No SSO cookie

Guvernul va finaliza pana saptamana viitoare discutiile cu CE referitoare la taxa

voteaza
(0/ 0)
Guvernul va finaliza pana saptamana viitoare discutiile cu CE referitoare la taxa
Noutati-auto · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Executivul va finaliza, pana saptamana viitoare, discutiile cu expertii Comisiei Europene referitoare la noua formula de calcul a taxei de prima inmatriculare auto dupa care va demara elaborarea actului normativ, a declarat luni, intr-o conferinta de presa, ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian.

 
 

"Uniunea Europeana a cerut clar sa existe un echilibru intre pretul platit in functie de poluare si valoarea de piata a automobilului, lucru care urmeaza sa fie realizat", a spus ministrul.
Acesta a reafirmat ca toti banii care vor fi incasati din taxa auto vor fi gestionati de Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile care ii va folosi pentru proiecte de mediu. De asemenea, Vosganian a precizat ca valoarea taxei nu va creste semnificativ pentru masinile noi. "In prima varianta de calcul valoarea taxei pentru masinile noi era mica, si daca aceasta va fi majorata, nu va fi o crestere semnificativa", a punctat ministrul Finantelor. Ministerul Economiei si Finantelor (MEF) a trimis, la sfarsitul saptamanii trecute, la Comisia Europeana, scrisoarea privind modificarea taxei auto.
Guvernul de la Bucuresti a decis, la 9 ianuarie 2008, modificarea acestei taxe din cauza careia Comisia Europeana a deschis, la inceputul anului trecut, procedura de infringement impotriva Romaniei, considerand-o neconforma cu prevederile Tratatului UE.
Noua propunere a executivului este contestata de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule din Romania. Dan Vardie, membru al asociatiei, a declarat la BBC, ca varianta actuala incurajeaza proprietarii masinilor vechi si poluante, ceea ce ar fi daunator pentru mediu.
Recent, premierul Tariceanu a declarat ca Guvernul va extinde nivelul aferent varstei unui autovehicul pana la 20 de ani, astfel incat vor putea fi stabilite cote de reducere a taxei de prima inmatriculare de pana la 90 la suta, urmand a fi platit doar 10 la suta din cuantumul initial al taxei.
Premierul a subliniat ca valoarea taxei auto se va reduce pe masura cresterii varstei autovehiculului.
Se va institui, de asemenea, posibilitatea contestarii de catre contribuabil a cuantumului sumelor de plata, desi legislatia generala permite acest lucru, si va exista posibilitatea restituirii valorii reziduale a masinii in cazul in care aceasta se vinde in alt stat.
Taxa de prima inmatriculare a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2007, iar Ministerul Finantelor a estimat ca veniturile generate de aceasta taxa vor depasi 220 milioane euro in 2007.
Guvernul a adoptat, in aprilie, modificarile modului de calcul a taxei de prima inmatriculare, potrivit carora cuantumul taxei va scadea pe masura ce varsta masinii creste, dupa ce Comisia Europeana a aratat ca taxa este discriminatorie si a decis declansarea procedurii de infringement (incalcare a Tratatului CE).
Comisia Europeana a declansat, in noiembrie, a doua etapa a procedurii de infringement impotriva Romaniei din cauza taxei auto, despre care expertii europeni afirma ca este discriminatorie in special in ceea ce priveste impozitarea masinilor second-hand din import si a celor autohtone. Romania are la dispozitie doua luni pentru a se conforma cerintelor CE.
In prezent, taxa de prima inmatriculare variaza, in functie de vechimea masinii, gradul de poluare si capacitatea cilindrica, intre 160 si 8.600 de euro, potrivit calculatorului de afisat pe pagina de internet a Ministerului Finantelor. O taxa similara se aplica si in alte 16 state membre ale UE. Veniturile incasate la bugetul de stat din taxa de prima inmatriculare auto, in perioada 1 ianuarie-12 noiembrie 2007, s-au cifrat la 745,52 milioane lei (210 milioane euro, la un nivel mediu de 3,536 lei pentru un euro), potrivit datelor furnizate Rompres de Ministerul Economiei si Finantelor.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (1)

scris de dragonu

Eu pariez pe Comisia Europeana :-) Prea s-au obraznicit ministrii nostri pe-acolo ca sa nu-si ia n iste avertismente serioasa. Pina la urma suntem in Europa, facem cum zice Europa... :snake:

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1572 :: 17.77MB