No SSO cookie

Guvernul crede ca Laszlo Kovacs s-a antepronuntat in privinta taxei auto

voteaza
(0/ 0)
Guvernul crede ca Laszlo Kovacs s-a antepronuntat in privinta taxei auto
Noutati-auto · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Purtatorul de cuvant al Guvernului, Camelia Spataru, a precizat vineri ca acelasi lucru este valabil si in ceea ce priveste afirmatiile comisarului european privind returnarea acestei taxe catre cetatenii romani.

 
 
Comisarul european pentru fiscalitate si uniune vamala, Laszlo Kovacs, a declarat joi ca autoritatile romane ar trebui sa dea garantii ca vor da banii inapoi celor care au platit taxa de inmatriculare in actuala varianta, chiar daca Romania nu va ajunge la Curtea Europeana de Justitie pentru acest caz.

Potrivit acestuia, Comisia Europeana a primit un 'teanc urias' de hartii reprezentand plangeri primite de la romanii nemultumiti de taxa auto.

'Exista un teanc urias de hartii ce reprezinta plangerile primite, iar cazul este oarecum similar, pentru ca acum doi ani am avut un caz asemanator impotriva tarii pe care o cunosc cel mai bine, Ungaria, iar Ungaria era ezitanta in privinta schimbarii legislatiei si intr-un final a trebuit sa trimitem cazul la Curtea Europeana de Justitie care a decis impotriva Ungariei, iar guvernul a trebuit in cele din urma sa renunte la o taxa ce nu era legitima', a precizat comisarul european.

'Banii trebuie dati inapoi. Aceasta a fost decizia Curtii Europene de Justitie si in cazul Ungariei, iar aceasta va fi sigur decizia si in cazul Romaniei', a mentionat Laszlo Kovacs.

Comisia Europeana a trecut, miercuri, la a doua etapa a procedurii de infringement /incalcare a Tratatului de aderare/ deschise impotriva Romaniei cu privire la taxa de inmatriculare a autovehiculelor.

Principala nemultumire a reprezentantilor executivului comunitar este caracterul discriminator al legii, in conditiile in care taxa auto este mult mai mare pentru masini la mana a doua decat pentru cele noi.

Taxa de prima inmatriculare auto, care se calculeaza in functie de vechimea masinii, nivelul emisiilor poluante si capacitatea cilindrica a masinii, a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2007, iar Ministerul Finantelor a estimat ca veniturile generate de aceasta taxa vor depasi 220 milioane euro in acest an.

In prezent, taxa de prima inmatriculare variaza, in functie de vechimea masinii, gradul de poluare si capacitatea cilindrica, intre 160 si 8.600 de euro.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (1)

scris de mikey

Nu am eu mari sperante ca voi primi cei ~200 de euro platiti cand am achizitionat masina insa ceea ce ma uimeste este pasiunea(si in acelasi timp dorinta) romanilor de a-si cumpara o masina SH. Am vazut la TV cum ca s-a achitat in medie 500 de euro pentru fiecare inmatriculare noua efectuata in acest an. Este foarte mult domnilor! extrem de mult poate! Daca ne gandim la veniturile romanilor. Si mai grav este faptul ca nu am vazut sa se faca ceva cu acesti bani...

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1445 :: 17.77MB