No SSO cookie

Jumatate dintre romani intentioneaza sa cumpere o masina

voteaza
(0/ 0)
Jumatate dintre romani intentioneaza sa cumpere o masina
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Jumatate dintre romani intentioneaza sa achizitioneze o masina in urmatorii doi ani, comparativ cu doar 30 la suta dintre maghiari si 33 la suta dintre nemti, 37 la suta din polonezi si 39 la suta cehi, se arata intr-un studiu realizat de GE Money in cinci tari europene - Cehia, Germania, Polonia, Romania si Ungaria.

 
 
Tot jumatate dintre romani declara ca, daca ar achizitiona o masina, ar cumpara doar una noua, nefolosita. 39 la suta din romani si 41 la suta dintre maghiari si-ar cumpara o marca straina de masina, la polul opus aflandu-se nemtii, cu doar 6 la suta.
Peste 56 la suta dintre cei care vor sa isi cumpere o masina noua ar plati pentru ea in jur de 8.400 euro. Situatia este cu totul alta in celelalte tari analizate: cehii si polonezii ar plati in jur de 7.000 euro pe o masina la mana a doua, iar nemtii pana la 13.400 euro tot pentru o masina second hand.
Portretul-robot al viitorului posesor auto din Romania ar fi: barbat tanar, necasatorit cu venit peste medie. in toate cele 5 tari analizate, magazinele din reteaua de dealeri (atat de masini noi cat si SH) reprezinta locul din care respondentii sustin ca intentioneaza sa isi achizitioneze masina (34 la suta romani, 54 la suta maghiari, 58 la suta nemti, 36 la suta dintre cehi). Pentru 30 la suta dintre romani si maghiari a doua optiune, la mica distanta de dealerii de masini, este sa importe o masina din strainatate.
Principalele cinci criterii pe care romanii le iau in considerare in momentul in care isi achizitioneaza o masina sunt conditiile tehnice (foarte importante in proportie de 78 la suta), consumul de combustibil (63 la suta), vechimea (57 la suta), abia apoi pretul (52 la suta) si in final dotarea masinii (48 la suta).
'Dorinta si deschiderea romanilor de a investi intr-o masina sunt absolut normale pe o piata in plina dezvoltare cum este cea romaneasca. Estimam ca cererea va continua sa creasca si in urmatorii ani, doar ca, pe masura ce piata se va stabiliza si va intra in etapa de maturizare - in aproximativ doi ani - se va observa o dezvoltare a pietei auto second hand, urmand aceeasi directie prezenta in restul tarilor incluse in acest studiu', a declarat Felicia Relenschi, CEO Motoractive Leasing, companie ce face parte din GE Money. in toate cele 5 tari, principala sursa de finantare pentru cumpararea masinii o reprezinta propriile economii. Dupa acestea, urmatoarea optiune a romanilor este finantarea printr-un imprumut de nevoi personale, ori un imprumut auto de la o banca (36 la suta). 39 la suta dintre romani, cel mai mare procent din tarile analizate, considera ca e avantajos sa
cumperi o masina in leasing. Un procent important de 21 la suta iau in considerare si leasingul auto contractat direct de la un dealer auto.
Romanii sunt cei mai cheltuitori. 55 la suta dintre romani se arata deschisi fata de finantarea prin orice institutie financiara. Dintre cei care nu refuza achizitionarea unei masini cu ajutorul unei institutii financiare, romanii sunt dispusi sa plateasca cea mai mare rata lunara, respectiv 350 euro, comparativ cu doar 260 euro in cazul Germaniei ori 230 euro in Polonia. Maghiarii vor sa plateasca cel mai putin, 110 euro pe luna, dar asta pentru ca sunt si cei care opteaza pentru cea mai mare perioada de rambursare, de circa 5 ani. 32 la suta dintre romani sunt dispusi sa ramburseze suma contractata prin leasing in 4-5 ani. Restul tarilor opteaza pentru rambursare in 4 ani, iar Germania doar in 3 ani.
'Faptul ca peste jumatate dintre romani sunt deschisi sa isi finanteze achizitia noii masini printr-o institutie de credit si ca 39 la suta considera leasing-ul o solutie de finantare avantajoasa sunt semne de evolutie a pietei. Compania noastra, parte din GE Money, incearca in mod constant sa ofere produse financiare competitive care sa raspunda cererii tot mai mari si mai diversificate a clientilor nostri, si sa contribuie la consolidarea increderii romanilor in leasing - una dintre cele mai flexibile solutii de finantare', a adaugat Felicia Relenschi.
Atat pentru romani, cat si pentru nemti, principalele criterii de selectie a unei finantari, credit sau imprumut auto, sunt: dimensiunea ratelor lunare, posibilitatea de plata in avans - cu sau fara penalitati - si suma pe care o vor plati in plus fata de costul masinii.
Aproape jumatate dintre romani, maghiari si polonezi sunt dispusi sa astepte aproximativ 1 zi pentru a contracta un imprumut pentru masina, in timp ce nemtii si cehii se asteapta sa primeasca banii in cel mult o ora. 33 la suta dintre romani cheltuie intre 51 si 100 euro pentru masina in fiecare luna, 53 la suta dintre romani petrecand mai bine de 2 ore cu intretinerea lunara a masinii, fata de nemti, care aloca mai putin de o ora acestei activitati.
Din studiu reiese ca 42 la suta dintre romani si 43 la suta din nemti nu isi pot inchipui viata fara masina. in majoritatea tarilor analizate masina este mijlocul de transport cel mai comod, dar in Polonia este considerat si cel mai rapid (41 la suta dintre respondentii polonezi fata de 36 la suta romani si 37 la suta nemti).
Pentru majoritatea tarilor analizate principala utilitate a masinii este deplasarea la si de la birou in timp ce pentru 29 la suta dintre romani masina este parte din jobul lor. De altfel, 21 la suta dintre romani declara ca posibilitatea de a folosi masina companiei este cel mai important criteriu, in afara de salariu, in luarea deciziei de a se angaja sau nu undeva. in Romania una din trei familii nu are masina, iar romanii au cel mai des in garaje masini marca Dacia.
25 la suta dintre romani considera ca albul este cea mai sigura culoare de masina, spre deosebire de ceilalti, care pun pe primul loc culoarea rosie.
Studiul, realizat de compania de cercetare de piata TNA AISA la initiativa GE Money, a fost efectuat in perioada ianuarie-februarie 2008 pe esantioane reprezentative (aproximativ 600 respondenti din fiecare tara) din cinci tari din Europa: Cehia, Germania, Ungaria, Polonia si Romania. Persoanele intervievate apartin exclusiv mediului urban, au varste cuprinse intre 18 si 60 de ani si sunt adulti care iau decizii sau participa in procesul de luare a deciziei in ceea ce priveste achizitia masinii.
GE Money, divizie a companiei General Electric, detine active in valoare de 211 miliarde USD si este unul dintre principalii furnizori de servicii financiare pentru consumatori, retaileri si dealeri auto din 52 de tari. Cu sediul in Stamford, Connecticut, SUA, GE Money ofera la nivel global o gama larga de produse, printre care se numara carduri de credit, credite de consum, credite si leasing auto, credite ipotecare, carduri corporate, credite de consolidare a datoriilor, imprumuturi pentru nevoi
personale cu garantii imobiliare, produse de asigurare complementare produselor de credit. GE Money a intrat pe piata din Romania in trimestru al treilea al anului 2006 prin achizitionarea celor trei companii specializate in servicii financiare non-bancare: Leasemart Holding BV (detinatoare a companiei Motoractive Leasing), Ralfi SA (companie care ofera credite de consum sub numele Estima Finance) si Domenia Credit SA.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1382 :: 17.77MB