No SSO cookie

Informatii complete despre conceptul Citroen Metropolis

voteaza
(0/ 0)
Informatii complete despre conceptul Citroen Metropolis
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Citroen a prezentat astazi oficial noul concept Metropolis, un omagiu adus dezvoltarii Chinei.

 
 

Dupa ce astazi v-am prezentat primele imagini si informatii despre noul concept Metropolis, revenim cu detalii asupra conceptului inchinat de marca franceza dezvoltarii extraordinare a Chinei. Conceptul va fi expus in pavilionul francez al Expozitiei Universale din Shanghai intre 1 mai si 31 octombrie 2010.
 

Metropolis, limuzina cu un design indraznet si linii armonioase, face referinta la grandoarea, avangardismul si dinamismul marilor metopole cu atractia lor incontestabila. Pentru a raspunde cat mai bine nevoilor acestei piete in continua dezvoltare, acest concept a fost creat in totalitate de echipa internationala de design Citroen aflata la Shanghai din 2008.
 

O veritabila creatie artistica, Metropolis repozitioneaza codurile luxului si seductiei in universul „Créative Technologie” al Marcii. In istoria Citroen regasim vehicule varf de gama care au marcat evolutia domeniului auto vreme de 90 de ani. Vizitatorii Expozitiei Universale vor putea descoperi si aprecia o « capodopera auto » care se integreaza perfect in tema « Orasul Senzual» al pavilionului francez. Metropolis este rezultatul aplicarii celor mai inalte standarde in creativitate si ingeniozitate tehnologica, evidentiate in suspensia Hydractive si in sistemul de tractiune hibrid plug-in.

Expozitia universala de la Shanghai este o ocazie pentru marca de a-si afirma caracterul international si de a demonstra inca o data, dupa 20 de existenta pe piata din China, importanta pe care o acorda exigentelor si asteptarilor acestei piete. China este in prezent cea mai mare piata auto din lume, si a devenit a doua piata ca importanta pentru Citroen. Aici marca a realizat in 2009 un record in livrari de vehicule noi, in crestere cu 57% fata de anul precedent.

 

Metropolis, lux total

Avand o caroserie in 3 volume, caracteristica pentru piata din China, Metropolis exprima viziunea unui lux creativ si sofisticat prin statura impozanta (5.30m x 2m x 1.40m) reflectand ambitiile si dimensiunile acestei tari. Stilul exterior spectaculos si puternic este drapat de o rochie fluida intr-o nuanta subtila, "Pearl Silk", a carei intensitate se modifica in functie de luminozitate, pentru a dezvalui curbe generoase si detalii atent lucrate.
 

Precum o "Vestala chineza" ca XIAN NU, limbajul stilistic al lui Metropolis imbina suprafete netede, linii alungite dar si curbe senzuale cu elemente aparte ca aripioara care marcheaza o silueta puternica si conica. Alunecand pe lateralele vehiculului catre spate, decorul cromat situat in partea superioara a geamurilor laterale permite o alungirea a cabinei, pastrand totusi intimitatea pasagerilor din spate. Partea frontala a conceptului exprima puterea disponibila in spatele grilei in forma de zmeu. Farurile conice care o incadreaza transmit determinare si o privire de otel, oferind ansamblului o autoritate naturala indiscutabila. Spatele conceptului reuseste sa imbine latimea si stabilitatea oferind o forma dura si aerodinamica. Luneta concava, combinata cu profilul portbagajului, incorporeaza un spoiler activ care ii consolideaza aspectul fluid. Farurile in forma de boomerang subtire, compuse din mai multe segmente, reprezinta un detaliu original care semneaza partea din spate a conceptului Metropolis.
 

Designul interior este inspirat din forma evantaielor si a instrumentelor muzicale chinezesti cu coarde ("GU ZHENG"). Acestea reprezinta in China simbolul omului cult si rafinat. Habitaclul se declina in straturi suprapuse, primitoare care formeaza un cufar in care luxul este exprimat intr-o maniera noua, orientala. Interiorul conceptului Metropolis reia codurile luxului in care bogatia expresivitatii este fundamentala. Metropolis combina grandoarea, armonia, stabilitatea, rafinamentul cu creativitatea, tehnologia si calitatea. Noul concept Citroën este expresia ambitiilor Chinei.

Metropolis si tehnologiile de avangarda

Metropolis respecta echilibrul dintre responsabilitatea urbana si placerea de a conduce datorita sistemului de tractiune hibrid plug-in. Pentru a profita pe deplin de aceste prestatii dinamice, conceptul beneficiaza si de o suspensie Hydractive – inovatia Citroen care raspunde asteptarilor de confort a clientior din intreaga lume, si din China in mod special. Acest sistem mentine o postura constanta a vehiculului pentru o mai buna aerodinamica si prin urmare, mai putine emisii de CO2.

Cu sistemul hibrid plug-in, Metropolis poate rula in diferite moduri :

> in mod electric (la demaraj, in oras la viteza redusa si la decelerare) : datorita unui motor electric care dezvolta o putere constanta de 55 CP (40 kW), atingand un maximum de 95 CP (70 kW).

> in mod termic (la viteza constanta pe sosele sau pe autostrada, cand motorul isi atinge randamentul optim) datorita motorului pe benzina V6 de 2,0l. Aceasta motorizare ofera o putere de 272 CP (200 kW) si un cuplu de 375 Nm.

> combinand cele 2 motorizari:

• in momentul accelerarii pentru mai multa putere (functia « overboost »), pentru a atinge o putere maxima de 460 CP (345 kW) si un cuplu de 430 Nm.

• in modul 4WD pentru mai o tractiune optima.

 

Acest sistem de tractiune imbina placerea de a conduce cu performante excelente si respectul fata de mediu, prin reducerea semnificativa a emisiilor de CO2. Cu 70g/km, nivelul emisiilor este la o cincime din cel al unui tren de rulare conventional (motor V8 de 4 litri).

Acest rezultat este obtinut datorita :

  • optimizarii motorizarii pe benzina

  • cutiei de viteze pilotata in 7 trepte de viteza cu dublu ambreiaj

  • hibridizarea vehiculului

  • strategiile de functionare ale sistemului hibrid optimizand in fiecare moment emisiile de CO2.


Robert Gherghe

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2172 :: 22.17MB