No SSO cookie

INCREDIBIL: Prima Dacie cu motor care consuma apa

voteaza
(0/ 0)
INCREDIBIL: Prima Dacie cu motor care consuma apa
Noutati-auto · · 4 Comentarii
Nota utilizator
0.0

In 2002, ziarul Libertatea anunta ca inventatorul Mihai Rusetel a brevetat la OSIM un motor care functioneaza cu apa. Inventatorul promitea la acea ora ca va utila o Dacie cu un asemenea motor si va demonstra ca se misca. Demonstratia s-a petrecut marti, 5 aprilie 2005.

 
 
[poza1s]Rusetel ne-a invitat (pe redactorii Libertatea - n.r.) sa dam o tura cu o Dacie 1300, care are motorul clasic adaptat in asa fel incat sa mearga jumatate cu benzina, jumatate cu apa - adica o aplicatie a brevetului de baza. Desi pare incredibil, amestecul de apa si benzina dezvolta o putere mai mare decat benzina simpla. Mihai Rusetel lucreaza la proiectul motorului cu apa de peste 30 de ani. Printr-un concurs de imprejurari, pe cand lucra in cadrul CFR, Rusetel a avut ocazia sa cunoasca la Craiova un profesor de chimie, pe nume Ionescu, care fusese inginer in armata celui de-al III-lea Reich. Acesta l-a invatat cateva chichite ale tehnologiei aburului, folosite de armata lui Hitler in timpul celui de al II-lea razboi mondial. In ultimii ani ai conflagratiei, Wermacht-ul ramasese fara combustibil si era nevoie urgenta de solutii. Una din alternative, la care a lucrat si Ionescu, a fost adaptarea motoarelor cu abur de la senilate. Lucru care s-a si intamplat. Transportoarele senilate germane, cele folosite in special in spatele fronturilor, au inceput sa fie echipate cu motoare miscate prin puterea aburului. Drept combustibil pentru incalzirea apei era folosit orice material inflamabil, de la carpe si paie, la lemne. "De la profesorul Ionescu am luat primele lectii despre metodele de a produce abur mult cu agent termic putin. Unele din aceste lectii le-am experimentat in laboratoarele de la Craiova. " A urmat studierea "cazanului Traian Vuia", sau "cazanul cu abur in regim instantaneu", o inventie a celebrului constructor de avioane, care e folosita inca la locomotivele Diesel-electrice pentru incalzirea vagoanelor. "Proiectul motorului meu a fost gata in 1980, cand am cerut inscrierea lui la Oficiul pentru Inventii si Marci. Nu mi s-a dat brevetul, in schimb, am fost trimis la Biroul pentru Dosare Secrete, care l-a verificat si mi-a propus sa-l cesionez statului. Am tergiversat predarea proiectului, pe motiv de perfectionare, pana la Revolutie. La sfarsitul lunii ianuarie 1990, am cerut ajutorul unei cunostinte de la societatea Romconsult, care m-a trimis la Crescent. Aceasta firma-fantoma romaneasca din Cipru se ocupa pe timpul lui Ceausescu, printre altele, cu vanzari-cumparari de brevete mai speciale. Nici una, nici doua, presedintele firmei, Dan Voiculescu, mi-a cerut prototipul. Bineinteles ca l-am refuzat", isi aminteste Mihai Rusetel. Concret, inventia brevetata in 2002 se refera la un motor cu ardere interna, in doi timpi, care foloseste drept combustibil apa. Energia folosita rezulta din spargerea moleculei de apa in atomi de hidrogen si oxigen la contactul lichidului pulverizat peste o suprafata incandescenta, in interiorul cilindrilor motorului. Fenomenul fizic e cunoscut sub numele de calefactie. Dupa ce a realizat un prototip de motor cu apa, care functioneaza, Mihai Rusetel a primit medalia de bronz la Salonul de inventica de la Geneva, apoi a primit diplome in Franta, i s-a oferit un milion $ pentru cesionarea inventiei, a fost contactat de diferite persoane dubioase pentru colaborare, dar fara un contract ferm s.a.m.d. Rusetel nu a cedat nervos ci, ajutat de Guvernul Romaniei, a primit o finantare pentru a realiza si omologa prototipul standard. El va fi gata in cursul anului viitor. Pentru utilizarea motorului care sa mearga exclusiv cu apa, va fi nevoie insa sa se modifice destul de mult liniile de fabricatie ale masinilor actuale. "M-am gandit sa adaptez ideea la actualul parc auto. Astfel, a aparut motorul de Dacie, normal, care merge jumatate cu apa, jumatate cu benzina. L-am realizat singur, cu banii mei. Practic, masina porneste cu benzina, dar cand motorul ajunge la temperatura de 90 de grade Celsius, fac comutarea pe alimentare cu apa. Am un rezervor in portbagaj, care e plin cu apa - ca la sistemul GPL, oarecum. Cum e posibil sa amestec benzina cu apa in acelasi motor clasic de Dacie, e treaba mea", explica Mihai Rusetel. Cand parametrii motorului vor ajunge la un standard acceptabil, respectiv sa consume mai putin de 10 litri de amestec apa/benzina la suta de kilometri - "pentru a nu umbla omul cu ditamai rezervorul de apa dupa el", dupa cum spune inventatorul - va cere omologarea la Registrul Auto si se va apuca de productie, cu puteri proprii. Ideea se poate aplica la orice motor cu ardere interna. In fiecare zi, patru romani cer cate un brevet de inventie Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) inregistreaza 1.500 de cereri de brevete pe an, adica patru pe zi. Din acestea, 350 primesc patalamaua care da autorului dreptul de exclusivitate asupra inventiei sale. "Din inventiile care primesc brevet, abia 20% sunt aplicate, desi calitatea inventiilor romanesti e foarte buna, avem foarte multe premii internationale la activ, asa cum e cazul domnului Rusetel. Celelate, ori sunt cumparate de mari firme occidentale, care le baga la sertar pentru a nu da peste cap un anumit interes economic mondial, fie raman in asteptare. La noi, brevetele sunt cerute, in proportie de 70%, de persoane fizice, care chiar daca au idei stralucite, nu au bani. Restul sunt inaintate de firme particulare si institute de cercetare. In Occident e invers: 70% din cereri vin din partea unor mari companii", a declarat cotidianului citat ing. Valeriu Geambazu, purtator de cuvant al OSIM. Sorin Golea

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (4)

scris de Anonim

ei, voi chiar credetio ca cei de la OSIM i-au dat brevet fara sa puna si ei un dinam la arbore si un ampermetru pe cablul care vine de la baterie???? ca era greu rau............

scris de Anonim

O falsa inventie este prezentata de presa romaneasca drept o descoperire epocala Motorul lui Rusetel este o simpla masinarie cu randament mizerabil. Am citit brevetul sau si m-am uitat la figuri (il puteti descarca de aici: http://bd.osim.ro/pdf/116000-/116400-/116426.pdf ). Asa zisul inventator a creat un motor cu abur clasic la care fluidul de lucru, apa, este incalzit electric cu o plita care consuma curent.

scris de Anonim

asta se adreseaza mai ales lui musetel, ca stirile am vazut ca nu mai conteaza de unde sunt preluate :( M-as mira sa o poate vinde, pentru ca... ati vazut ce a patit Stanley Meyer. Dar daca o vinde sa fie sanatos, sa ia pe ea cat o vrea. Aceasta 'inventie a lui' are de fapt o luuunga istorie. Cautati pe web: - John Keely a descoperit frecventele de rezonanta pentru separarea moleculei de apa: 610Hz, 42.8KHz - Stephen Meyer - a tunat aceste frecvente pana la mai multe zecimale si a obtinut randamentul pe care il vedeti pe web. - Denny Klein - Thomas Kramer - Todd Knudston anomaliile gazului Brown - foarte interesant: nu arde mana dar arde o caramida la 5000C vezi - Teddy Cline pe youtube - Graeme Jenkins - Mychael Raines - Ruggero Santilli, -Andrija Puharich, -John Kanzius, -Stephen Chambers, -Paoul Zigouras, -Philip Kanarev, -Yull Brown, -George Wiseman, - Joe Cell – Mark I energy cell, mergeti si vedeti voi insiva - Charle Garett - carburator electrolitic pentru obtinerea HHO - Musetel ala mihai care vinde patentul… - CONSTANTIN COSTOREL care din `74 se straduieste.. Iar pentru electric overunity: - tataia Casimir (efectul) - tataia Tesla - motorul Newman - motorul Adams - motorul Paul Pantone, -Viktor Schauberger - Alexander Sinetzki, - Edwin Gray, - Searl Effect Generator - motorul PERENDEV - motorul William Rhoada, - John Bedini Tom Bearden a descris principiul capturii energiei direct de la sursa, din ‘vid’. Conceptul de baza este "Caldura, Lumina si Campul magnetic sunt efecte secundare ale curgerii electronilor si NU consuma electricitate." Energia este in mod obisnuit definita ca fiind “capacitatea de a produce lucru mecanic”, ceea ce nu e tocmai exact. Energia are capacitatea de a efectua lucru mecanichas deoarece lucrul mecanic este corect definit ca fiind disiparea (dezordonarea; imprastierea) energiei (ordinii). Imprastierea energiei este lucru mecanic. Nu este tot energie, energia nu se poate defini ca propria sa imprastiere! Sa luam un exemplu: un om are capacitatea de a prinde peste. Asta este adevarat, dar nu este o definitie, de bine ce o definitie trebuie sa fie in oarecare sens o identitate. Nu poti spune ca omul este capacitatea de a prinde peste! Ar putea sa fie si asta o definitie, dar nu e corecta. Similar, energia are capacitatea de a efectua lucru mecanic; acesta este unul din atributele sale. Dar energia este ordonarea in fluxul virtual de fotoni (VPF- e prea complicat de tradus, mergeti si cititi daca vi s-a aprins un beculet)(..). Mai departe spune ce si cum se face cu motoarele astea si care sunt conditiile ca sa functioneze optim. Sunt convins ca n-o sa-I cautati asa ca uite-i aci gramada: http://energiegratis.wordpress.com Da… niste idioti, nici n-au citit ce scrie in manualul de fizica. Netotii…

scris de Anonim

M-as mira sa o poate vinde, pentru ca... ati vazut ce a patit Stanley Meyer. Dar daca o vinde sa fie sanatos, sa ia pe ea cat o vrea. Aceasta 'inventie a lui' are de fapt o luuunga istorie. Cautati pe web: - John Keely a descoperit frecventele de rezonanta pentru separarea moleculei de apa: 610Hz, 42.8KHz - Stephen Meyer - a tunat aceste frecvente pana la mai multe zecimale si a obtinut randamentul pe care il vedeti pe web. - Denny Klein - Thomas Kramer - Todd Knudston anomaliile gazulu

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1451 :: 17.77MB