• Bucuresti, septembrie 2007. Lansarea unuia
dintre cele mai economice autovehicule de clasa medie de la ora
actuala: Passat BlueMotion. Passat BlueMotion, dotat cu un motor TDI de
77Kw/105 CP, doboara recordul de 5,5 litri stabilit pentru clasa din
care face parte, atat in versiunea de caroserie limuzina, cat si in cea
Variant. Limuzina consuma doar 5,1 litri la 100 km, iar Variant 5,2
litri. Aceste valori reprezinta o imbunatatire a economiei de carburant
de 0,7 litri pentru Variant si de 0,6 litri pentru limuzina. Modelul
Passat BlueMotion a intrat pe piata romaneasca la inceputul acestei
toamne.
Ecologic: emisii de CO2 reduse semnificativ
• Pe langa consumul redus de carburant, o alta imbunatatire o
reprezinta scaderea emisiilor de CO2 cu 15 g/km la limuzina si 19 g/km
la Variant. Nivelul total al emisiilor de 136 g/km si 137g/km (Variant)
reprezinta o dovada a potentialului inovator al motoarelor TDI produse de Volkswagen. In plus, in sistemul de control al emisiilor a fost integrat un filtru de particule diesel ca dotare standard.
Viteza: viteza maxima crescuta cu 5 km/h ca efect colateral
• Consumul economic de carburant si nivelul redus al emisiilor de noxe
par a fi realizari si mai impresionate cand va ganditi ca modelul
Passat, cu o lungime de 4,77 metri, este unul dintre cele mai mari
autovehicule din segmentul sau. Un avantaj suplimentar interesant:
imbunatatirea aerodinamicii si treptele de viteza mai lungi au dus la
cresterea vitezei maxime cu 5 km/h. Astfel, limuzina atinge o viteza
maxima de 193 km/h, iar Variant poare fi accelerat pana la maxim 190
km/h.
Economic: modelul Passat BlueMotion reduce costurile
• Passat BlueMotion nu protejeaza doar mediul si rezervele de energie;
acest model protejeaza de asemenea si bugetul proprietarului. La o
distanta medie anuala parcursa de 15000 km, cheltuielile cu carburantul
sunt de doar 68 de euro pe luna. Un avantaj indirect bine venit: atat
limuzina, cat si Variant dispun de o autonomie teoretica de 1350 de km
cu un singur plin de rezervor! Iar asta inseamna doar 11 plinuri pe an
la o distanta parcursa de 15000 de km.
Aerodinamica: reglarea precisa a caroseriei reduce rezistenta aerodinamica
• Consumul economic excelent si valorile inregistrate pentru nivelul de
emisii au fost obtinute prin reglarea precisa continua a trenului de
rulare, sasiului si a caroseriei. Un exemplu din domeniul
aerodinamicii: grila radiatorului a fost modificata si a fost adaugat
un spoiler. Aceste modificari au redus valorile rezistentei
aerodinamice (cW x A) cu 12,2 % pentru limuzina (12,5 % pentru
Variant), atingandu-se valorile de 0,617 si 0,629 (Variant).
Garda la sol coborata: suspensia coborata optimizeaza aerodinamica
• Asupra sasiului au fost operate un numar de modificari efective. O
privire in detaliu releva faptul ca modelul Passat BlueMotion are un
„profil" mai jos la nivelul pasajelor rotilor fata de modelul de baza;
aceasta modificare a avut ca scop imbunatatirea aerodinamicii,
autovehiculul avand intr-adevar garda la sol mai joasa cu 15 milimetri
pe fata si 8 milimetri pe spate. Pneurile 205/55 R16 91H de inalta
performanta („cele mai bune pneuri din clasa sa"), cu o presiune
majorata cu 0,4 bari la incarcarea partiala, asigura cea mai mica
rezistenta la rulare posibila.
Inovator: computerul de bord asista soferul la schimbarea vitezelor
• Motorul TDI de 1,9 l din dotarea Passat BlueMotion (77 Kw/105 CP la
4000 rpm) dezvolta un cuplu maxim de 250 Nm (incepand de la 1900 de
rpm). Eficienta sa deosebita in ceea ce priveste consumul a fost
obtinuta prin reglarea unei game diversificate de parametri la motorul
turbo-diesel cu injectie directa cu patru cilindri. De exemplu, o
modificare a programului de software al sistemului de comanda a
motorului a permis inginerilor proiectanti sa reduca turatia de ralanti
de la 830 rpm la 730 rpm rezultand un consum mai mic si emisii reduse
in aglomerarile urbane. Sistemul de control al motorului TDI emite de
asemenea o „recomandare referitoare la treapta de viteza", care apare
pe afisajul multifunctional Plus. Astfel, soferul este informat cu
privire la care dintre cele cinci trepte de viteza este ideala pentru a
fi utilizata in acel moment. Au fost efectuate modificari la cutia de
viteze, rapoartele treptelor 3, 4 si 5 fiind optimizate.
POLO BLUEMOTION
Primul model BlueMotion se distinge printr-un consum de 3,9 litri de
carburant la 100 kilometri si emisii de CO2 de 99 g/km - mai putin
decat orice model Hibrid existent!
Capacitatea de productie a crescut deja de trei ori
In vara anului 2006 Volkswagen lansa primul sau model sub noua sigla:
ultra-economicul Polo BlueMotion. Putere: 59 kW / 80 CP. Consum mediu
de carburant: 3,9 litri de motorina la 100 kilometri. Emisiile de CO2
au fost reduse cu 16 g/km, pana la nivelul de 99 g/km. Reducerea
nivelului consumului si al emisiilor s-a obtinut prin trepte de viteza
mai lungi, design aerodinamic si modificari interne aduse motorului.
Modelul Polo BlueMotion este disponibil in varianta cu transmisie
manuala cu cinci trepte de viteza.
In ciuda economiei considerabile, modelul Polo BlueMotion, care este
prevazut, la fel ca modelul Passat BlueMotion, cu filtru de particule
standard (DPF), asigura totusi agilitate la conducere. Motorul sau
turbo-diesel cu injectie directa si trei cilindri atinge un cuplu maxim
de 195 Newton-metri la turatii de 1.800 rpm; acest nivel al cuplului
ramane constant pana la 2.200 rpm, mai mult decat suficient pentru o
trecere impresionanta in treptele de viteza superioare. Mai multe date
cheie: viteza maxima este de 176 km/h, iar accelerarea de la 0 la 100
km/h se efectueaza in 12,8 secunde.
Autovehiculul Polo BlueMotion este unul matur, oferind un habitaclu
spatios cu locuri pentru cinci persoane, pentru o utilizare zilnica
nelimitata. Datorita unei cereri foarte mari, capacitatea de productie
a modelului Polo BlueMotion a fost marita de trei ori in ultimele luni.
PROGRAMUL BLUEMOTION
BlueMotion nu se refera numai la autovehicule;
BlueMotion va deveni sigla calitatii in ceea ce priveste conservarea resurselor
Conceptul BlueMotion nu se refera numai la autovehicule, economia de
carburant si de emisii, ci la intreaga marca. „Blue" (albastru),
culoarea Volkswagen, reprezinta elementele care trebuie protejate: apa
si aerul
. „Motion" (miscare) este expresia principiului de mobilitate orientata
spre viitor. Obiectivul este protejarea resurselor pamantului pentru
generatiile viitoare. BlueMotion va deveni treptat o sigla a calitatii
care reprezinta economia, fara a compromite placerea de a conduce.
Sfarsitul anului va aduce pe piata romaneasca noi modele BlueMotion:
Polo, Golf, Golf Variant, Golf Plus, Jetta, Touran.
EFICIENTA DIESEL
78 de modele Volkswagen consuma mai putin de 6,0 litri la 100 kilometri si 43 de modele mai putin de 5,5 litri;
Noul Passat BlueMotion continua traditia de cateva decenii a motoarelor
Volkswagen: inca de la producerea primului Golf D, care a revolutionat
in 1976 clasa de autovehicule compacte cu motorul sau diesel, marca
noastra este o forta considerabila in domeniul motoarelor diesel
economice.
In prezent, in cadrul gamei bogate de modele oferite de Volkswagen, 78
de versiuni de autovehicule inregistreaza un consum de carburant sub
6,0 litri de motorina la 100 kilometri. 43 dintre acestea necesita 5,5
litri sau mai putin, si 14 dintre modelele TDI consuma chiar mai putin
de 5,0 litri. Primul pe aceasta lista, cu un consum de carburant de
numai 3,9 litri la 100 kilometri si emisii de CO2 de 102 g/km, Polo
BlueMotion este cel mai economic model cu cinci locuri de pe piata
mondiala.
Noul motor TSI.
In calitate de prim producator la nivel mondial - si pana in prezent si
singurul - am dezvoltat motorul inovator Twincharger, care combina
injectia directa pe benzina cu alimentarea dubla. Astfel, motorul TSI®
nu este doar extrem de economic, ci si deosebit de puternic. In prezent
acesta va garanteaza, atat pentru Golf, Jetta cat si pentru Touran, o
crestere serioasa a adrenalinei, dar si o reducere reala a emisiilor.
Parteneriatul cu Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile
Atat modelele BlueMotion cat si tehnologiile TSI, TDI sau DSG sunt
dovezi ale constiintei si responsabilitatii care definesc marca din
Wolfsburg, ale preocuparilor si inovatiilor destinate protectiei
mediului. Alaturi de aceste demersuri destinate protectiei mediului,
Porsche Romania, prin marca Volkswagen, lanseaza in parteneriat cu
Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile un amplu proiect de
reampadurire ce va consta in plantarea unui copac pentru fiecare
automobil vandut pe piata romaneasca.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!