No SSO cookie

Hyundai BlueOn, model 100% electric

voteaza
(0/ 0)
Hyundai BlueOn, model 100% electric
Noutati-auto · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Hyundai a dezvaluit primul sau model electric full speed: BlueOn. Acesta atinge o viteza maxima de 130 km/h si poate parcurge 140 km cu o singura incarcare a bateriei.

 
 

Hyundai a dezvaluit primul autovehicul electric full speed construit de companie si, de asemenea, primul construit in Coreea. Autovehiculul denumit BlueOn initiaza o noua era a tehnologiilor ecologice.


Suntem mandri sa prezentam lumii modelul BlueOn, dezvoltat integral in Coreea, utilizand cele mai moderne tehnologii Hyundai”, a declarat Dr. Hyun-Soon Lee, vicepresedintele Centrului de Cercetare si Dezvoltare Hyundai. „Interesul clientilor si cererea de autovehicule ecologice sunt in crestere, iar dezvoltarea acestor inovatii tehnologice este cruciala pentru asigurarea pozitiei de lider al industriei auto. Hyundai se angajeaza sa reduca amprenta de carbon si sa satisfaca necesitatile clientilor.”


Hyundai a lansat modelul la Casa Albastra, in prezenta presedintelui coreean Lee Myung-Bak si a ministrilor pentru informatii, economie si mediu. Alti aproximativ 50 de oficiali guvernamentali si reprezentanti ai industriei producatoare de autovehicule electrice au fost, de asemenea, prezenti. in timpul ceremoniei de lansare, presedintele Coreei si vicepresedintele Hyundai au testat impreuna noul model in incinta Casei Albastre.

Hyundai a realizat investitii totale de circa 26 milioane euro pe decursul ultimului an pentru crearea BlueOn, model care are la baza hatchback-ul Hyundai de mici dimensiuni i10. Versiunea electrica a autovehiculului i10 a fost dezvaluita in premiera la Salonului Auto de la Frankfurt, editia 2009. Hyundai a planificat ca pana in luna octombrie sa implice 30 de autovehicule BlueOn ca flote de test pentru mai mule organizatii guvernamentale din Coreea. Aceste autovehicule vor fi utilizate in principal pentru asistarea dezvoltarii si pentru testarea infrastructurii de incarcare timp de aproape doi ani, pana in august 2012. In plus, aceste autovehicule vor servi si un rol promotional, incepand de la viitorul summit G20, pentru sustinerea imaginii ecologice a Coreei. Numele BlueOn provine de la linia Hyundai denumita Blue Drive, care cuprinde produsele si tehnologiile ecologice ale companiei. Cuvantul „On” simbolizeaza „activarea”.

Baterii inovatoare LiPoly si sunet virtual

BlueOn prezinta o structura compacta, cu o lungime totala de 3.585 mm, o latime totala de 1.595 mm si o inaltime totala de 1.540 mm. Autovehiculul este prevazut cu un motor electric extrem de eficient, alimentat de o baterie inovatoare LiPoly (litiu-ion polimer) de 16,4 kWh, care ofera numeroase avantaje fata de alte tipuri de baterii. BlueOn ofera o putere maxima de 81 CP (61 kW) si un cuplu maxim de 21,4 kg/m (210 Nm).

Deoarece autovehiculele exclusiv electrice functioneaza doar pe baza bateriei si a motorului electric, durata de viata si capacitatea de stocare a bateriei determina performantele autovehiculului. Hyundai a ales bateriile LiPoly deoarece, spre deosebire de anterioarele baterii hibrid nichel-metal (NiMH), acestea furnizeaza aceeasi putere la o greutate cu 30% mai redusa si un volum cu 40% mai mic, sporind eficienta si oferind mai mult spatiu interior pentru pasageri. In plus, autovehiculul a fost proiectat sa previna supraincarcarea si problemele privind siguranta in caz de coliziune. Hyundai a realizat teste de anduranta pe distante cumuland sute de mii de kilometri, pentru verificarea sigurantei. BlueOn atinge o viteza maxima de 130 km/h si accelereaza de la 0 la 100 km/h in 13,1 secunde, mai rapid decat o parte dintre modelele concurente cu motoare pe benzina din aceeasi clasa. BlueOn este prevazut si cu un sistem de emitere a unor sunete de motor virtuale (VESS), care creeaza un zgomot artificial pentru sporirea sigurantei pietonilor, deoarece sunetele emise de autovehiculul electric sunt greu detectabile sau nu exista deloc in cazul conducerii la viteze reduse.

Reincarcarea

BlueOn poate parcurge o distanta de pana la 140 km cu o singura incarcare a bateriei. Modelul este prevazut cu doua metode de reincarcare: de la prize domestice de 220 V si prize industriale de 380 V – care ofera viteze de reincarcare mai mari. in cazul incarcarii de la reteaua domestica, bateria va fi complet reincarcata in sase ore. Prin metoda de alimentare rapida, bateria va fi reincarcata la aproximativ 80% din capacitatea sa in numai 25 de minute. Hyundai va colabora cu Guvernul Metropolitan Seul si cu alte agentii guvernamentale pentru construirea facilitatilor de reincarcare.

In plus, componentele actionate de motor au fost electrificate astfel incat servodirectia electrica, pompa de apa electrica si sistemul de franare cu regenerare sa poata fi adaptate pentru BlueOn. De asemenea, pentru confortul soferului, este instalat un sistem telematic avansat care indica starea de incarcare a bateriei si localizarea statiilor de reincarcare. Modelul este dotat si cu un panou de comanda cu monitor TFT LCD de 4,2 inch si ghidare vocala.

Hyundai planuieste extinderea capacitatilor de productie pentru BlueOn in cursul anului viitor, preconizand realizarea unor procese de productie de test si construirea a 2.500 unitati pana la finalului anului 2012.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (1)

scris de Anonim

Bravo Coreea si Drum Bun tie BlueOn!

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3890 :: 17.87MB