No SSO cookie

Fourmont: Daca situatia se va inrautati, unii dealeri Dacia s-ar putea sa inchida activitatea

voteaza
(0/ 0)
Fourmont: Daca situatia se va inrautati, unii dealeri Dacia s-ar putea sa inchida activitatea
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Scaderea puternica a vanzarilor de masini noi din cauza importurilor de vehicule rulate ar putea obliga multi dealeri ai Dacia sa faca disponibilizari, iar daca situatia se va inrautati, unii dintre acestia s-ar putea vedea nevoiti sa isi inchida activitatea.

 
 
"De activitatea Dacia depind peste 120 000 de locuri de munca din Romania, atat la furnizori, cat si in reteaua comerciala. Spre deosebire de Dacia, dealerii nu exporta masini, ei le vand in orasele unde sunt prezenti. Or scaderea puternica a vanzarilor in urma importurilor de vehicule second hand risca sa duca in cazul multor dealeri la necesitatea diminuarii numarului de angajati, iar daca situatia se va inrautati, unii dintre acestia s-ar putea vedea nevoiti sa isi inchida activitatea", a declarat agentiei Mediafax directorul general al Automobile Dacia, Francois Fourmont.

El a aratat ca o situatie la fel de dificila o parcurg unii furnizori care depind de comenzile facute de Dacia. "Diminuarea productiei noastre are deci un efect care se resimte atat in amonte - la furnizorii nostri, cat si in aval - la dealeri", a afirmat Fourmont. Cel mai concludent exemplu este producatorul de componente Leoni, de pe platforma Dacia din Mioveni, care a anuntat, la inceputul lunii noiembrie, disponibilizarea a 10 procente dintre angajati.




In ceea ce priveste situatia personalului Dacia, directorul Fourmont a spus ca producatorul auto isi mentine planul de angajari pentru 2008, insa in 2009 pozitia in domeniul locurilor de munca va fi stabilita in functie de evolutia vanzarilor. De asemenea, el a precizat ca in contextul actual, "de mare incertitudine", proiectele de investitii sunt reanalizate, iar cele care pot fi amanate sunt inghetate, fara a pune insa in discutie investitiile in calitate si cele in noi produse.

Principalul motiv pentru scaderea pietei auto romanesti este, in opinia sefului Dacia, importul masiv de masini second-hand dupa 1 iulie, cand taxa auto a fost redusa semnificativ pentru masinile vechi, aflate la prima inmatriculare in Romania, si a crescut usor in cazul autoturismelor noi. "Dacia nu se teme nici de concurenta, nici de competitie. Insa nu putem vorbi nici de una, nici de alta, atunci cand vezi cum Romania este invadata, incepand de la 1 iulie, de masini vechi de ocazie importate. (...) Daca veti merge in judetele din vestul Romaniei sa vedeti pe marginile drumurilor sau in curti cum arata masinile care asteapta sa fie inmatriculate, veti intelege ca nu este vorba de nici o competitie, ci de transformarea accelerata a Romaniei in lada de gunoi auto a Europei Occidentale", a adaugat Fourmont.

Numarul inmatricularilor de autoturisme second-hand de import a crescut cu 104,8 procente in primele zece luni, fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 205.086 unitati, iar inregistrarile de masini noi au scazut cu 2,4 procente, pentru aceleasi perioade de raportare, la 252.935 automobile.

Intrebat ce masuri va adopta Dacia pentru a relansa vanzarile de masini noi, oficialul companiei nu a detaliat, precizand doar ca politica de preturi va ramane neschimbata. "Nu avem in vedere modificarea politicii noastre comerciale, care consta in a asigura clientilor nostri cel mai bun raport pret / prestatii de pe piata. Astfel, de doi ani, preturile noastre in euro au ramas neschimbate", a continuat Fourmont.
 
El a aratat ca desi exporturile sunt in crestere, acestea nu pot determina o productie mai mare intrucat atat piata interna, cat si cele europene sunt in scadere. "Cota noastra de piata este in crestere in toate tarile unde exportam (...) Insa, in conditiile in care pietele scad brutal, asa cum a fost cazul in luna octombrie, iar aceasta tendinta risca sa se accentueze in lunile viitoare, cresterea cotei noastre de piata nu poate compensa prabusirea generala a pietelor auto. Pentru a da un singur exemplu, in octombrie 2008 am vandut in Romania 6.664 masini, fata de 9094 in octombrie 2007 (in scadere cu 36,4 procente - n.r.), insa cota noastra de piata a crescut de la 28 procente la 29 procente pe o piata care a scazut cu 30 procente", a explicat Fourmont.

Vanzarile Dacia (autoturisme si vehicule comerciale) au crescut cu 17,6 procente in primele zece luni la nivel mondial, de la 185.947 unitati in intervalul ianuarie-octombrie al anului trecut la 218.630 autovehicule in aceeasi perioada din acest an.

In luna octombrie, Dacia a livrat 23.805 de autovehicule la nivel mondial, in crestere cu 20,2 procente fata de nivelul de 19.804 unitati consemnat in aceeasi luna a anului trecut.
In Romania, vanzarile au scazut cu 8,9 procente dupa primele zece luni, de la 83.912 de unitati in perioada ianuarie-octombrie a anului trecut la 76.399 autovehicule in acelasi interval din acest an.
 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1837 :: 22.18MB