No SSO cookie

Legea Volkswagen este ilegala

voteaza
(0/ 0)
Legea Volkswagen este ilegala
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Curtea Europeana de Justitie a decis, marti, ca legea germana care protejeaza constructorul auto Volkswagen AG de o eventuala preluare de catre investitori straini, cunoscuta sub denumirea 'Legea Volkswagen', este ilegala.

 
 
Decizia deschide practic calea pentru ca rivalul Porsche AG sa preia cel mai mare constructor auto din Europa.

Legea Volkswagen limiteaza libera miscare a capitalurilor', a apreciat Curtea referindu-se la prevederea care limiteaza la 20 la suta drepturile de vot pe care le poate detine un actionar la Volkswagen precum si majoritatea de 80 la suta necesara pentru adoptarea unor decizii importante. Analistii apreciaza ca aceasta decizie va ajuta Comisia Europeana in eforturile sale de a elimina 'actiunile de aur', adica actiunile strategice detinute de guverne in companiile listate.

Actul normativ a fost introdus in 1960 cand Volkswagen, companie fondata la sfarsitul celui de al doilea razboi mondial, a fost privatizata si a fost conceputa special pentru ca nici un actionar, indiferent de capitalul pe care il controleaza, sa nu poata detine mai mult de 20 la suta din drepturile de vot la Volkswagen. In plus, legea stipuleaza ca landul Saxonia Inferioara, unde se afla sediul Volkswagen, are dreptul de a numi doi din membrii Consiliului de Supraveghere si le acorda acestora dreptul de a bloca majoritatea necesara pentru adoptarea de rezolutii. Landul Saxonia Inferioara este al doilea mare actionar la Volkswagen, controland 20,3 la suta din capital.

Volkswagen este, in prezent, cel mai mare constructor auto din Europa, grupul controland atat marci populare precum VW, Seat si Skoda cat si marci de lux precum Audi sau Lamborghini. Desi politicieni si sindicatele din Germania sustin ca 'Legea Volkswagen' este necesara pentru protejarea locurilor de munca, Comisia Europeana a trimis Germania in justitie in 2005, apreciind ca actul normativ incalca principiul comunitar al pietei unice.

Anticipand decizia Curtii Europene de Justitie constructorul de autovehicule sport Porsche AG si-a majorat participatia pe care o detine la Volkswagen pana la 31 la suta. Porsche nu si-a ascuns intentia de a se extinde dincolo de sectorul traditional al autovehiculelor de lux pentru a deveni un grup mondial.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Renault Clio Iconic 1,5 dCi EDC

    Renault Clio Iconic 1,5 dCi EDC

    Renault Clio a trecut prin mai multe modificări estetice de-a lungul timpului, acum fiind un model supermini șic, dar rafinat. Ca orice autoturism din acest segment este un model practic, suficient de mare pentru patru adulți și cu o capacitate de încărcare potrivită pentru o sesiune săptămânală de cumpărături.

  • Toyota Avensis Luxury 2.0 D-4D

    Toyota Avensis Luxury 2.0 D-4D

    Dedicarea japonezilor către publicul european arată interesul acestora pentru o poziție cât mai bună a vânzărilor în segmentul D, o viziune foarte bine definită de către modelul actual al Avensis, care le garantează că își vor atinge scopul datorită numeroaselor modificări aduse automobilului pentru a îl aduce în zona modernă.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2205 :: 18.66MB