No SSO cookie

Greenpeace atrage atentia ca programele Rabla din Europa nu vor ajuta sectorul auto, nici mediul

voteaza
(0/ 0)
Greenpeace atrage atentia ca programele Rabla din Europa nu vor ajuta sectorul auto, nici mediul
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Organizatia de mediu Greenpeace a atentionat, joi, ca programele de tip Rabla, care incurajeaza consumatorii europeni sa renunte la masinile vechi, nu rezolva problemele fundamentale ale sectorului auto si, in plus, irosesc banii contribuabililor, transmite Reuters.

 
 
"Schemele nu vor creste competitivitatea sectorului auto, nici nu vor duce la imbunatatirea protectiei mediului sau la intarirea sigurantei rutiere", au afirmat reprezentatii Greenpeace, intr-o scrisoare adresata comisarului european pentru industrie, Gunter Verheugen.

Numeroase tari europene, printre care si Romania, ofera subventii ca sa incurajeze proprietarii de masini vechi sa renunte la ele in favoarea unor modele care consuma mai putin carburant. De altfel, un program de acest tip a crescut vanzarile auto in Germania cu 40% in martie, dupa o cadere de 21,5% in februarie.

Greenpeace considera, totodata, ca stimulentele nu vor rezolva problema supracapacitatii din industria auto.

"Subventiile ii incurajeaza pe consumatori sa cumpere masini acum, fapt care va duce la incetinirea problemelor din domeniu din prezent, insa ar putea duce la un declin si mai accentuat in anii viitori", sustine Greenpeace.

Organizatia atentioneaza guvernele sa nu foloseasca banii publici pentru a-si reinnoi parcurile auto daca modelele avute in vedere nu ofera performante superioare in materie de protectie a mediului si de siguranta.

In Romania, prima de casare a fost stabilita la 3.800 lei pentru acest an, in crestere de la 3.000 lei cat a fost in 2008, iar programul Rabla ar putea fi extins din iunie la persoanele juridice. Guvernul a majorat, in acest an, numarul masinilor pentru care acorda prima, la 60.000 de la 40.000 anul trecut.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2275 :: 22.19MB