No SSO cookie

Noul Audi Roadster TT

voteaza
(0/ 0)
Noul Audi Roadster TT
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Pur spirit sportiv, experienta de conducere autentica si rezerve de putere considerabile � marcile noului Roadster TT de la Audi. Autoturismul sport decapotabil pastreaza liniile distinctive ale predecesorului sau de succes, insufland in acelasi timp un plus de emotie, performanta si dinamism.

 
 
1.jpg
Audi ofera posibilitatea de a alege intre doua motoare pentru noul Roadster TT. Motorul V6 de 3,2 litri genereaza 250 CP si este dotat cu tractiune integrala quattro ca echipare standard. Motorul TFSI 2,0, care imbina tehnologia turbocompresorului cu injectia directa de benzina, furnizeaza 200 CP rotilor fata. Ambele variante pot fi comandate impreuna cu cutia de viteze inovatoare S tronic cu doua ambreiaje, ca o alternativa pentru schimbarea manuala standard in sase trepte.
Sasiul noului Roadster este, de asemenea, construit pentru performante sportive impresionante. Punctul sau forte este forta de atractie Audi, tehnologia optionala pentru amortizoare la suspensii care permite conducatorilor auto sa aleaga intre o conducere dinamica fara compromis si caracteristici de confort.
Pentru a sublinia stilul autentic al conducerii unui automobil decapotabil, forma agresiva a caroseriei este completata de plafonul textil usor. Roadsterul TT quattro 3,2 este dotat ca echipare standard cu un acoperis textil complet automat, cu actionare rapida, disponibil ca o optiune pentru TFSI 2,0 la pretul de 1.015 �.
In ciuda specificatiei bogate, noul Audi Roadster TT va avea un pret similar modelului pe care il inlocuieste. Lansarea va avea loc in Germania in primavara anului 2007 la preturi incepand de la 33.800 � (inclusiv TVA de 19 % ).

Designul exterior

2.jpg
Datorita geometriei precise si claritatii sale, designul primului Roadster TT l-a ridicat la statutul de cult clasic. Audi a pastrat particularitatile carismatice de design, rafinandu-le cu atentie in noul model.
In timp ce la modelul Coupe TT partea din spate si acoperisul par a se contopi unul intr-altul, la Roadsterul TT, acoperisul textil creeaza un contrast clar, conferind o geometrie mai pronuntata designului general. Liniile caroseriei exprima putere si energie. Aceasta impresie este subliniata de curbele atletice ale flancurilor vehiculului ca si de linia dinamica ascendenta de deasupra zonei pragurilor si a liniei laterale drepte, musculare. Busonul de umplere stilizat, pozitionat deasupra rotii dreapta spate, are un design clasic din aluminiu.
Imaginea noului Audi Roadster TT este expresiva. Elementele din material plastic sub forma de aripa sunt incorporate in farurile oblice si conice pentru a sublinia adancimea tridimensionala a lampilor. La partea din spate, se evidentiaza tevile de esapament si difuzorul de mari dimensiuni. Reflectoarele sub forma de tuburi par ca plutesc in interiorul lampilor spate. Ca si in cazul Coup�-ului, la viteze de 120 km/h, deasupra capacului portbagajului se ridica un spoiler actionat electric.
Comparativ cu modelul pe care il inlocuieste, noul Roadster TT a crescut brusc in dimensiuni, noile proportii accentuandu-i caracterul sportiv. Acum are o lungime de 4.178 milimetri (+ 137 mm), latime de 1.842 mm (+ 78 mm) si inaltime de 1.358 mm (+ 8 mm), iar ampatamentul este marit cu 46 mm pana la 2468 mm. in ciuda dimensiunilor mai mari, insa, coeficientul de rezistenta la inaintare al modelului TFSI 2,0 este de doar 0,32 cu acoperisul textil ridicat.

Acoperisul textil

3.jpg
Audi a luat decizia de a mentine acoperisul textil pentru noul Roadster TT. Conceptul acoperisului textil se armonizeaza perfect cu filozofia stilului autentic de conducere a unui automobil decapotabil, oferind, de asemenea, un numar de avantaje fata de acoperisul metalic pliabil.

Acoperisul textil, ce incorporeaza ranforsari din otel si aluminiu, ca si un geam mare din sticla, este o structura foarte usoara � aceasta determinand nu doar o reducere a greutatii totale a automobilului Roadster TT, ci si o coborare a centrului de greutate. Se integreaza lin in linia automobilului si ocupa putin spatiu cand este pliat. Datorita noului mecanism de rabatare in Z, partea din fata a acoperisului se aseaza peste materialul textil ca un capac. Se fixeaza pentru a fi la acelasi nivel cu caroseria, astfel nemaifiind nevoie de o copertina. Acoperisul textil este disponibil in culoarea neagra si gri inchis.
Roadsterul TT quattro 3,2 este dotat, ca echipare standard, cu un acoperis textil cu actionare electro-hidraulica, disponibil ca o optiune pentru TFSI 2,0. Aceasta versiune a acoperisului textil se deschide in doar 12 secunde de la apasarea unui buton si poate fi actionat chiar si in timpul deplasarii, la viteze de pana la 50 km/h. Acoperisul complet automat incorporeaza un strat suplimentar de izolatie fonica sub capitonajul negru al plafonului, pentru o mai buna izolare acustica si termica.
Actionarea manuala a acoperisului se face prin intermediul unei cleme centrale. Un deflector de aer in forma de fagure care se ridica si se pliaza prin intermediul unui dispozitiv electric poate fi comandat optional pentru a uniformiza fluxul de aer din interior � niciunul dintre modelele concurentei neputand oferi o solutie potrivita similara.

Caroseria si siguranta

4.jpg
Ca si la Coup�-ul TT, caroseria Roadsterului TT este, de asemenea, construita pe baza principiului tehnologiei Audi Space Frame (ASF), care presupune o constructie hibrid inovatoare, incorporand expertiza incredibila a marcii intr-un design usor. Caroseria este 58% aluminiu si 42% otel. Aceasta combinatie de materiale face ca Roadsterul sa fie deosebit de usor, masa proprie a motorului TFSI 2,0 cantarind putin peste 1.295 kilograme.

Pentru a asigura distribuirea uniforma a sarcinii intre punti, piesele din otel sunt amplasate in principal in partea din spate a caroseriei � peretele despartitor din spatele habitaclului, fiind din otel. Acest element, in care sunt fixate barele stabilizatoare de inalta rezistenta cu acoperiri elegante din plastic, are un rol esential in rigiditatea totala a caroseriei.

Pragurile laterale au, de asemenea, specificul unui Roadster: sunt alcatuite din profile extrudate din aluminiu, cu numeroase nervuri de rigidizare. Stalpii A au fost si ei consolidati, iar in cadrul parbrizului a fost integrat un tub din otel de inalta rezistenta. O caracteristica ce a creat deja o impresie puternica la Roadsterul TT anterior, rezistenta statica la torsiune a fost mai mult decat dublata la noul model � aceasta insemnand un nivel redus de vibratii si o manevrabilitate de precizie.

Un ansamblu complet de sisteme de fixare confera o siguranta pasiva superioara. In caz de impact lateral, barele din aluminiu si captuseala din usi sunt activate impreuna cu airbagurile laterale de la nivelul capului si al toracelui. Pentru a limita efectele unei coliziuni din fata sau spate, exista un sistem de airbaguri de dimensiuni normale, in doua trepte, si un sistem Audi de protectie spate.

Interiorul

Interiorul Roadsterului TT este considerabil mai mare, oferind un spatiu generos in zona capului si a cotierelor. Latimea la nivelul umerilor este acum de 1362 mm, cu 29 mm mai mare.

Scaunele sportive adancite ofera suport lateral ferm atat pentru conducatorul auto, cat si pentru pasager. Volanul sportiv din piele - specificatie standard - are sectiunea din partea inferioara dreapta. Finisajul din piele optional Impulse, cu caracteristica sa distinctiva - cusatura de la partea superioara, care era deja un element cult la modelul anterior, este acum unul din cele patru pachete de finisaje din piele. Modelul quattro 3,2 este capitonat intr-o combinatie de finisaje Alcantara/Leather, ca specificatie standard.

Cele trei fante de aerisire circulare si consola care contine cadranele instrumentelor de bord, insufla habitaclului eleganta caracteristica modelului TT. Asa cum trebuie sa ne asteptam de la un Audi, conceptul ergonomic este perfect, iar executia este dovada unul inalt rafinament. Marirea dimensiunilor caroseriei a dus la o largire a portbagajului, de la 210 la 250 litri, atat pentru versiunea cu tractiune fata, cat si pentru versiunea quattro.

Trenul de rulare

Ca si in cazul Coup�-ului TT, noul Roadster este disponibil in doua variante cu motor pe benzina montat transversal. Ambele furnizeaza o putere mare de demarare si puteri maxime impresionante, rezultand o performanta sportiva absoluta. Motorul in patru cilindri dirijeaza puterea catre rotile fata, in timp ce la motorul V6 puterea este furnizata la toate rotile pe baza principiului quattro, oferind dinamism si o tinuta de drum sigura, in egala masura. Pe langa o schimbare manuala sportiva in sase trepte, ambele motoare sunt, de asemenea, disponibile cu cutia de viteze inovatoare S tronic, cu doua ambreiaje pentru schimbari ale treptelor foarte rapide fara nici o intrerupere a fluxului de putere.

Motorul in patru cilindri TFSI dezvolta o putere de 200 CP si un cuplu constant de 280 Nm la turatii ale motorului de 1.800 pana la 5.000 rpm, avand o capacitate de 1.984 cc. Pentru un efect optim, tehnologia TFSI utilizeaza un turbocompresor impreuna cu injectia directa de benzina Audi, care produce o imbunatatire deosebita a randamentului de ardere.

Atat in 2005, cat si in 2006, motorul FSI de doi litri cu turbocompresor, motor de inalt rafinament si cu un raspuns rapid la comenzi, a fost votat �Motorul Anului� de catre un juriu format din experti internationali.

Cand este prevazut cu S tronic, motorul TFSI 2,0 al Roadsterului Audi TT atinge 100 km/h la pornirea de pe loc in doar 6,5 secunde si o viteza maxima de 237 km/h. Consuma in medie doar 7,8 litri de combustibil la fiecare 100 km.
Motorul V6, avand o capacitate de 3.189 cc furnizeaza o putere de 250 CP si un cuplu maxim de 320 Nm, disponibil la turatii intre 2.500 si 3.000 rpm. Motorul cu sunet specific, motor foarte compact, cu o cursa lunga a pistoanelor, are doi arbori cu came cu reglare continua. Roadsterul TT quattro 3,2 ajunge de la 0 la 100 km/h in 5,9 secunde cu cutia de viteze S tronic si, daca este necesar, poate atinge o viteza maxima controlata electronic de 250 km/h. Se inregistreaza un consum de combustibil de 9,5 l/100 km.

Sasiul

Sasiul sportiv a facut obiectul unei dezvoltari ulterioare complete pentru noul Roadster TT. Printre caracteristicile principale ale acestuia se numara suspensia spate complexa cu patru brate, un ecartament de mari dimensiuni, caracteristici elastokinetice remodelate in cele mai mici detalii si roti de mari dimensiuni. Pentru modelul TFSI 2,0 se folosesc jante din aliaj de 16 inch, in timp ce pentru quattro 3,2 se utilizeaza jante de aluminiu de 17 inch. Optional, rotile pot fi asistate de un sistem run-flat.

Suspensia fata, care este conectata la un sub-cadru separat, este de tip McPherson, constructie rafinata prin utilizarea componentelor usoare din aluminiu. Servo-directia electro-mecanica asigura un raport direct al transmisiei si o precizie deosebita.

Constructia suspensiei spate cu patru brate, care functioneaza pe baza unui sub-cadru, separa arcurile elicoidale si amortizoarele una de cealalta. Bratele longitudinale � care au o constructie relativ moale pentru un confort sporit � absorb fortele de propulsie si de franare, in timp ce conexiunea rigida a celor trei brate transversale pentru fiecare roata le permite sa dirijeze fortele laterale catre structura caroseriei cu mare precizie.

Programul electronic de stabilitate (ESP) dezvoltat ulterior a fost optimizat pentru un stil de condus sportiv si pentru a asista in realizarea echilibrarii directiei Roadsterului TT, care variaza intre neutru si o usoara subvirare. Daca este necesar, sistemul de asistenta la franare actioneaza pentru a asigura ca cele patru frane cu discuri de mari dimensiuni confera o putere maxima de franare, cat mai rapid.
Sistemul de amortizare adaptiv prevazut optional este o echipare high-tech unica in segmentul roadster. Prin simpla apasare a unui buton, soferii pot alege intre o suspensie care ofera un confort deosebit sau una foarte dinamica. La interiorul amortizoarelor circula un lichid special care contine particule magnetice de mici dimensiuni. Atunci cand se aplica tensiune asupra acestui lichid, vascozitatea acestuia se modifica � si astfel si caracteristicile de amortizare � in cateva milisecunde.

Echiparile

Toate versiunile noului Audi Roadster TT contin echipari standard generoase, in specificatii fiind incluse si noul sistem audio �chorus� si un sistem de informare a soferului, configuratia quattro 3,2 avand si un sistem automat de aer conditionat. Se poate opta intre doua sisteme de navigatie, ambele pe baza de DVD si un soft avansat MMI. De asemenea, sunt disponibile pre-echiparea pentru orice tip de telefon mobil si sistemul surround Bose.

Interiorului sofisticat si sportiv i se poate adauga un plus de clasa printr-unul dintre cele doua pachete de finisaje din aluminiu. Spatiile de depozitare standard, cu compartimente de mari dimensiuni din usi si cele doua suporturi pentru pahare pot fi suplimentate cu pachetul de depozitare, ce include trei plase de depozitare si patru compartimente practice suplimentare. Clientii cu un stil de viata dinamic pot opta pentru spatiul de incarcare din panoul spate, ce poate adaposti un suport pentru schiuri suficient de mare pentru doua perechi de schiuri de pana la 1,90 m in lungime � optiune pe care nu o mai ofera niciun alt model din segmentul roadster.

Farurile Xenon plus cu functia de iluminare adaptiva pot fi, de asemenea, gasite pe lista cuprinzatoare de echipamente optionale. Acestea intra in dotare impreuna cu pachetul de ornamente pentru faruri pe care Audi il ofera standard la modelul quattro 3,2.

Noul Audi Roadster TT va fi lansat pe piata germana in primavara anului 2007, comenzile putand fi efectuate inainte chiar de sfarsitul acestui an. Preturile vor fi similare celor valabile pentru modelul pe care il inlocuieste: versiunea TFSI 2,0 va costa 33.800 � (incl. TVA de 19 %), iar quattro 3,2 va fi oferit la un pret de 43.800 �..

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2764 :: 17.79MB