Noul model, conceput de prestigiosul Centro Stile Fiat, va fi
comercializat in numeroase tari din Europa, precum Germania, Spania si
Finlanda, acolo unde segmentul C este predominant. Fiat Linea este
produs in fabrica Tofas din Turcia unde, pentru inceput, este prevazut
un volum de productie de cca. 60 000 de unitati anual.
Fata-n fata cu provocarile celui mai competitiv segment auto din Europa
(segmentul C este raspunzator pentru 20% din vanzarile de masini din Europa Occidentala, insumand peste 3 000 000 de unitati anual), Fiat a
conceput un autoturism care, prin toate caracteristicile sale, este
menit sa raspunda asteptarilor unei categorii de clienti pentru care
masina este nu numai o necesitate dar si o investitie.
Cu un design ce va atrage in mod sigur privirile
tuturor participantilor la trafic, asa cum numai masinile italiene o
pot face, Linea vine sa completeze oferta
de autoturisme de familie Fiat (alaturi de Grande Punto si Bravo),
aducand un suflu nou in clasa pe care o reprezinta prin raportul extrem
de echilibrat intre calitate, siguranta, performanta, aspect si,
binenteles, pret.
Dimensiunile generoase (4,56 m lungime, 1,73 m latime si 2,6 metri
ampatament), impresionantul portbagaj de 500 litri si interiorul
confortabil sunt intregite si de oferta Fiat Romania privind echiparea
standard. Astfel, dotarile de baza ale modelului Fiat Linea includ,
printre altele, si: ABS, aer conditionat, 2 airbag-uri, CD player,
inchidere centalizata, Trip Computer si geamuri anterioare actionate
electric. Pretul de pornire, anuntat si de catre oficialii Fiat la
conferinta de presa de la Istanbul, este de 12 555 de Euro cu toate taxele incluse.
Pentru inceput, gama de motorizari cuprinde un
propulsor pe benzina, 1.4 77 CP, si celebrul motor, premiat de
specialistii internationali, 1.3 Multijet 90 CP, ambele fiind
recunoscute pentru consumul redus de combustibil, o caracteristica
esentiala a unei masini de familie si un deziderat al Fiat Group in
privinta tuturor modelelor sale. Pana la sfarstul acestui an va sosi in
Romania si versiunea echipata cu motorul 1.4 16v 120 CP, un propulsor
de ultima generatie din noua gama T-Jet.
Tot de ultima generatie este sistemul
exclusiv Blue&Me, o tehnologie dezvoltata de Fiat in colaborare cu
Microsoft ce permite conducatorului auto sa primeasca si sa efectueze
apeluri telefonice, sa asculte melodiile preferate in format MP3, WAV
sau WMA prin intermediul portului USB, folosind doar comenzile vocale
sau tastele aflate pe volan.
Tinta producatorilor italieni a fost, practic, aceea de a lansa pe
piata europeana un concurent redutabil in segemntul C, un model
accesibil, performant si atractiv prin designul sau tipic italian.
Ofensiva Fiat in segmentul C continua in toamna acestui an, cand
AutoItalia Group va lansa in Romania un alt autoturism de segment C,
Fiat Bravo.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!