No SSO cookie

Noul Audi TT Coupe

voteaza
(0/ 0)
Noul Audi TT Coupe
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Putere nascuta din pasiune

 
 

1.jpg
Aceasta este o masina de cult - chiar din ziua in care si-a facut debutul, in toamna lui 1998, Audi TT a produs o revolutie in segmentul coupe-urilor sport, a imbogatit imaginea marcii cu mai multa putere si prestanta.. Acum isi face debutul a doua generatie a acestui model de succes. Noul TT coupe incorporeaza dinamism de prima clasa - prin designul sau, prin puterea motorului si prin performante.










Design exterior

2.jpg
Prima generatie TT a devenit un model de referinta in designul auto. Liniile geometrice incorporeaza o puritate functionala si o simplitate asemanatoare epocii Bauhaus din anii 20. Motivul principal al designului TT-ului a fost cercul, regasit ca forma geometrica in desenul pasajelor rotilor, al liniei plafonului si al partii din fata si din spate a masinii.
Aceasta arhitectura perena i-a garantat lui Audi o prezenta usor de recunoscut pe sosea si a reprezentat un moment important pentru dezvoltarea marcii.

In mod voit, Audi a pastrat genele modelului precedent. In cazul noului TT, formele geometrice converg armonios una in cealalta. Plafonul mai jos si mai ingust este sustinut de montanti subtiri ce sunt asezati pe umeri lati si puternici ai partii inferioare a caroseriei. Caroseria este compacta creand un feeling de incredere si forta.Formele geometrice concave si convexe ale acestei suprafete confera masinii caracterul unui corp atletic gata sa ia startul intr-o cursa.



3.jpg
Partea frontala a castigat in expresivitate. Grila radiatorului single frame serveste ca element definitoriu. Prizele largi de aer ascund potentialul motorului iar taietura ascutita a farurilor contribuie la crearea unei impresii de maturitate. Partea din spate, caracteristica lui TT, imbina puterea si dinamismul datorita pasajelor late ale rotilor. Stopurile genereaza un efect tridimensional multumita unui efect de profunzime.
Tevile de esapament puternice, difuzorul lat si lampa de ceata plasata central sunt caracteristici intilnite in motor sport.
Cand noul TT sta pe loc, spoilerul spate actionat electric nu obtureaza deloc vizibilitatea. Cand TT atinge 120 km/h spoilerul iese in afara ca un profil curb in doua dimensiuni imbunatatind apasarea la puntea spate. Cand viteza scade sub 80 km/h, spoilerul se retrage automat. Designul podelei ajuta de asemenea la reducerea fortelor ascensionale.




Interiorul

4.jpg
Originalul TT a fost unul din putinele coupe-uri de pe piata care au oferit un interior de masina sport adevarata. In noul model, de asemenea, dinamismul fluid al exteriorului se regaseste si la interior.
O linie continua asigura o tranzitie intre panoul usii si plansa de bord. Interiorul incorporeaza motivul cercurilor clasice pe diverse cai cum ar fi de exemplu cele trei guri de ventilatie centrale. Toate liniile converg catre instrumentele de bord, dominate de cele doua indicatoare mari pentru vitezometru si turometru. Noi dotari includ un vitezometru digital pe displayul informational al soferului.
Noul volan sport standard este confortabil. Cadrul sau solid imbracat in piele de calitate Nappa este aplatizat in partea inferioara similar cu modelele Audi RS4 si prototipul de masina sport Le Mans Quattro. Scaunele sport ale soferului si pasagerului sunt montate chiar mai jos decat in modelul predecesor oferind o adevarata pozitie de condus sport. Ca si coloana volanului, scaunele pot fi ajustate longitudinal si in inaltime oferind o pozitie de condus sport pentru fiecare sofer.

Caroserie

5.jpg
Noul TT, ca si predecesorul sau, este disponibil initial ca un coupe 2 plus 2 locuri, un model roadster fiind prevazut pentru mai tarziu.

Impresia dinamica este creata de proportiile modificate. Coupe-ul este mai lung cu 137 mm, mai lat cu 78 mm decat predecesorul sau dar doar 6 mm mai inalt. El are acum 4.178 mm lungime, 1.842 mm latime si 1.352 mm inaltime. Ampatamentul lui TT este de 2.468 mm.
De asemenea, interiorul beneficiaza de pe urma cresterii in dimensiuni: el a crescut cu 75 mm in lungime la 1.577 mm, cu 29 mm in latimea interioara fata la nivelul umerilor la 1.352 mm si cu 23 mm in latimea interioara spate la nivelul umerilor la 1.206 mm.
In configuratia de baza, compartimentul de bagaje adaposteste sub hayonul larg 290 litri. El creste la 700 litri cand scaunele spate sunt rabatate iar lungimea lui de 1,70 metri este ampla si suficienta pentru doi saci de golf. Cu aceste caracteristici practice TT Coupe impune standardele in clasa sa.

Caroseria lui TT este realizata in sistemul de constructie usoara ASF.
Cele trei litere sunt prescurtarea de la Audi Space Frame – tehnologia inovatoare pentru caroseria din aluminiu dezvoltata de Audi la inceputul anilor 90 pentru prima generatie Audi A8. Tehnologia ASF combina aluminiul cu otelul pentru prima oara. Aluminiul reprezinta 69% din greutatea caroseriei. Componente din otel complet galvanizate sunt localizate in principal in partea din spate a podelei. Usile si capacul portbagajului sunt realizate de asemenea din otel. Acest lucru asigura o distributie echilibrata pe punti imbunatatind handlingul masinii.

Caroseria lui TT cantareste doar 206 kg din care 140 kg sunt aluminiu si 66 kg otel. Daca ar fi fost construita integral din otel, ar fi fost cu 48% mai grea. Greutatea mica este unul din factorii cheie care se ascund in spatele comportamentului impresionant pe sosea. Greutatea la gol a lui TT 2.0 TFSI este exact 1.260 kg – plasandu-l in fata in ceea ce priveste performantele in aceasta clasa. Iar 3,2 Quattro cantareste doar 1.410 kg.

Datorita sistemului ASF, Audi TT prezinta caracteristici care sunt tipice unei masini sport adevarate. Rigiditatea torsionala statica a fost imbunatatita cu 50% comparativ cu predecesorul sau. In ceea ce priveste siguranta la crash, de asemenea TT nu face nici un compromis.

Grupul motopropulsor

Noul Audi TT este disponibil de la lansare cu doua motoare pe benzina – unul cu patru cilindri turbo si celalalt un V6 aspirat ambele amplasate transversal. Ambele motoare confera un inalt nivel de putere si performante. Puterea lor permite acestui coupe usor sa atinga performante impresionante pe sosea.

Transmisia optionala cu ambreiaj dublu S-Tronic si tractiunea quattro pentru V6 – ambele tehnologii exclusive in segmentul coupe-urilor sport transmit puterea motorului cu un efect magnific.

Motorul turbo cu 4 cilindri avand abrevierea TFSI dezvolta puterea dintr-o cilindree moderata de 1.984 cmc. Un juriu international de experti l-a votat “Motorul anului” doi ani consecutiv, in 2005 si 2006, rasplatind in acest fel pachetul tehnologic inovativ. Motorul TFSI combina injectia directa de benzina FSI dezvoltata de Audi care si-a- demonstrat superioritatea in modelul de curse R8 cu turbina actionata de gazele de evacuare – o alianta ideala.

Motorul cu 4 supape pe cilindru raspunde spontan la apasarea pedalei si este ultrarafinat. Motorul de 2 litri transmite la arborele cotit un cuplu de 280 Nm chiar de la o turatie de 1.800 rpm si este capabil sa mentina constant acest cuplu pana la 5.000 rpm. Puterea nominala de 147 kw (200 CP) este livrata intre 5.100 si 6.100 rpm.
2.0 TFSI accelereaza Audi TT de la 0 la 100 km/h in doar 6,4 secunde (la versiunea cu cutie cu ambreiaj dublu S-Tronic) si o viteza maxima de 240 km/h. Acopera 100 km cu un consum mediu de 7,7 l/100 km benzina super indiferent de tipul transmisiei.

Chiar mai multa putere este disponibila de la motorul V6 cu cilindreea de 3.189 cmc. Acesta atinge un cuplu maxim de 320 Nm la o turatie scazuta intre 2.500 si 3.200 rpm si o putere maxima de 184 kw (250 CP) la 6.300 rpm. Principalele caracteristici ale acestui motor cu cursa lunga sunt distributia variabila pentru toate axele cu came – 52 grade pentru admisie si 42 grade pentru evacuare – si unghiul extrem de mic de 15 grade intre liniile de cilindri.
Pe strada, motorul de 3,2 litri demonstreaza ca este un motor de cuplu inalt si de turatie. El ofera un raspuns fascinant prin sonoritatea lui care accentueaza sunetul la aspiratie in toate regimurile de turatie. TT 3.2 quattro accelereaza de la 0 la 100 km/h in 5,7 secunde ( cu S-Tronic). Viteza maxima este de 250 km/h (limitata). Consumul mediu de combustibil este de 9,4 l/100 km (cu S-Tronic).

Specificatia standard este o cutie manuala cu 6 trepte cu carcasa din magneziu. Un punct de interes si o caracteristica unica in aceasta clasa este cutia cu ambreiaj dublu S-Tronic oferita optional. Sistemul cu ambreiaj dublu permite schimbarea treptelor in doar 0,2 secunde fara a produce intreruperea fluxului de putere.

In modul manual, soferul schimba treptele ori cu ajutorul manetei schimbatorului ori apasand una din padelele montate pe in spatele volanului la fel ca la o masina de curse.

Audi TT cu motorul cu 4 cilindri este in mod fundamental un model cu tractiune fata in timp ce versiunea V6 dispune standard de transmisie integrala permanenta quattro. Sistemul sau quattro, dezvoltat special pentru amplasarea transversala a motorului, opereaza cu un ambreiaj multidisc actionat hidraulic si controlat electronic. Pentru a imbunatati distributia greutatii pe punti, ambreiajul este pozitionat in spatele masinii. In conditii normale, ambreiajul directioneaza 85% din cuplul motor catre rotile fata dar in situatii extreme este capabil sa transmita pana la 100% catre una sau alta din punti.

Trenul de rulare

Suspensia sport a noului Audi TT ajuta de asemenea la asigurarea unei dinamici de top. Acest lucru se datoreaza layoutului elaborat ca si centrului de greutate coborat cu 9 mm. Layoutul dinamicii suspensiei a fost redezvoltat si modificat. Accentul s-a pus pe ecartamentul mai lat, roti cu sectiune mai mare cu diametrul intre 16 si 19 inch si masuri extensive elastocinematice.

Suspensia fata se sprijina pe un subcadru din aluminiu. Are un ecartament de 1.572 mm. Directia este cu pinion si cremaliera, este elcetromecanica si are asistare variabila functie de viteza. Directia este caracterizata de transmisia directa si un inalt grad de precizie.
O noua caracteristica comparativ cu suspensia spate semiindependenta de la vechiul model este suspensia spate cu patru brate cu un ecartament de 1.558 mm. In acest caz amortizorul si arcul elicoidal sunt montate separat. Bratul longitudinal absoarbe fortele de propulsie si de franare. Ca un ajutor pentru confortul la rulare configurarea lui este relativ soft.

Pe de alta parte, trei brate pe roata sunt conectate rigid pentru a transmite fortele transversale precis catre caroserie. TT 2.0 TFSI dispune de jante de aliaj de 16 inch pe care sunt montate pneuri de 225/55 R16 in standard. Modelul 3.2 quattro dispune de jante de 17 inch usoare forjate din aluminiu pe care sunt montate pneuri de 245/45 R17 in standard. Toate modelele Audi TT dispun de discuri de frana nou dezvoltate la fiecare roata. Placutele de frana dezvolta coeficienti de frecare mari imbunatatind astfel raspunsul franelor si performanta lor.

Noul sistem de control al stabilitatii ESP este proiectat sa mentina un stil dinamic de condus – el promoveaza un comportament care este in gama intre neutru si usor subvirator. Aceasta caracteristica sportiva livreaza o agilitate remarcabila, placere maxima in conducere si un handling magnific.

Sistemul de amortizare high-tech Audi magnetic ride este disponibil optional – o tehnologie inovativa care rezolva conflictul vechi intre confort si dinamica in conducere. Pistoanele amortizoarelor nu contin ulei conventional ci un fluid magneto reologic care contine particule magnetice microscopice. Cand o tensiune este aplicata, ei modifica caracteristicile de amortizare in milisecunde. Acest sistem adaptiv mentine un confort al suspensiei de inalt nivel dar in acelasi timp asigura un dinamism sportiv cu o stabilitate perfecta, in concordanta cu preferintele soferului. Soferul poate alege intre programul de baza “normal” si “sport” dintr-un buton. Nici unul din competitorii lui TT nu ofera un concept tehnologic atat de avansat similar.

Echipamente standard

Echipamentul standard reflecta caracterul sportiv al lui TT coupe. Interiorul lui TT este presarat cu nuante de gri si diverse componente cu look de aluminiu. Scaunele sport, imbracate in stofa la modelul cu 4 cilindri si in combinatie piele/alcantara plus incalzire in scaune la V6 sunt reglabile pe lungime si in inaltime. Volanul sport este imbracat in piele Nappa. Climatizarea automata regleaza incalzirea si racirea functie de unghiul luminii solare.
Sistemul de informare al soferului si sistemul audio “chorus” completeaza specificatia standard. Spatarele banchetei spate divizata 50:50 pot fi rabatate separat. Compartimentul de bagaje este dotat cu patru puncte de ancorare.

Echipamente optionale

In interiorul noului TT, se poate opta pentru scaune din piele si trei tipuri de tapiterii din piele combinate cu aplicatii cu insertii de look de aluminiu. Scaunele fata sunt incalzite si reglabile electric.
Pachetul de depozitare include compartimente de stocare sub scaunele fata, plase in interiorul masinii si o plasa pentru compartimentul de bagaje. Pentru scaunele de copii este disponibil sistemul Isofix.

Sistemul de asistare la parcare face parcarea cu spatele mai usoara. Farurile adaptive dinamice disponibile ca o parte a pachetului care include faruri xenon plus si lumini de ziua imbunatateste decisiv vizibilitatea soferului in curbe gratie luminilor pivotante.
Rotile cu pneuri run flat, detector de presiune in pneuri, spalatorul de faruri si alarma contribuie la siguranta si securitate.

Tehnologia informationala in Audi TT este complet noua. Sistemul de navigatie cu operare usoara pentru telefon si display monocrom de sase inch urmeaza linia conceptului exemplar MMI de la Audi A6, A8 sI Q7.

Noul TT marcheaza si debutul pentru un nou sistem radio de prima clasa. In toate versiunile se ofera o receptie FM imbunatatita si o operare intuitiva. Sistemele de sunet de inalta calitate pot fi combinate cu orice radio oferit. Pentru telefoanele mobile, noul Audi TT ofera un kit universal cu interfata Bluetooth plasata in consola centrala.

Noul Audi TT este oferit la acelasi pret ca si predecesorul sau. Versiunea 2.0 TFSI costa 29.796 euro iar pentru versiunea V6 3.2 pretul incepe de la 36.355 euro.

La o privire:
Noul Audi TT Coupé

- Design nou, foarte dinamic atat pentru exterior cat si pentru interior
- Caroserie construita din aluminiu conform principiului ASF si otel
- Dimensiuni: L 4.18 m, l 1.84 m, h 1.35 m, ampatament 2.47 m
- Eleron spate retractabil electric
- Motoare pe benzina puternice:
- Nou: 2.0 TFSI cu o putere maxima de 147 kW (200 CP), 280 Nm
- 3.2 V6 cu o putere de 184 kW (250 CP), 320 Nm
- Cutie cu sase trepte manuala si cu sase trepte automata S tronic
- Tractiune integrala permanenta quattro pentru versiunile V6.
- Suspensia dinamica Audi cu configuratie fata tip McPherson si configuratie spate cu patru brate
- Servodirectie variabila in dotarea standard
- Sistem de franare ultra-performant cu ESP cu setari sport
- Sistem inovator de amortizoare controlate electronic optional
- Jante din aliaj usor cu pana la 19 inch diametru
- O noua generatie de volane; volane sport imbracate in piele cu partea inferioara aplatizata in dotarea standard
- Tapiterie din piele/Alcantara
- Sistem de climatizare automata si ultima generatie de sisteme audio in echiparea standard
- Sistem de navigatie (optional)
- Sisteme audio ultra-performante (optional)
- Faruri adaptive cu xenon plus si faruri pentru rularea pe timp de zi (optional)

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1323 :: 17.79MB