Producatorul suedez s-a incumetat sa dea publicitatii fisa tehnica completa a lui Agera R, prezentata deja publicului la Geneva Auto Show. Daca nu stiati, unicul - deocamdata - exemplar a fost deja cumparat de unul dintre membrii familiei legale din Oman. Lasand aspectul exterior deoparte pentru ca oricum nu conteaza la viteza cu care merge masina, iata lista cu ce se ascunde sub numele de Agera R, o lectura usoara, asa de duminica...
Performanta
Putere maxima: 1.115 CP @ 6.900 rpm, zona rosie la 7.250 rpm
Cuplu-maxim: peste 1.000 Nm intre 2.700-6.170 rpm
Cuplu-maxim constructiv: 1.200 Nm la 4.100 rpm
Acceleratie 0-100 km/h: 2,9 secunde
Deceleratie 200-0 km/h: 7,5 secunde
Ciclu 0-200-0 km/h: 12,7 secunde
Distanta de franare 100-0 km/h: 30,5 metri
Acceleratie laterala in viraj: 1,6g
Consum combustibil extraurban: 12,5 l/100 km; Combinat: 14,7 l/100 km
Raport putere/greutate: 1,19kg/CP (greutate la gol)
Repartizare greutate pe axe: 45% fata, 55% spate
Nivel de poluare: Euro V
Aerodinamica
Coeficient Cd: 0,33 - 0,37 cu aripa deportanta adaptiva
Arie frontala: 1,873 m2
Forta de apasare la 250 km/h: 300 kg
Suprafata plata sub sasiu, tunele Venturi in spatele sasiului/caroseriei
Dimensiuni
Lungime totala: 4.293 mm
Latime totala: 1.996 mm
Inaltime totala: 1.120 mm
Garda la sol: 100 mm fata/spate
Ampatament: 2.662 mm
Ecartament: 1.700 mm fata, 1.650 mm spate
Console: 885 mm fata, 752 mm spate
Capacitate rezervor: 80 litri
Capacitate portbagaj: 120 litri
Greutate la gol: 1.330 kg
Greutate in ordine de mers: 1.435 kg
Greutate maxim acceptata: 1.650 kg (rezervor plin, 2 pasageri, portbagaj plin)
Sasiu
Structura de tip fagure din fibra de carbon si aluminiu, rezervoarele de combustibil integrate pentru repartizarea optima a greutatii si siguranta
Rigiditatea torsionala a monococii: 65.000 Nm/grad
Greutate in clusiv rezervoarele: 70 kg
Suspensii fata/spate: brate dublu-suprapuse, amortizoare ajustabile VPS gaz-hidraulice, sistem Rear Triplex Dumper (RTD) in spate
Garda la sol ajustabila controlata electronic, sub-cadru Crom-Molibden in fata, cu elemente de siguranta integrate, structura optimizata inertial in spate, bare antiruliu progresive ultrausoare Koenigsegg Z-style
Motor
Koenigsegg din aluminiu, 5,0 litri V8, 4 valve pe cilindru, DOHC (Double Overhead Camshafts)
Rata compresie: 9.0:1
Cursa x Alezaj: 91.7 mm x 95,25 mm
Injectie secventiala multipoint, Twin turbo, ungere uscata, conducte de aductie din fibra de carbon, sistem de evacuare Inconel acoperit cu ceramica
Greutate: 197 kg
Transmisie
Dublu-ambreiaj 7 rapoarte special dezvoltata, comenzi pe volan, diferential electronic
Directie
TRW electro-hidraulica, cu cremaliera, servoasistata, 2,7 tururi ciclu total stanga-dreapta
Distanta de intoarcere intre borduri: 11 metri
Frane
Fata: discuri ceramice ventilate, diametru 397 mm, latime 40 mm, 6 pistoane, servo-asistata
Spate: discuri ceramice ventilate, diametru 380 mm, latime 34 mm, 4 pistoane, servo-asistata
Sistem de control al tractiunii F1-Style pentru performante optimizate, 5 programe de functionare presetate
Roti si anvelope
Jante din aluminiu Koenigsegg cu prindere centrala, VGR (Vortex Generating Rims), 19 x 9,5 inch (fata), 20 x 12,5 inch (spate)
Anvelope Michelin Supersport comanda speciala, unidirectionale cu cale de rulare asimetrica, 265/35 in fata si 345/30 in spate, rating de viteza +420 km/h
Caroserie
Doua portiere, doua locuri si hardtop demontabil, depozitabil sub capota fata. Caroserie din kevlar si fibra de carbon cu intarituri de tip sandwich, canale de aerisire din carbon in zona rotilor.
Sistem electric
Semiconductori digitali solid-state, fara sigurante sau relee; unitatea centrala cu Can-bus si complet programabila
Echipament si dotari
Airbaguri duale, hardtop detasabil cu plafon din sticla, geamuri actionate electric, aripa deportanta adaptiva, coloana de directie si pedalierul ajustabile, scaune ajustabile in inaltime si pe adancime, frane de carbon cu Sport ABS, centuri in 4 puncte pentru utilizarea pe circuit, navigatie prin satelit, baterie Intelligent LifePo4, player MP3, conexiune USB, sistem de climazare, sistem de atentionare si informare digital, senzor G, alarma, sistem de monitorizare a presiunii in pneuri, cheie din argint, covorase din piele naturala, prelata depozitare hardtop, prelata masina
Echipament extra
Genti de calatorie comanda speciala, comenzi speciale pentru materiale interior si culori, elemente de caroserie din carbon vizibile, sistem de evacuare Inconel, camera de asistenta la parcare, scaune incalzite, suport ski-uri portbagaj, skiuri comanda speciala, pachet roti de iarna, 3 ani garantie.
Cristian Iovitu
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
scris de Anonim 21 March 2011 12:56
+420 km/h
scris de Anonim 21 March 2011 09:32
Si viteza maxima care este?
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!