No SSO cookie

Nissan la Salonul Auto Geneva 2006

voteaza
(0/ 0)
Nissan la Salonul Auto Geneva 2006
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

- Doua noi prototipuri de vehicule pentru Europa - Prezentarea integrala a celor sase vehicule noi ale marcii Nissan

 
 
[poza1s] La Salonul Auto de la Geneva va fi prezentat in premiera mondiala Nissan Terranaut, un vehicul 4x4 destinat exploratorilor si persoanelor cu spirit de aventura, decise sa calatoreasca in cele mai indepartate colturi ale planetei. La cealalta extrema, se afla Pivo, un automobil conceput pentru traficul urban. Acesta a fost expus prima oara la Salonul Auto din Tokyo in octombrie 2005 si este destinat clientilor care doresc sa beneficieze de libertate si mobilitate in mediul aglomerat al oraselor. Terranaut a fost conceput sa serveasca drept mediu mobil de lucru pentru oameni de stiinta, geologi, arheologi sau pur si simplu persoane cu spirit de aventura care se deplaseaza in cele mai interesante colturi ale planetei fie pentru activitati profesionale, fie pentru calatorii de placere. Cabina sa este proiectata sa primeasca trei persoane – un sofer, un pasager si, in partea din spate, un specialist care are la dispozitie o consola pentru computer, precum si echipamente de comunicare si analiza, un ajutor esential pentru activitatea desfasurata. Creatie a centrului Nissan Design Europe, aflat la Londra, conceptul noului vehicul are la baza tema functionalitatii. Coordonatorul de proiect, Felipe Roo Clefas, Asistent al Sefului de proiect de la NDE afirma: “Terranaut este special conceput pentru misiuni de observare si comunicare in toate cele patru colturi ale lumii”. Pentru realizarea spatiului destinat laboratorului din interiorul cabinei, laterala vehiculului din partea copilotului are o singura usa, in vreme ce partea opusa dispune de o pereche de usi batante si nu mai are pilonul central B. Intrucat usile sunt articulate in fata si, respectiv, spate, intrarea si iesirea din vehicul sunt mult facilitate. Jantele de 19 toli sunt acoperite de pneuri fabricate de Goodyear, special pentru Terranaut. Protejate impotriva perforarilor, acestea functioneaza ca niste anvelope obisnuite la rularea pe sosea insa, prin schimbarea presiunii interioare, se transforma in anvelope off-road deosebit de solide. In interiorul vehiculului, laboratorul stiintific sferic domina intreaga zona din spatele celor doua locuri din fata. Un scaun rotativ, avand integrata o tastatura de computer, este amplasat sub domul din sticla al acoperisului, oferindu-i specialistului un acces de 360O la diferitele posturi de lucru gazduite de Terranaut. [poza2s]La celalalt capat al scalei, Pivo examineaza potentialul de viitor al vehiculelor electrice in mediul urban. Automobilul este propulsat de bateria compacta cu ioni de litiu, deosebit de performanta, dezvoltata de Nissan si de Super Motorul electric, apartinand aceleiasi marci. Echipa de proiectare a marcii Nissan din Japonia a reusit sa dezvolte o caroserie extrem de compacta, oferindu-i astfel lui Pivo o forma perfecta pentru oras. Desi are doar 2.700 mm de la o bara de protectie la alta, Pivo ofera trei locuri confortabile, scaunul soferului fiind amplasat central, in fata celor doi pasageri aflati in partea din spate a habitaclului. Gratie latimii reduse – de numai 1.600 mm – vehiculul se poate strecura pe strazile aglomerate si poate fi parcat cu foarte mare usurinta aproape in orice loc. “Piesa de rezistenta” a lui Pivo o constituie insa habitaclul care, dupa cum ii arata numele, pivoteaza la 360O, fapt care atrage dupa sine eliminarea mersului in marsarier: cu Pivo se poate intra direct intr-o parcare si, de indata ce caroseria a fost rotita cu fata in directia opusa, masina este gata de plecare, fara executarea altor manevre. Caroseria rotativa, in forma de ou, mai ofera si alte beneficii. De exemplu, usile inalte, glisante si actionate electric fac intrarile si iesirile din vehicul deosebit de usoare, sansa unor lovituri la cap fiind extrem de redusa sau chiar nula. In plus, pilonii transparenti si Monitorul cu Vedere Circulara dezvoltat de Nissan elimina complet zonele fara vizibilitate. Camerele de luat vederi, montate in exteriorul fiecarui pilon A, transmit o imagine precisa a zonei inconjuratoare catre ecranele din partea interioara a pilonilor, transformandu-i practic in ferestre virtuale. Alte camere de luat vederi, montate la ambele capete ale automobilului si pe laterale, ii permit Monitorului de Vedere Circulara sa genereze o imagine de 360O a imprejurimilor pe un monitor situat pe plansa de bord. O tehnica inovatoare de procesare a imaginilor converteste aceste imagini intr-o singura vedere panoramica. “Pe parcursul elaborarii celor doua concepte, obiectivul nostru a fost sa exploram intreaga diversitate a nevoilor clientului. Si, in concordanta cu toata gama vehiculelor Nissan, acestea au fost create pentru a le oferi soferilor o experienta care o depaseste pe cea a unei simple calatorii. Ambele se bazeaza pe atuurile cheie ale marcii Nissan: capacitatea de a examina nevoile specifice ale clientilor si de a utiliza cea mai performanta tehnologie,” afirma Carlos Tavares, Vicepresedinte Executiv, Planificarea Produsului si Strategie Corporatista, Nissan Motor Limited. In plus, standul Nissan va prezenta toate cele sase vehicule lansate in 2005: Murano, 350Z Roadster, vehiculul utilitar sport Pathfinder, pick-up-urile Navara King si Double Cab, precum si Micra C+C. De asemenea, va fi prezentat si NOTE, noul automobil familial compact al marcii Nissan, concomitent cu inceperea comercializarii sale in Europa.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1722 :: 22.16MB