În cazul utilizării unor plăcute de frână cu un nivel de abraziune mai mare, se recomandă schimbarea discurilor de frână la 2-3 schimburi de plăcuţe, pentru a beneficia de randamentul normal al sistemului de frânare. În acest fel vă puteţi asigura că discurile disipă cât mai bine căldura şi că se răcesc cât de bine se poate.
În acest moment există pe piaţă discuri clasice pline, dar şi discuri cu un grad de frecare mai mare, perforate sau striate sau chiar flotante, montate pe butuc.
Menționăm faptul că deşi în manualele de garanţie sau de service se menţionează un anumit număr de kilometri pentru schimbarea discurilor, de cele mai multe ori se uzează mai repede, acest proces fiind accelerat şi mai mult de o rulare în mediul urban.
Alţi factori cauzatori de uzură a discurilor de frână sunt gropile abordate cu frână călcată sau ovalizarea datorită răcirii rapide prin apă atunci când sunt foarte calde.
Un disc este uzat şi atunci când există o diferenţă de grosime sesizabilă între partea centrală şi inelul de pe extremităţi.
Dacă la frânare este prezentă o vibraţie în volan sau în pedala de frână, nefiind confundată cu pulsaţia din pedală în cazul ABS-ului, probabil ca discul de frână să fie ovalizat.
Recomandăm schimbarea ambelor discuri la intervale cât mai scurte, de regulă la 2-3 schimburi de plăcuţe de frână. În acest moment există diverse mărci disponibile pe piaţă, la un preț foarte accesibil.
Un site care cuprinde o varietate largă de mărci şi modele de discuri de frână, toate la un preţ mai mic faţă de ce se găseşte la un magazin tradiţional de piese auto, este autopieseonline24.ro
În general se recomandă ca schimbul discurilor să se facă într-un service autorizat, ulterior achiziţionării lor de pe site-ul mai sus menţionat, pentru că intervenţiile la sistemul de frânare pot conduce la probleme de siguranţă a participanţilor la trafic.
Un tutorial pentru schimbarea discurilor acasă foarte facil îl găsiți aici:
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!