No SSO cookie

Formula 1 ar putea reintroduce motoarele supraalimentate

voteaza
(0/ 0)
Formula 1 ar putea reintroduce motoarele supraalimentate
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Pentru prima data in 21 de ani, Formula 1 se gandeste sa reintroduca motoarele supralaimentate.

 
 
Ultima oara cand au fost folosite motoarele supraalimentate a fost in 1989. De atunci Formula 1 a renuntat la aceste motoare din cauza puterii si vitezelor posibile odata cu folosirea acestor propulsoare. in 1989 FIA a interzis folosirea acestor propulsoare, singurele motoare disponibile fiind cele cu aspiratie directa.

Pentru cei mai multi fani ai Formulei 1, anii 1977-1988 au fost cei mai frumosi ani ai sportului. Atunci monoposturile foloseau propulsoare care dezvoltau 1.100 CP, putere care insemna curse dinamice si depasiri senzationale.

Se pare ca FIA se gandeste sa introduca propulsoare supraalimentate de 1.5 litri. Puterea dezvoltata de acestea nu va fi foarte mare asa cum se spera in anii '80, dar FIA considera ca trebuie redus consumul si emisiile de CO2, un astfel de motor fiind perfect. Noile propulsoare ar putea fi introduse incepand cu 2013.

Pentru a nu pierde din viteza si actiune din cauza acestui propulsor mai mic, se pare ca FIA  va permite folosirea sistemului KERS. Din pacate daca ar trebui sa invatam din trecut, se vede clar ca desi FIA a promis un sezon F1 mai dinamic in 2010, acesta nu este cu mult diferit fata de cele anterioare.

Andrei Monenciu

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2321 :: 22.19MB