No SSO cookie

Geneva LIVE: Renaste Saab din propria cenusa cu PhoeniX?

voteaza
(0/ 0)
Geneva LIVE: Renaste Saab din propria cenusa cu PhoeniX?
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

A trecut doar un an de la iesirea lui Saab de sub aripa "protectoare” a lui General Motors si, cel putin la prima vedere, suedezii ne lasa sa speram ca vor renaste din propria cenusa. Nu intamplator, noul concept prezentat de Saab la Geneva in acest an se numeste PhoeniX.

 
 


Desenat de Jason Castriota (ex-Pininfarina, ex-Bertone, “responsabil”, printre altele, pentru Ferrari 599 GTB Fioranon si Bertone Mantide), PhoeniX respecta filozofia noului curent de design al lui Saab, denumit Aeromotional si a carui caracteristica principala reprezinta adoptarea pe scara larga a elementelor de stil din industria aeronautica.



PhoeniX fixeaza un nou punct de referinta pentru viitorul lui Saab. El simbolizeaza renasterea spiritului inovator si pasiunea ce au determinat pe Saab sa produca prima sa masina. Ducem acum ADN-ul vizual si mai departe, cu ceea ce noi numim design <<aeromotional>>, adaugand emotie, putere si fluiditate”, a declarat la conferinta de presa Castriota.


Interiorul masinii - mai ales datorita faptului ca este un concept, am spune noi - are un design minimalist, cu un aranjament 2+2 locuri si un bord inspirat puternic de ajutajele motoarelor de avion. Mai mult, PhoeniX dispune de un sistem infotainment IQon Android, ce permite descarcarea de aplicatii prin Internet.


Sub capota conceptului se afla un propulsor pe benzina, de 1,6 litri, supraalimentat cu turbina ce dezvolta 200 CP si un cuplu-maxim de 250 Nm, la care se adauga un propulsor electric dedicat axei-spate (botezat eXWD) cu o putere de 34 CP. In acest fel, PhoeniX ofera tractiune integrala permanenta, o acceleratie 0-100 km/h de 5,9 secunde si o viteza maxima limitata electronic la 250 km/h. Si mai important, Saab PhoeniX ar putea oferi un consum mediu de 5 litri/100 km si emisii de CO2 de 119 g/km.

Cristian Iovitu


 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
1.4859 :: 22.21MB