No SSO cookie

Geneva LIVE: Renaste Saab din propria cenusa cu PhoeniX?

voteaza
(0/ 0)
Geneva LIVE: Renaste Saab din propria cenusa cu PhoeniX?
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

A trecut doar un an de la iesirea lui Saab de sub aripa "protectoare” a lui General Motors si, cel putin la prima vedere, suedezii ne lasa sa speram ca vor renaste din propria cenusa. Nu intamplator, noul concept prezentat de Saab la Geneva in acest an se numeste PhoeniX.

 
 


Desenat de Jason Castriota (ex-Pininfarina, ex-Bertone, “responsabil”, printre altele, pentru Ferrari 599 GTB Fioranon si Bertone Mantide), PhoeniX respecta filozofia noului curent de design al lui Saab, denumit Aeromotional si a carui caracteristica principala reprezinta adoptarea pe scara larga a elementelor de stil din industria aeronautica.



PhoeniX fixeaza un nou punct de referinta pentru viitorul lui Saab. El simbolizeaza renasterea spiritului inovator si pasiunea ce au determinat pe Saab sa produca prima sa masina. Ducem acum ADN-ul vizual si mai departe, cu ceea ce noi numim design <<aeromotional>>, adaugand emotie, putere si fluiditate”, a declarat la conferinta de presa Castriota.


Interiorul masinii - mai ales datorita faptului ca este un concept, am spune noi - are un design minimalist, cu un aranjament 2+2 locuri si un bord inspirat puternic de ajutajele motoarelor de avion. Mai mult, PhoeniX dispune de un sistem infotainment IQon Android, ce permite descarcarea de aplicatii prin Internet.


Sub capota conceptului se afla un propulsor pe benzina, de 1,6 litri, supraalimentat cu turbina ce dezvolta 200 CP si un cuplu-maxim de 250 Nm, la care se adauga un propulsor electric dedicat axei-spate (botezat eXWD) cu o putere de 34 CP. In acest fel, PhoeniX ofera tractiune integrala permanenta, o acceleratie 0-100 km/h de 5,9 secunde si o viteza maxima limitata electronic la 250 km/h. Si mai important, Saab PhoeniX ar putea oferi un consum mediu de 5 litri/100 km si emisii de CO2 de 119 g/km.

Cristian Iovitu


 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Renault Clio Iconic 1,5 dCi EDC

    Renault Clio Iconic 1,5 dCi EDC

    Renault Clio a trecut prin mai multe modificări estetice de-a lungul timpului, acum fiind un model supermini șic, dar rafinat. Ca orice autoturism din acest segment este un model practic, suficient de mare pentru patru adulți și cu o capacitate de încărcare potrivită pentru o sesiune săptămânală de cumpărături.

  • Toyota Avensis Luxury 2.0 D-4D

    Toyota Avensis Luxury 2.0 D-4D

    Dedicarea japonezilor către publicul european arată interesul acestora pentru o poziție cât mai bună a vânzărilor în segmentul D, o viziune foarte bine definită de către modelul actual al Avensis, care le garantează că își vor atinge scopul datorită numeroaselor modificări aduse automobilului pentru a îl aduce în zona modernă.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.9700 :: 18.7MB