No SSO cookie

Noul Citroen DS3 Racing!

voteaza
(0/ 0)
Noul Citroen DS3 Racing!
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Citroen va expune in standul sau de la Geneva noua editie limitata DS3 Racing, inspirata din lumea raliurilor.

 
 

Citroen a publicat primele informatii oficiale si imagini cu noul DS3 Racing. Conceptul arboreaza atribute 100 % Racing, cum ar fi elementele din carbon si echipamentele specifice derivate din motorsport. Imbunatatit de Citroen Racing, motorul sau de 1,6 litri dezvolta acum 200 CP. Sasiul si trenul de rulare au facut obiectul unor modificari de inalta precizie. Obiectivul acestui vehicul este de a oferi senzatii intense si de a permite un dialog permanent intre soferul sau si drum.

DS3 Racing va fi comercializat, intr-o serie limitata la 1.000 de exemplare, incepand cu al doilea semestru 2010.

 

Un design plin de senzatii

DS3 Racing poseda un stil ce inspira indrazneala, dorinta, forta si vointa de a merge mai departe. Cu o lungime de 3,94 m, DS3 Racing este un concept absolut sportiv. Liniile sale seducatoare, totodata fluide si dure, evoca forta, placerea de a conduce si siguranta.

DS3 Racing preia codurile stilistice de la DS3, dar se distinge de aceasta prin caracterul sau 100 % Racing, sugerand un temperament puternic si rasat.

Acest concept prezinta finisaje din carbon pe care le regasim pe lama semi-rigida de pe bara fata, la centura mediana a caroseriei, precum si pe protectiile rotilor care scot in evidenta rotile de 18 inch cu design inedit, high-tech si sportiv. Protectiile laterale ale portierelor beneficiaza de aceleasi finisaje.

DS3 Racing beneficiaza de un studiu de aerodinamica derivat din competitii. Astfel, incorporeaza un difuzor de aer cu finisaje de carbon, avand ca scop mentinerea stabilitatii vehiculului la viteze mari. In fine, detaliul cromat al esapamentului confera o tusa finala de eleganta liniei seducatoare.

Toate aceste echipamente derivate din universul raliurilor ii intaresc caracterul sportiv si atletic conceptului DS3 Racing, care isi revendica exclusivitatea prin intermediul unei semnaturi specifice plasata pe hayon.

DS3 isi releva caracterul exclusiv si prin prezentarea inedita de care va beneficia la Salonul de la Geneva: caroseria sa de culoare gri inchis in contrast cu pavilionul, retrovizoarele exterioare si pedalierul portocaliu. Aceasta culoare este declinata in portocaliu cromat la nivelul calandrului si jantelor.

 

Ambianta rafinata si diferita

Habitaclul derivat din cel al modelului DS3 a beneficiat de acelasi tratament specific ca si exteriorul. Pasagerii sunt intampinati de o atmosfera luxoasa, rasata si originala. Finisajele de carbon sunt plasate cu eleganta pe plansa de bord, in decorul volanului, pe manerele portierelor si in partea superioara a cadranelor instrumentarului de bord.

Culoarea portocalie a pavilionului este reluata in plansa de bord, la terminatia schimbatorului de viteze, precum si in partea inferioara a acestuia. Fiecare exemplar al seriei limitate DS3 Racing este individualizat si identificat printr-un numar, iar scaunele, specifice, poarta semnatura Citroen Racing pe spatar.

 

Motorizare cu un temperament ferm

Performanta este linia directoare a modelului DS3 Racing. Creat de Citroen Racing, motorul sau beneficiaza de toata expertiza echipelor de ingineri ai Marcii de 5 ori campioana mondiala de raliuri la constructori in WRC (2003, 2004, 2005, 2008 si 2009).

Pornind de la motorul de 1,6 litri THP 150 CP si pentru a garanta rezultate de cea mai buna calitate, inginerii au lucrat la dezvoltarea puterii sale, de la 156 la 200 de CP. Cuplul este de asemenea generos si trece de la 240 de Nm la 275 Nm, o evolutie de aproape 15%, ramanand insa disponibil pentru o plaja larga de regimuri si garantand astfel o suplete si o placere la volan deosebite.

Cresterea puterii si a cuplului rezulta din numeroase modificari si optimizari aduse elementelor mecanice. Astfel, functia turbo a fost adaptata pentru a permite un castig de putere de 30%. Maparea motorului a fost de asemenea revazuta pentru a pastra si amplifica principalele performante ale acestui motor puternic si agil. In fine, esapamentul dispune de de un tub conductor si un amortizor specifice.

 

Suspensii concepute pentru placerea la volan

Sasiul si suspensiile modelului DS3 sunt rezultatul unui studiu de mare precizie. Pe DS3 Racing, inginerii si-au propus sa adauge performantelor deja obtinute senzatii intense la volan si un dialog permanent intre sofer si suprafata de rulare. DS3 Racing poseda astfel toate atuurile pentru a deveni o referinta pe segmentul sau in materie de comportament rutier.

Amortizoarele fata si spate sunt noi si beneficiaza de reglajele adaptate puterii sale. DS3 Racing beneficiaza de suspensii specifice cu o duritate crescuta. Aceste evolutii contribuie la imbunatatirea tractiunii si stabiitatii acestui model. Ele permit adaptarea excelenta la conditiile de drum si permit viraje rapide in deplina siguranta. Directia, mai precisa, este de asemenea adaptata temperamentului sportiv al masinii: cartografia directiei DS3 Racing este specifica, adaptata noilor anvelope montate.

Aceasta putere este usor de controlat datorita sistemului de franare, carebeneficiaza la randul sau de unele ameliorari Racing. Pe puntea fata, DS3 Racing beneficiaza de etrieri cu 4 pistoane si de discuri specifice. Pe puntea spate, in scopul cresterii eficientei, performantei si sigurantei franarii, discurile sunt crestate. ESP-ul beneficiaza de o setare specifica, mai sportiva, putand fi si deconectat, la dorinta soferului.

Robert Gherghe

 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
1.8191 :: 17.81MB