In privinta deciziei de a infiinta un nou dealer BMW in Germania,
Michael Schmidt considera ca „dupa extinderea Uniunii Europene, daca
spunem Romania sau spunem Germania, din punct de vedere al
business-ului ar trebui sa fie acelasi lucru. Am indetificat o
oportunitate de afaceri si, pentru ca experienta BMW cu Automobile
Bavaria reprezinta o baza suficienta, am decis sa merg mai departe.
Locatia se afla in Germania pentru ca acolo avem realizate conexiunile
si activitatea Automobile Bavaria este foarte strans legata de aceasta
tara, ca si experienta mea personala.”
Amplasat in localitatea Wolfratshausen - una dintre cele mai apreciate
zone rezidentiale din imediata apropiere a orasului Munchen,
dealership-ul se alatura celorlalte noua companii din grup care
comercializeaza marca BMW in Romania.
ntrucat politica BMW in Germania nu permite in
acest moment infiintarea de noi reprezentante, pentru deschiderea
Autohaus Schmidt Michael Schmidt a preluat unul dintre dealerii
neperformanti din regiune. Planul pentru viitor include constructia
unei noi locatii si prevede investitii de 2,5 - 3 milioane de euro.
Tinta de vanzari este de 120 masini noi si 50-60 second hand pana la
sfarsitul anului. In 2008, aceasta se ridica la 200-250 de masini, iar
in trei ani va ajunge la 400 de unitati.
Michael Schmidt explica pe ce se bazeaza increderea in succesul noului
sau business din Germania: „Experienta dobandita din 1994, de cand
Automobile Bavaria se ocupa cu importul marcilor BMW Group, este
comparabila cu a oricarui dealer din Germania sau din lume. De aceea,
demararea unui astfel de proiect nu face decat sa reia procesul
desfasurat la deschiderea oricaruia dintre dealerii Automobile Bavaria
din Romania, cu toate actiunile presupuse de un nou inceput: de la
recrutarea celui mai bun personal, la atragerea clientilor si
serviciile aftersales. In alta ordine de idei, orasul Wolfratshausen
este foarte important pentru mine si din punct de vedere personal,
intrucat parintii mei si multe dintre rude locuiesc acolo.”
Deschiderea Auto Haus Schmidt este prima etapa in crearea si
consolidarea unei retele de dealeri in aceasta zona si al extinderii
internationale a Grupului Automobile Bavaria.
Automobile Bavaria – partener strategic al BMW AG in Romania
Integrarea in UE a reprezentat pentru activitatiile BMW in Romania nu
doar transferul catre o alta organizatie regionala, dar si organizarea
unui Birou local, care urmeaza sa asigure o relatie mai stransa intre
dealeri si producator. Datorita faptului ca acest birou nu va desfasura
activitati de vanzari directe, Automobile Bavaria a fost desemnat
partener strategic al concernului BMW pentru piata romaneasca. Aceasta calitate
ofera in afara de atributiile unui dealer obisnuit, conforme
legislatiei europene, si responsabilitati suplimentare, incluzand
vanzari de flote, vanzari catre corporatii internationale, vanzari
catre diplomati si autoritati.
MINI isi pastreaza caracterul exclusiv prin concentrarea intr-un singur
centru de distributie in Romania, la sediul Automobile Bavaria din
Baneasa.
In ceea ce priveste segmentul Moto, Automobile Bavaria isi mentine statutul de importator general pentru Romania.
Strategia de extindere a Grupului Automobile Bavaria
Urmatoarea etapa dupa inceperea activitatii din Germania o reprezinta
inaugurarea constructiei din Militari, care va gazdui in curand un nou
showroom BMW, service si depozit de piese de schimb. Noul spatiu ridica
la trei numarul dealership-urilor marcii in Bucuresti si Ilfov, la care
se adauga un showroom de prezentare in zona de nord a capitalei.
Centrul BMW din Baneasa, inaugurat in octombrie 2006, ramane
principalul sediu din Romania si unul dintre cele mai impresionante din
Europa. Investitia in acest sediu a depasit 10 milioane de Euro.
Totodata, la Cluj au inceput lucrarile de constructie a unui nou sediu,
care va include un centru BMW si un centru MAN. Acestea urmeaza sa fie
finalizate pana la sfarsitul acestui an. Dealerul din Sibiu, Bavaria
Cars, va fi relocat anul viitor, dupa ridicarea noului sediu.
Pentru asigurarea unui management eficient, Automobile Bavaria a
transferat in mai 2007 activitatile de import ale marcilor MAN si
Neoman altei companii din grup, MHS Truck&Bus. Automobile Bavaria
gestioneaza acum marcile din portofoliul BMW Group si pastreaza
statutul de dealer MAN prin locatia din Otopeni.
Automobile Bavaria detine sau controleaza 8 din cei 9 dealeri BMW din
Romania, ajungand la un total de 12 locatii: trei in Bucuresti si cate
una in Brasov, Sibiu, Cluj, Oradea, Targu Mures, Timisoara, Constanta,
Craiova si Galati.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!