Pentru prima data in ultimii 21 de ani Mercedes a reusit sa bata Lexus intr-un studiu de specialitate privind satisfactia clientilor. Studiul JD Power privind satisfactia clientilor din SUA in 2010 a plasat Mercedes pe locul 3, in urcare de pe 6 in 2009.
Lexus a ocupat locul 4, divizia de lux de la Toyota afandu-se intr-o scadere evidenta dupa ce in 2009 ocupase primul loc. Studiul JD Power pentru 2010 in SUA a plasat Porsche pe primul loc in topul satisfactiei clientilor, marca germana fiind urmata de Acura, divizia de lux de la Honda.
Vorbeam la inceput de Mercedes si Lexus, deoarece din 1987 de cand JD Power face aceste analize anuale, cele doua marci s-au aflat intr-o continua rivalitate. Daca Mercedes a fost lider in primii ani, ocupand primul loc in 1987, al doilea in 1988 si revenind pe primul loc in 1989, intrarea Lexus pe piata americana avea sa schimbe liderul obisnuit al acestui clasament.
Astfel, in 1990, dupa un an de la intrarea Lexus, marca japoneza invingea Mercedes si prelua puterea in cazul analizei JD Power. In ultimi ani, Lexus si-a aratat de nenumarate ori suprematia pana anul acesta cand Porsche i-a preluat locul intai.
Cei de la Mercedes nu se multumesc cu ultima treapta a podiumului si anunta ca anul viitor vizeaza prima pozitie, insa vor trebui sa faca fata concurentei celor de la Lexus care au orgoliul ranit dupa dezamagitoarea evolutie din 2010. Decaderea celor de la Mercedes s-a dotarat in mare parte relatiei cu Chrysler, iar prabusirea Lexus din acest an a fost cauzata de scandalul recall-ului Toyota.
Robert Gherghe
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!