No SSO cookie

Iata cum mizeaza Dacia pe responsabilitatea angajatilor sai

voteaza
(5/ 1)
Iata cum mizeaza Dacia pe responsabilitatea angajatilor sai
Noutati-auto · · 1 Comentarii
Nota utilizator
5.0

In data de 8 aprilie 2013, conducerea Dacia a propus Sindicatului Autoturisme Dacia sa incheie noul Contract Colectiv de Munca 2013.

 
 

Iata starea noilor contracte:

  • in ianuarie 2013:
    • 90 lei crestere generala pentru operatori
    • 90 lei crestere generala pentru TESA nivelurile 5-7
  • in mai 2013:
    • 85 lei crestere generala pentru operatori
    • 4% crestere individuala pentru TESA nivelurile 5-7
    • 6% crestere individuala pentru TESA nivelurile 8-10
  • Prima de rezultat:
    • 900 lei pentru anul 2012

Pentru un operator cu un salariu de 2000 de lei, aceasta oferta reprezinta o crestere de circa 9%, mult peste media cresterilor din piata in 2013, care se situeaza de regula intre 0 si 5%.
In schimb, sindicatul a ales sa isi mentina solicitarea de crestere salariala de 480 de lei, prima de rezultat de 1600 de lei, la care se adauga diferite sporuri si concedii suplimentare. Aceasta cerere se traduce printr-o crestere a veniturilor de aproximativ 40%, pentru o companie unde venitul mediu lunar este peste 3500 de lei, cu mult peste salariul mediu la nivel national. Este o solicitare complet nerealista, care pune in pericol competitivitatea Dacia in raport cu alte uzine din Grup si, in cele din urma, locurile de munca atat de pe platforma de la Mioveni, cat si din industria auto romaneasca. Dincolo de aceasta pozitie a sindicatului, mizam pe responsabilitatea salariatilor nostri pentru a construi impreuna un viitor sigur si stabil pentru compania noastra”, a declarat Radu Mavrodin, Director Resurse Umane Renault Romania si regiunea Euromed-Africa.

Negocierile au inceput in data de 20 februarie 2013 si pana acum s-au desfasurat 14 sedinte de negociere.

Beneficii acordate salariatilor Dacia
Prezentam succint unele dintre prevederile aflate in prezent in vigoare si care s-au aplicat si in 2012:

  • salariul minim garantat pentru un muncitor calificat este de 1.918 lei;
  • in 2012, angajatii au avut, in afara drepturilor salariale, beneficii care pentru companie reprezinta o cheltuiala suplimentara de aproape 30 de milioane de euro/an :
    • prima de Pasti si de Craciun (873 lei brut, respectiv 957 lei brut);
    • tichete cadou in valoare de 60 lei pentru ziua de 8 Martie, acordate tuturor angajatelor;
    • tichete cadou de Craciun (60 lei);
    • prima de participare la profitul companiei (1.240 de lei brut);
    • prima de vacanta (1.276 lei brut);
    • bonuri de masa;
    • masa calda gratuita (pentru operatori, in total, peste 11.500 de beneficiari);
    • transport subventionat;
    • bilete de odihna si tratament (4.000 de beneficiari in 2010 si 1.285.046 EUR cheltuiala companiei, 4.100 in 2011 si 1.461.716 EUR cheltuiala a companiei)
    • ajutoare diverse (casatorie, deces etc.);
    • zile libere platite cu salariul de baza, in afara celor prevazute de lege pentru sarbatorile legale sau religioase, in urmatoarele situatii: evenimente in familie (nasterea unui copil, casatorie sau deces), schimbarea domiciliului, pentru donarea de sange. Numarul zilelor libere variaza, in aceste situatii, intre 1 zi (pentru decesul nepotilor, fratilor sau surorilor parintilor) si 5 zile pentru nasterea sau adoptia unui copil sau decesul sotului, sotiei, copiilor, parintilor, socrilor.

Evolutia salariilor la Dacia

Anul

Salariu mediu brut realizat

Evolutie procentuala raportata la anul anterior

2008

2.256

 

2009

2.668

18,26%

2010

3.262

22,26%

2011

3.632

11,34%

2012

3.965

9,17%

Salariile angajatilor au fost majorate in fiecare an, iar beneficiile au fost pastrate, desi in ultima perioada, din cauza crizei, numarul de vehicule produse a continuat sa scada, iar vanzarile de vehicule Dacia fabricate la Mioveni au scazut si ele.

Investitii
In acelasi timp, Renault a continuat sa investeasca in Romania, atat in fabricatie, cat si in diversificarea operatiunilor sale.

An

Investitii (mil. EUR)

2004

187

2005

180

2006

193

2007

260

2008

194

2009

154

2010

142

2011

148

2012

250

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (1)

scris de bobbybobita

Mai bine produceti o masina ca oamenii nu niste supercarute si dupa aia cereti asa niste drepturi Spuneti ca aveti export mare dar cum sa nu ai daca caruta voastra face cat salariul pe 1 luna al unui neamt si salariul pe 2 sapt al unui norvegian?si apoi ei au sosele nu ca la noi cum sa se strice daca el o tine 2 ani si ruleaza cu ea pe o sosea care adormi cand mergi?CUM SE POATE ASA CEVA SA DAI GEAMUL JOS DE LA SOFER CAND PLOUA SAU NINGE SI BATE VANTUL CA NU AI CUM SA REGLEZI OGLINDA EXTERIOARA

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1485 :: 17.79MB