No SSO cookie

Inmatricularile de masini Dacia in Europa au crescut, in primele 9 luni,cu 25,2%, la 174.080 unitati

voteaza
(0/ 0)
Inmatricularile de masini Dacia in Europa au crescut, in primele 9 luni,cu 25,2%, la 174.080 unitati
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Dacia este marca de automobile cu cea mai mare crestere a numarului de inmatriculari de masini noi in primele noua luni, comparativ cu perioada similara a anului trecut, in stalele membre UE si EFTA, acesta cifrandu-se la 25,2%, respectiv 174.080 unitati, reiese din statisticile ACEA.

 
 
Conform datelor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), in luna septembrie, inmatricularile de masini Dacia in tarile Uniunii Europene plus statele membre EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia si Elvetia) au fost de 14.000 de unitati (cota de piata 1%), in scadere cu 15,9% fata de septembrie 2008, luna in care erau inmatriculate 16.638 unitati (cota de piata 1,3%).

Cumulativ, dupa primele noua luni ale anului, inmatricularile Dacia au fost de 174.080 unitati, in crestere cu 25,2% fata de perioada similara a lui 2008, ceea ce reprezinta cea mai mare crestere dintre toti producatorii europeni de automobile. Dacia are la nivelul primelor noua luni o cota de 1,6% din piata europeana, fata de 1,2% in primele noua luni din 2008.

Singurii producatori care, potrivit ACEA, au cresteri comparativ cu primele noua luni din 2008 sunt, in afara de Dacia, Hyundai (+23,5%), Alfa Romeo (+10,1%) si Volkswagen (+2,9%), in vreme ce Kia a inregistrat o stagnare.

Cele mai mari scaderi ale inmatricularilor pe pietele UE si EFTA, dupa primele noua luni ale lui 2009, comparativ cu perioada similara a anului trecut, le au masinile concernului GM produse in SUA (-65,2%), urmate de Saab (-58,3%), cumulate cele trei marcile din grupul Volkswagen Bentley, Bugatti si Lamborghini (-45,9%) si, cumulate, marcile Chrysler - Chrysler, Dodge si Jeep (-44,4%).

Confom ACEA, in luna septembrie inmatricularile la nivel european (cele 27 tatri membre UE, plus stalele EFTA, dar fara Cipru si Malta) au inregistrat o crestere cu 6,3% comparativ cu septembrie 2008, respectiv un numar de 1.388.166 unitati. Aceasta crestere s-a datorat, in buna masura, programelor guvernamentale de sprijinire a achizitiilor de masini noi prin casarea celor vechi (asa-numitele programe rabla, n.r.).  insa, la nivelul primelor noua luni ale anului, s-a inregistrat o scadere cu 6,6% a numarului de noi inmatriculari, comparativ cu perioada ianuarie-septembrie 2008.

Piata vest-europeana a crescut cu 9,6% in septembrie, comparativ cu septembrie 2008, inregistrand cea mai mare crestere din 1999 pana in prezent. Cea mai mare crestere a fost inregistraza de Germania (21%), urmata de Spania (18%). Austria (+17,9%), Franta (+14%), Norvegia (+12,7%), Marea Britanie (+11,4%), Italia (+6,8%) si Elvetia (+2,9%) sunt statele cu cresteri la numarul de inmatriculari de masini noi. La nivelul primelor noua luni, cresteri, comparativ cu ianuarie-septembrie 2008, au inregistrat cresteri doar Germania (+26,1%), Austria (+6,7%) si Franta (+2,4%). in total, 10.310.038 masini noi au fost inmatriculate in stalele din vestul Europei.

In noile state membre UE a continuat procesul de scadere a numarului de inmatriculari. Aceste piete s-au contractat in septembrie cu 6,4%. Polonia (+7,9%) si Cehia (+0,5%) cele mai mari doua piete din regiune au inregistrat cresteri, cea mai mare fiind insa inregistrata in Slovacia (+19,7%). in primele noua luni din 2009, inmatricularile de masini noi au scazut, la nivel de zona, cu 28,7% comparativ cu perioada similara a lui 2008, la 636.132 unitati. Celelalte piete din regiune au scazut de la -22,3%, cazul Sloveniei, la -80,2%, cazul Letoniei.

Conform ACEA, in Romania au fost inmatriculate, in luna septembrie, 6.780 de noi masini, in scadere cu 74,5% comparativ cu septembrie 2008. La nivelul primele noua luni, scaderea a fost de 61,2%, de la 228.450 unitati in ianuarie-septembrie 2008, la 88.604 unitati in ianuarie-septembrie 2009.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2448 :: 17.87MB