No SSO cookie

Instanta a respins contestatia privind legalitatea triplarii taxei auto

voteaza
(0/ 0)
Instanta a respins contestatia privind legalitatea triplarii taxei auto
Noutati-auto · · 2 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Curtea de Apel Bucuresti a respins, marti, contestatia Consiliul Superior al Comisariatului pentru Societate Civila, care ceruse anularea Ordonantei de Urgenta 208/2008 privind triplarea taxei auto, act normativ abrogat intre timp.

 
 
Curtea de Apel Bucuresti a respins ca inadmisibila actiunea ONG-ului. Sentinta poate fi atacata cu recurs la instanta suprema.

Actul normativ contestat a fost abrogat de Guvern la sfarsitul anului trecut, o decizie in privinta taxei auto urmand sa fie luata de Guvern in februarie anul acesta, prin ordonanta de urgenta. Prin aceeasi ordonanata va fi reglementata si situatia persoanelor care au achizitionat masini cu putin inainte de 15 decembrie 2008 si care nu stiau ca la aceasta data taxa va fi triplata

Consiliul Superior al Comisariatului pentru Societatea Civila a contestat triplarea taxei auto deoarece a considerat ca Guvernul a incalcat dispozitiile articolului 95 al Tratatului Comunitatii Economice Europene (CEE) si articolele 16, 21 si 44 din Constitutie, precum si dispozitiile legislatiei comunitare, pentru faptul ca taxele impuse prin dispozitiile OUG 208 "exced valoarea reziduala a autoturismelor second-hand".

De altfel, reprezentantii organizatiei au solicitat un punct de vedere oficial din partea Comisiei Europene pe aceasta chestiune de drept.

In actiunea inaintata Curtii de Apel Buucresti, ONG-ul apreciaza ca stabilirea unui impozit ori stabilirea de taxe excesive lezeaza dreptul de proprietate al persoanei, care este garantat de articolul 44 alineatele 1 si 2 din Constitutie, "in ceea ce priveste eficienta efectuarii actelor de dispozitie, scazand valoarea produsului vandabil sub limita justei valori".

Reprezentantii Comisariatului pentru Societatea Civila arata ca, in aceste situatii, statul creaza contribuabilului un "prejudiciu asimilabil cu cel al delictului civil".

Taxa de poluare auto a fost triplata incepand din 8 decembrie, dar Guvernul a decis, pe fondul protestelor proprietarilor de vehicule programati la asfarsitul anului trecut la administratiile financiare pentru plata taxei de inmatriculare, sa amane majorarea sumei de plata pana la 15 decembrie 2008, data anuntata de altfel initial pentru introducerea noilor valori.

Actul normativ prevedea ca autovehiculele incadrate in clasa M1 (pentru transportul de pasageri cu cel mult opt locuri pe scaune - n.r.) cu norma de poluare Euro 4 a caror capacitate cilindrica nu depaseste 2.000 cmc, precum si toate autovehiculele N1 (pentru transportul de marfuri cu o masa maxima care nu depaseste 3,5 tone) cu norma de poluare Euro 4, care se inmatriculeaza pentru prima data in Romania sau in alte state membre ale Uniunii Europene in perioada 15 decembrie 2008-31 decembrie 2009 inclusiv sunt exceptate de la obligatia de plata a taxei de poluare.

Autovehiculelor M1 cu norma de poluare Euro 4 a caror capacitate cilindrica nu depaseste 2.000 cmc, precum si tuturor autovehiculelor N1 cu norma de poluare Euro 4 inmatriculate pentru prima data in afara Uniunii Europene si care se inmatriculeaza in Romania li se aplicau taxele majorate.

"In cazul taxelor pe poluare pentru autovehicule platite potrivit OU 208/2008 (intrata in vigoare luni, 8 decembrie - n.r.), diferenta intre taxa stabilita potrivit respectivei ordonante de urgenta si taxa stabilita potrivit OU 50/2008 (prin care a fost introdusa taxa de poluare, la o valoare de trei ori mai mica), in vigoare pana la data publicarii OU 208/2008, se restituie", se arata in ordonanta.

Procedura de restituire va fi stabilita prin ordin comun al ministrului Mediului si al ministrului Finantelor in termen de 30 de zile.

Ordonanta publicata in 11 decembrie anul trecut, in Monitorul Oficial, abroga OUG 208/2008 prin care taxa auto era triplata incepand cu 8 decembrie. 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (2)

scris de Anonim

jos taxa toti sunt niste imbecili care isi bat joc de poporul roman

scris de Anonim

dati dracu odata un verdict sa stim pana la urma ce taxa platim ce dracu facem ne am imprumutat la banca sa luam o masina si acm mai facem inca un imprumut sa platim taxa ca asa vrea tariceanu ca are el actiuni la firma pejo vn bulangiu se gandeste numai la profitul liu da nu se gandesye ca mai sunt si oameni fara bani care isi doresc o masina mai ieftina

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2078 :: 22.2MB