No SSO cookie

Greenpeace atrage atentia ca programele Rabla din Europa nu vor ajuta sectorul auto, nici mediul

voteaza
(0/ 0)
Greenpeace atrage atentia ca programele Rabla din Europa nu vor ajuta sectorul auto, nici mediul
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Organizatia de mediu Greenpeace a atentionat, joi, ca programele de tip Rabla, care incurajeaza consumatorii europeni sa renunte la masinile vechi, nu rezolva problemele fundamentale ale sectorului auto si, in plus, irosesc banii contribuabililor, transmite Reuters.

 
 
"Schemele nu vor creste competitivitatea sectorului auto, nici nu vor duce la imbunatatirea protectiei mediului sau la intarirea sigurantei rutiere", au afirmat reprezentatii Greenpeace, intr-o scrisoare adresata comisarului european pentru industrie, Gunter Verheugen.

Numeroase tari europene, printre care si Romania, ofera subventii ca sa incurajeze proprietarii de masini vechi sa renunte la ele in favoarea unor modele care consuma mai putin carburant. De altfel, un program de acest tip a crescut vanzarile auto in Germania cu 40% in martie, dupa o cadere de 21,5% in februarie.

Greenpeace considera, totodata, ca stimulentele nu vor rezolva problema supracapacitatii din industria auto.

"Subventiile ii incurajeaza pe consumatori sa cumpere masini acum, fapt care va duce la incetinirea problemelor din domeniu din prezent, insa ar putea duce la un declin si mai accentuat in anii viitori", sustine Greenpeace.

Organizatia atentioneaza guvernele sa nu foloseasca banii publici pentru a-si reinnoi parcurile auto daca modelele avute in vedere nu ofera performante superioare in materie de protectie a mediului si de siguranta.

In Romania, prima de casare a fost stabilita la 3.800 lei pentru acest an, in crestere de la 3.000 lei cat a fost in 2008, iar programul Rabla ar putea fi extins din iunie la persoanele juridice. Guvernul a majorat, in acest an, numarul masinilor pentru care acorda prima, la 60.000 de la 40.000 anul trecut.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Poziția înaltă la volan combinată cu un aspect exterior elegant și un rafinament mult îmbunătățit față de generația anterioară contribuie la o bună percepție din partea publicului, astfel încât nici concurența destul de agresivă nu poate veni să destabilizeze poziția fruntașă pe care o are în segmentul său

  • Renault Megane IV dCi 130 MT6

    Renault Megane IV dCi 130 MT6

    Pentru a câștiga o bună parte din vânzările segmentului compact, cei de la Renault au dezvoltat un model complet nou și sofisticat, cu un exterior frumos și un interior high-tech, totul completat de numeroasele sisteme de siguranță

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3569 :: 17.87MB