de entertainment cum sunt AUPEO!, Stitcher, Deezer, Audible, Napster/Rhapsody şi TuneIn. Pe afişajul color al instrumentului central, toate funcţiile pot fi operare în stilul MINI caracteristic - mai confortabil, mai intuitiv şi mai sigur decât înainte. În viitor, o selecţie de aplicaţii MINI Connected şi MINI Connected Ready, furnizate de terţe părţi, va fi disponibilă nu doar pe terminale Apple iPhone, ci şi pe smartphone-uri cu sistem de operare Android.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2862 :: 17.83MB