No SSO cookie

Laraki - primul producator de supermasini din lumea araba

voteaza
(0/ 0)
Laraki - primul producator de supermasini din lumea araba
Noutati-auto · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

În momentul în care te afli în faţa unei opere de artă o recunoşti instantaneu. Este ceva în interiorul tău care se sensibilizează automat şi o emoţie te cuprinde salutând frumosul. Când este vorba de maşini această emoţie se transformă într-un fel de dragoste la prima vedere.

 
 
[poza2s] Când am văzut prima oară un Laraki am simţit imediat nevoia de a mă apropia de maşină, de a o atinge şi de a încerca să aflu câte ceva despre ea. Dat fiind că scopul meu la Geneva este de a vă împărtăşi şi vouă aceleaşi emoţii, iată câteva lucruri pe care le-am aflat despre Laraki. Mai întâi, ţin să vă informez că Laraki s-a prezentat la Geneva Motor Show cu noua sa creaţie, Borac, un bolid de 540 CP şi un cuplu maxim de 750 Nm. Acest model este însă a doua creaţie Laraki, după ce în urmă cu doi ani, producătorul arab debutase cu Fulgura - o supermaşină extremă de 680 CP. Aceste două modele sunt biletul de intrare al Laraki în lumea maşinilor de excepţie. Din câte am aflat de la standul Laraki de la Geneva, unde am vorbit în română (sâc) cu o tânără domnişoară, Laraki este chiar numele patronului firmei, un inginer de origine arabă, stabilit în Casablanca, unde până nu demult producea yachturi. [poza3d] Dat fiind pasiunea sa extraordinară pentru maşini, Laraki a reuşit ca în 2002 să realizeze primul său concept, Fulgura, model pe care l-a revizuit între timp, fiind gata de o lansare a sa comercială pe piaţa europeană. Cu un motor V12 de origine germană, dar special preparat pentru acest model, Fulgura este gata să va ofere cele mai înalte satisfacţii, demne de maşini a căror consacrare nu mai poate fi pusă sub nici o îndoială. Cu o lungime de 4.440 mm şi o lăţime de 2.065 mm, Fulgura nu este doar o simplă jucărie. Cei 680 de CP ai săi sunt gata să propulseze maşina de la 0 la 100 km/oră în 3,4 secunde, viteza maximă atinsă fiind de 350 km/oră. Nu e rău de loc, dacă vă gândiţi că această maşină este prima produsă de un independent arab. Mai mult, odată cu prezentarea la Geneva a fratelui mai mic, Borac, Laraki se afla în pragul unei importante schimbări - lansarea comercială. [poza1s] Înainte de a vorbi de aceasta, am să vă spun că Borac, chiar dacă pare fratele mai mic, în fapt el este cel mai mare, fiind mai lung cu aproape 40 cm faţă de Fulgura, şi chiar puţin mai înalt. Performanţele sale sunt mai puţin spectaculoase - 4,5 secunde până la 100 km/oră şi 310 km/oră viteza maximă, însă aceste lucruri contează mai puţin când ai sub fund o maşina în stare să sucească gâturile oricui. Borac va fi primul model de serie Laraki, începând de anul viitor, când această maşină exclusivă, va fi accesibilă numai unui public foarte restrâns - este vorba de circa 60 - 65 de persoane, pentru un preţ de bază începând de la 200.000 de euro. Fulgura va urma de asemenea o cale comercială, producătorul sperând că va găsi 20 - 25 de persoane dispuse să cheltuiască un minimum de 400.000 de euro, preţul de bază al maşinii. Noi ne putem mulţumi deocamdată cu faptul că le-am văzut, că le-am atins şi ne-am închipuit pentru cele câteva secunde petrecute la volan că alergăm ca vântul pe şosea. În rest, aşteptăm omologarea oficială a acestor modele, sperând că vreun prieten de-al nostru îşi va cumpăra una pentru a-i putea face o mică probă. Leonard Ancuţa, Geneva, 10 martie 2005

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (1)

scris de Anonim

Inginerul designer, se numeste Abdelsalam Laraki si este din Maroc-Casablanca.

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1678 :: 22.1MB