O caroserie facuta din aluminiu, finisaje de
piele lucrate manual si un design extraordinar - vehiculul are darul de
a-l trimite in extaz pe Hubert Waltl, directorul atelierelor Audi,
atunci cand priveste noua creatie: "Aceasta masina este ceva cu totul
special". Si, intr-adevar, masina din fata lui nu este una obisnuita -
este Auto Union Type C cu pedale, pe care AUDI AG o aduce pe piata ca o
noutate absoluta. Nici un alt producator de automobile nu a mai oferit
o masina cu pedale construita asa de amanuntit si la un asemenea
standard.
Cum a avut Audi aceasta idee? "Am avut nevoie de un punct de
atractie pentru colectia noastra, care sa transmita mesajul marcii si,
in acelasi timp, este suficient de spectaculos pentru a atrage destui
cumparatori", a declarat Katharina Wicker, director de design pentru
articolele lifestyle Audi. Si acesta a fost modul in care a venit ideea
de a concepe o masina cu pedale care sa reflecte istoria companiei inca
de la prima impresie. Modelul Type C destinat Grand Prix-urilor a
oferit genele cele mai potrivite pentru a realiza proiectul. "Sagetile
Argintii" Auto Union au dominat lumea curselor din 1936, totalizand
zece victorii in diferite Grand Prix-uri. In plus, Type C este unul din
cele mai bine vandute modele de epoca in gama de miniaturi Audi. Masina
cu pedale va fi o piesa de expozitie pentru fanii "in crestere" ai
marcii.
Realizarea masinii a necesitat un volum ridicat
in ceea ce priveste cunostintele tehnice si cele de creativitate.
Pentru inceput, cat de mare poate fi facuta o masina cu pedale? Cat de
exact poate fi respectat originalul pentru a demonstra calitatea si
maiestria adevaratului Audi? Care sunt materialele cele mai potrivite
pentru a sublinia valorile marcii Audi - rafinament, pregoresivitate si
sportivitate? "Cea mai mare provocare a fost transpunerea unui model
istoric intr-unul cu pedale, pentru copii, dar care sa respecte cat mai
exact originalul", povesteste Achim Badstübner, director al studioului
de design din München, cel care a creat primele schite. Cei
responsabili pentru acest proiect au decis sa construiasca un model la
scara 1:2 pentru a oferi destul spatiu chiar si pentru piloti care au o
inaltime de pana la 1,35 metri.
Schitele tehnice au fost produse chiar in
atelierele Audi. Si pentru a respecta conceptul "design creat de Audi,
produs de Audi", unelte
si dispozitive speciale au fost concepute cu scopul de a realiza masina
cu pedale tot in atelierele Audi. In total, modelul pentru copii este
compus din peste 900 de parti distincte. Masina dispune de frane
hidraulice cu doua discuri, iar viteza este controlata printr-un arbore
cu sapte trepte, cu functie de franare pe spatele pedalei. Alte aspecte
tehnice includ carcasa din aluminiu si caroseria din panouri de
aluminiu care, precum la modelele reale Audi, simbolizeaza experienta
marcii in domeniul designului ultrausor. Scaunele, cadrul si volanul au
fost tapitate in piele de un producator de genti, ca si la Audi TT, in
timp ce spitele elegante ale volanului sunt individualizate. Si pentru
ca masina cu pedale cauta sa refaca, sub diferite aspecte, bolidul de
curse din anii '30, volanul poate fi scos pentru a usura accesul si
iesirea din cockpit, la fel ca la versiunea originala.
Prototipul masinii cu pedale a fost prezentat publicului pentru prima
data la Salonul Auto de la Paris, in toamna anului 2006. Vizitatorii au
fost fascinati inca de la prima vedere. "Multa lume a dorit sa cumpere
chiar modelul expus in stand!", isi aminteste Katharina Wicker.
Masina cu pedale, care va fi produsa intr-o serie de numai 999 unitati
si care este mai mult decat un simplu model exclusivist de colectie, a
fost o bucurie de nedescris pentru toti cei implicati in proiect.
"Mi-am reamintit de anii copilariei. Si nu am fost singurul care mi-am
redescoperit instinctul acesta", a spus, vadit incantat, Hubert Waltl,
directorul atelierelor Audi. Achim Badstübner a fost de asemenea
incantat de succesul proiectului: "Toata lumea a pus mult suflet in
realizarea acestei masini cu pedale. Iar aceasta este o mandrie pentru
noi toti".
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
scris de Anonim 21 March 2009 17:40
e super masinile astea pentru un gunoist dar penru mine e levaia :snake:
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!