Nosovice, Republica Ceha) Hyundai Motor Co. a
inceput oficial pe 25.04.2007 constructia fabricii sale de 1,1 miliarde
Euro in Nosovice, Republica Ceha. Cand va fi finalizata, in martie
2009, Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC), o filiala aflata
complet in proprietatea Hyundai Motor Co. cu sediul in Seul, va avea o
capacitate de 200.000 vehicule anual, incepand cu modelul i30 clasa C,
hatchback cu 5 usi si un minivan compact inca nedezvaluit (cu nume de
cod YN). In faza a doua, va fi adaugata o capacitate suplimentara de
100.000 unitati pe an din anul 2011, pentru producerea unui al treilea
model.
Noua locatie de productie va intari competitivitatea Hyundai din punct
de vedere al pretului si va spori gradul de recunoastere a marcii
Hyundai, permitand Hyundai Motor Co. sa concureze pe picior de
egalitate cu alti producatori auto cu baza in Europa.
"Odata cu experienta de productie acumulata de Hyundai in Coreea,
China, SUA, Turcia si India, am creat o fabrica cu tehnologie de ultima
ora, care va stabili standardul de eficienta si productivitate. Luand
in considerare combinatia intre abilitatile muncitorilor cehi si
reputatia priceperii excelente a cehilor, potentialul HMMC de a produce
vehicule de cea mai inalta calitate din toata Europa este clar" spune
Chung Mong-Koo, presedinte si CEO la Hyundai Motor Co.
HMMC si fabrica asociatului sau Kia Motors Slovacia, aflata la doar
85km departare, vor beneficia de sinergiile generate de proximitate si
de aceiasi furnizori si sprijin. Unsprezece furnizori cheie cu bazele
in Coreea ai grupului Hyundai Kia Automotive lucreaza deja cu fabrica
Kia Motors Slovacia. Alti trei si-au anuntat intentia de a deschide
filiale in regiune, marind numarul la un total de 14.
Hyundai a optat pentru o baza de productie in Europa ca raspuns la
intensificarea concurentei de pe aceasta piata in cadrul segmentului C,
acesta reprezentand aproximativ 30 de procente din vanzarile pe piata
Uniunii Europene. Ca parte a pregatirilor pentru o mai buna satisfacere
a nevoilor clientilor europeni, Hyundai Motor Co. a investit 50 de
milioane de Euro in Centrul European pentru Tehnica si Design ce a
proiectat hatchback-ul i30 si estate wagon. Si de asemenea, anul
trecut, a inaugurat un nou centru european de vanzari si marketing in
Offenbach pentru o asistenta mai buna a vanzarilor locale. Fabrica din
Cehia reprezinta ultima veriga ce permite Hyundai sa detina intreaga
gama de dotari la nivel local destinate deservirii pietei europene, de
la design si proiectare, la productie, marketing, vanzari precum si
servicii post vanzare.
Intr-o prima faza se preconizeaza crearea a 2845 de noi locuri de munca
in mod direct de catre HMMC. Un numar de alte 675 de noi locuri de
munca vor fi create in cea de-a doua faza a extinderii, ducand numarul
total de oameni angajati de catre HMMC la nivelul ce 3520. La nivelul
furnizorilor, se estimeaza ca vor fi create 4000 de locuri de munca,
oferind astfel un impuls important cresterii si dezvoltarii economiei
cehe. In concordanta cu reglementarile Uniunii Europene, autoritatile
cehe au oferit stimulente importante in valoare de 15 procente din
investitia totala, valoarea maxim permisa conform reglementarilor UE.
O fabrica europeana s-a dovedit a fi esentiala pentru ca Hyundai sa-si
poata atinge vanzarile pe termen lung targetate in Europa. Cu HMMC,
care va incepe sa produca din 2009, vanzarile europene ale Hyundai sunt
prognozate sa creasca la 620.000 de unitati in 2010. In 2003, Hyundai
Motor Europe a vandut 300.000 de unitati iar in 2006, vanzarile au
depasit pragul de 400.000 (inclusiv vanzarile din Rusia si Turcia).
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!