Iata starea noilor contracte:
”Pentru un operator cu un salariu de 2000 de lei, aceasta oferta reprezinta o crestere de circa 9%, mult peste media cresterilor din piata in 2013, care se situeaza de regula intre 0 si 5%.
In schimb, sindicatul a ales sa isi mentina solicitarea de crestere salariala de 480 de lei, prima de rezultat de 1600 de lei, la care se adauga diferite sporuri si concedii suplimentare. Aceasta cerere se traduce printr-o crestere a veniturilor de aproximativ 40%, pentru o companie unde venitul mediu lunar este peste 3500 de lei, cu mult peste salariul mediu la nivel national. Este o solicitare complet nerealista, care pune in pericol competitivitatea Dacia in raport cu alte uzine din Grup si, in cele din urma, locurile de munca atat de pe platforma de la Mioveni, cat si din industria auto romaneasca. Dincolo de aceasta pozitie a sindicatului, mizam pe responsabilitatea salariatilor nostri pentru a construi impreuna un viitor sigur si stabil pentru compania noastra”, a declarat Radu Mavrodin, Director Resurse Umane Renault Romania si regiunea Euromed-Africa.
Negocierile au inceput in data de 20 februarie 2013 si pana acum s-au desfasurat 14 sedinte de negociere.
Beneficii acordate salariatilor Dacia
Prezentam succint unele dintre prevederile aflate in prezent in vigoare si care s-au aplicat si in 2012:
Evolutia salariilor la Dacia
Anul |
Salariu mediu brut realizat |
Evolutie procentuala raportata la anul anterior |
2008 |
2.256 |
|
2009 |
2.668 |
18,26% |
2010 |
3.262 |
22,26% |
2011 |
3.632 |
11,34% |
2012 |
3.965 |
9,17% |
Salariile angajatilor au fost majorate in fiecare an, iar beneficiile au fost pastrate, desi in ultima perioada, din cauza crizei, numarul de vehicule produse a continuat sa scada, iar vanzarile de vehicule Dacia fabricate la Mioveni au scazut si ele.
Investitii
In acelasi timp, Renault a continuat sa investeasca in Romania, atat in fabricatie, cat si in diversificarea operatiunilor sale.
An |
Investitii (mil. EUR) |
2004 |
187 |
2005 |
180 |
2006 |
193 |
2007 |
260 |
2008 |
194 |
2009 |
154 |
2010 |
142 |
2011 |
148 |
2012 |
250 |
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
scris de bobbybobita 9 April 2013 14:16
Mai bine produceti o masina ca oamenii nu niste supercarute si dupa aia cereti asa niste drepturi Spuneti ca aveti export mare dar cum sa nu ai daca caruta voastra face cat salariul pe 1 luna al unui neamt si salariul pe 2 sapt al unui norvegian?si apoi ei au sosele nu ca la noi cum sa se strice daca el o tine 2 ani si ruleaza cu ea pe o sosea care adormi cand mergi?CUM SE POATE ASA CEVA SA DAI GEAMUL JOS DE LA SOFER CAND PLOUA SAU NINGE SI BATE VANTUL CA NU AI CUM SA REGLEZI OGLINDA EXTERIOARA
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!