No SSO cookie

Industria auto europeana, in statistici si cifre

voteaza
(0/ 0)
Industria auto europeana, in statistici si cifre
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Productia europeana de automobile din 2009 a scazut pana la nivelul celei din 1996.

 
 
Potrivit unui raport oficial, publicat astazi de catre Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), in anul 2009, productia totata de vehicule din Europa, inclusiv camioane, masini mici si autobuze, a scazut cu 17% fata de anul 2008 si cu 23% comparativ cu anul 2007, anul pre-criza. Proiductia totala de vehicule a insumat, in 2009, 15,2 milioane unitati.

Mai exact, productia de vehicule destinate transportului de persoane, a scazut in anul 2009 cu 13% fata de 2008 si cu 18% fata de 2007, ajungand la 13,4 milioane unitati, foarte aproape de cea mai mare scadere -istorica- din 1993, de minus 15%, dar inregistrand un record negativ absolut al ultimilor 14 ani.

Si mai rau sta productia de microbuze si autoutilitare, care a scazut cu 42, respectiv 64% fata de anul 2008, inregistrand de asemenea un record istoric, evident tot negativ.

In ciuda scaderii de 13,8%, Germania ramane cel mai mare producator european, cu 5,2 milioane unitati produse in 2009. Este urmata de Spania cu un minus de 14,6% si pe locul trei Franta, cu o scadere de 20,2%.
Marea Britanie si-a pastrat locul patru, cu un minus de 33,9%, iar Italia a scazut pe locul sapte, dupa Rebublica Ceha si Polonia.

Unicele doua tari care au inregistrat cresteri ale productiei auto sunt Cehia si Slovenia, care au inregistrat plusuri de 3, respectiv 7,5%.

Potrivit aceluaisi raport ACEA, Austria are cel mai mare declin european, adica un minus de 52,6%.

Nici in privinta inmatricularilor de masini noi situatia nu sta mai roz. ACEA a raportat ca numai 14,1 milioane vehicule noi au fost inregistrate in Europa anului 2009. Tarile care au inregistrat cresateri ale inmatricularilor de masini noi sunt: Slovacia +6,7%, Republica Ceha +12,5%, Austria +8,*%, Franta +10,7% si Germania cu +23,2%. Toate c resterile sunt raportate fata de anul precedent, 2008 si datorate in mare parte programelor de innoire a parcurilor auto, sustinute de guvernele tarilor respective.

Pe alte piete europene importante, vanzarile de masini noi au scazut, exemple fiind Italia cu -0,2%, Marea Britanie cu -6,4% si Spania cu -17,9%.

Un alt raport interesant este cel al masinilor ecologice, sau "green cars", care potrivit ACEA, au inregistrat o crestere a cererilor cu 59%. Este vorba de vehicule care emit mai putin de 120 g/km CO2. Vanzarile acestor vehicule a urcat, in 2009, la 3,2 milioane unitati, cu 1,2 milioane mai mult decat in 2008 si au reusit sa urce la un procent de 25% din totalul de masini.


Procentajul de masini diesel a scazut de la un total de 52,7% la 45,9%, in timp ce preferintele europene pentru motorizari au scazut la o cilindree preferata a fi in jur de 1600 cmc. Adica cea mai mica cilindree medie preferata de europeni din 1991 incoace.

Cat priveste forta de munca din domeniul auto, ACEA raporteaza ca un Uniunea Europeana lucreaza 2,2 milioane muncitori in productia directa, in timp ce 9,8 milioane acopera serviciile adiacente, adica in sectroare de activitate inrudite sau apropiate.

Corvin (Cristian Szilvassy)


 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2558 :: 17.79MB