Auto Union D-type 485 este masina de curse comandata special de Adolf Hitler in 1939. Specialistii auto de la Christie's au incercat sa vanda bijuteria in cadrul unei licitatii organizate in trecut, dar pretul prea mare nu a facut posibil acest lucru. Pe data de 14 august Auto Union D-type 485 va scoasa la licitatie la Paris, pretul estimativ ridicandu-se la 6.4 milioane de euro.
Auto Union D-type 485 a aparut la cererea expresa a Führer-urului care dorea invincibilitate in lumea curselor. Astfel, in 1939 aparea Auto Union D-type 485. Adolf Hitler a cerut o masina de curse invincibila pe circuite si de neegalat din punct de vedere tehnologic si a oferit 500.000 de marci pentru construirea ei, o suma exorbitanta pentru acele vremuri. De acest proiect s-au aratat interesati si Mercedes-Benz, dar cel care a reusit sa preia proiectul a fost Ferdinand Porsche.
Porsche, inginer la acea data in cadrul Auto Union (astazi Audi), a demarat acest proiect si a reusit sa scoata o masina de curse revolutionara si foarte performanta. Motorul V12 de 3.0 litri care dezvolta 485 de cai si este montat pe partea din spate putea duce masina la o viteza de aproape 320 km/h, lucru extraodinar in conditiile in care standardele de siguranta erau practic inexistente. O alta inovatie a fost folosirea suspensiilor independente pe fiecare roata. Inceputul celui de-al doilea Razboi Mondial a ucis cariera in curse pentru modelul comandat de Adolf Hitler.
In ciuda timpului scurt, masina a reusit sa castige doua curse si sa stabileasca recorduri de viteza batute abia cateva decenii mai tarziu. Valorea acestei bijuterii tehnice a anului 1939 este serios ridicata si datorita relatiei speciale pe care masina a avut-o cu cel mai temut dictator din istorie, Adolf Hitler.
Robert Gherghe
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!