No SSO cookie

Ford iosis x concept

voteaza
(0/ 0)
Ford iosis x concept
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Echipa de design Ford - Europa a interpetat limbajul formal al noului "design cinetic" intr-un nou concept captivant de crossover “ iosis X “ , automobil care si facut debutul la Auto Show-ul de la Paris.

 
 

2750_1.jpg
"Numim aceasta masina iosis X ca o conexiune deliberata cu noua noastra linie de masini cu concept de "design cinetic" inceputa anul trecut",a declarat Martin Smith, Director Executive Design Ford Europa. "Conexiunea nu este numai legata de denumire , exista o puternic relatie vizuala intre cele doua masini, si "X" semnaleaza capacitatile cruciale ale noului vehicul."
"Iosis X este o captivanta masina sport cu cinci usi care dovedeste ca putem extinde limitele design-ului cinetic intr-un vehicul de piata de nisa", a adaugat Smith. "Filozofia noastra "energie in miscare" este implicata si mai mult si arata cit de diferite vor fi in viitor masinile Ford."
Unul din scopurile specifice ale iosis X este de a pregati publicul pentru introducerea unui viitor model de nisa Ford - Europa.

"Se fac foarte multe speculatii cu privire la Ford care produce o masina compacta sau un vehicul utilitar sport" a afirmat John Fleming, Presedinte si CEO la Ford-Europa. "iosis X este destinat sa trimita un foarte puternic mesaj pe care il vom introduce pe aceasta piata in circa optsprezece luni de acum inainte si noul nostru model va fi atit stilat cat si individual".
Ford iosis X este cat se poate de evident un concept si nu este destinat sa fie un reprezentant al acestui model de productie viitor. In schimb, el marcheaza explorarea modurilor de limbaj formal al design-ului cinetic Ford si prin detaliere, cum se poate aplica la un vehicul de nisa in mod atragator si solid.
"Clientii vor fi capabili sa fie atrasi de directia de design pe care o va lua modelul din productia noastra si cind aratam modelul de anul viitor relatia dintre el si iosis X va fi imediat evidenta", a explicat Smith.
Intr-un concept uimitor la Frankfurt 2005, Martin Smith si echipa sa au aratat noul limbaj formal care se va aplica in cele din urma in nivele variate la portofoliul vehiculelor europene viitoare ale lui Ford. iosis original a prezentat toate elementele cheie a ceea ce Ford a identificat ca "design cinetic" in forma lor cea mai pura.
"Conceptul iosis a fost un mare ambasador pentru design-ul Ford" a afirmat Smith, adaugind "atentia pe care a primit-o de la public si media ne-a dat incredere sa extindem echipa noastra de proiectare pentru viitoarele vehicule Ford".
2750_2.jpg
O parte a sarcinii de la iosis a fost de a creste audienta pentru acest look nou si de a genera asteptari foarte mari fata de ceea ce Ford intentioneaza sa faca in continuare si sa demonstreze cum "design-ul cinetic" s-ar putea traduce in alte segmente de piata.
Semnalul pentru aceasta directie viitoare este indicat acum de iosis X . Aceasta masina de concept dramatic trimite un mesaj clar ca se schimba look-ul produselor europene ale lui Ford. Deja, elementele de design cinetic apar in modelele cele mai recente ale productiei Ford precum Ford S-MAX si toate noile Ford Mondeo 2007.
Dar, la fel ca in cazul predecesorului sau de concept, iosis X nu este destinat sa fie un vehicul viitor de productie Ford.
"Ceea ce face intr-adevar iosis X este sa deplaseze intelegerea de catre clientii nostri a noului nostru limbaj de design catre viitor", a tras concluzia Smith. " El demonstreaza ca "design-ul cinetic" devine o realitate constanta si rezistenta in viitorul lui Ford si îi asigura ca atunci când Ford intra in acest sector special al pietei, el va fi un produs individual si dinamic care detine o mare parte din atractia acestui Concept".

"Simte diferenta" - iosis X la exterior

2750_3.jpg
"Unul dintre aspectele pe care oamenii le-au recunoscut si care le-au placut la iosis original a fost complexitatea evidenta a formelor", a observat Stefan Lamm, designer exterior sef la Ford-Europa, inainte de a explica ca "am dorit sa exploram si sa demonstram cum ar putea design-ul cinetic sa actioneze asupra unei caroserii deosebite. Aceasta a fost una din provocarile noastre de a mentine acest limbaj dramatic, emotional al design-ului la o masina precum iosis X ".
Lamm si echipa sa au fost pasionati sa exploateze ceea ce parea sa fie un trend emergent pentru masinile sport sau SUV si o deplasare fata de stilul traditional cu doua cutii care domina segmentul indiferent de dimensiunea vehiculului. "Aceasta oportunitate se potriveste perfect design-ului cinetic. iosis X este mai mult decit un crossover coupé cu patru usi care este foarte compact si accentueaza dinamica de conducere Ford."
Lamm si echipa sa au dorit sa schimbe povestea "design-ului cinetic" retinind in acelasi timp toate elementele cheie ale limbajului formal. Ca rezultat, coupé-ul sport cu cinci usi nu a putut fi mai diferit in privinta tinutei si dimensiunilor fata de Conceptul original iosis, un coupé cu patru-usi musculos si lustruit, totusi cele doua sunt legate de netagaduit.
"Acest vehicul arata ca putem aplica principiile de design cinetic la un tip diferit de vehicul" a afirmat Martin Smith. "Am luat toate elementele grafice si temele cheie observate prima oara la iosis si le-am metamorfozat intr-un automobil foarte sportiv cu amprenta unei masini compacte de segment C".
2750_4.jpg
La partea din fata, iosis X particularizeaza fata indrazneata si nou Ford-Europa tradusa intr-un look mai masiv pentru a transmite puterea vehiculului.
"Grila trapezoidala inversata inferioara dominanta este acum un element de brand cu adevarat puternic", a comentat Lamm.
Corespunzator unui crossover, grila inferioara a fost marita si mai mult prin reducerea grilei superioare la putin mai mult decit o admisie aer riguroasa , o fanta orizontala bisectata de o bara de metal stralucitor si care inglobeaza o emblema ovala albastra Ford , in mod deliberat mare, ce pare ca tisneste inainte dinspre motor.
Legislatia iminenta a impactului pietonal a influentat abordarea distinctiva Ford fata de designul farurilor si proeminentelor frontale. Colturile frontale sunt tesite in mod agresiv, reducind marimea aparenta a proeminentei, in timp ce farurile mari urmeaza tesitura in aripile din fata, ceea ce are ca urmare un aspect posterior oarecum bont.



2750_5.jpg
"Mai degraba decit sa privim legislatia de protectie pietonala ca un inhibitor al filozofiei design-ului, o tratam acum ca un atribut pozitiv de design" a afirmat Smith. "Pentru a accepta volumul necesar in partea din fata a vehiculului nu numai ca am tesit colturile in spate, dar am inclus si o deviatie adinca de la partea de sus a capotei aripilor din fata, creând un umar distinct care merge de-a lungul partii laterale a masinii pina la partea din spate."
In profil lateral, suprafetele musculoase si acesti umeri puternici si atletici se intind de-a lungul masinii si sunt subliniati de o linie in relief dinamica care ii da lui iosis X o tinuta extrem de dinamica, sporita in plus de buze de roti foarte indraznete. Ventilele arcurilor de roti din fata, semnatura principala la iosis original apar si la iosis X tragind aerul din frinele de fata.
Articulatiile spre exterior ale usilor laterale de la marginea frontala a usii din fata si marginea posterioara a usii din spate mai mici sunt proiectate fara stilp "B" pentru a oferi acces usor si o vedere neingradita a interiorului fenomenal.
"Cind masina este privita din trei sferturi, fie din fata, fie din spate, ultimele puncte vizuale pe care trebuie sa le vedeti sunt rotile si exact acesta este cazul la iosis X ", afirma Lamm. "In mod special imi place sa ma uit la masina din spate trei sferturi deoarece aceasta accentueaza taietura care se dezvolta intr-o directie diferita fata de iosis original, cu o umbra mai puternica la spate care se atenueaza treptat spre partea din fata".
Ca si echilibrarea proportiilor intre sectiunile superioara si posterioara de caroserie, aceasta taietura da masinii proportiile sale uniforme care pare sa se deplaseze inainte chiar cind sta pe loc. Aceasta este accentuata in plus de trapa si linia de acoperis abrupta care are un profil similar cu cel al coupé-ului la partea din spate. Tinuta increzatoare rezultanta a lui iosis X conduce la marimea relativ compacta de segment C.
In afara de faptul ca duce privirea in jurul fiecaruia dintre colturi la partea din fata, tesirea acuta serveste si la deghizarea proeminentei posterioare mai lungi.
"Trebuie sa fie mai lunga la partea din spate, altfel linia acoperisului s-ar opri brusc si masina ar arata destul de trunchiata", a explicat Lamm.
Protectiile placii antiderapante masive si formate dinamic de pe partea inferioara a vehiculului stau la distanta de caroserie si creaza un look foarte nou.
De obicei exista un plastic de culoare inchisa si un plastic granulat, vopsit in zona balansierului", a explicat Lamm. "Am decis sa-l mutam intr-o directie diferita si am proiectat "placile antiderapante" ca elemente separate la masina, care nu sunt integrate in forma, ci floteaza pe panourile laterale. Acestea sunt inspirate de tabla subtire aerodinamica pe care o vedem pe partea laterala a unei masini de formula 1."
Pe lateral, aceste "placi antiderapante" se pliaza in jos pentru a actiona ca treapta pentru accesul usor in vehicul. Ele sunt prevazute cu trepte din cauciuc care incorporeaza aceleasi modele folosite la pneuri.
Elementele cheie ale design-ului cinetic sunt formele trapezoidale si formele tridimensionale si interjocul dintre ele. In timp ce grila inversata la partea din fata este grafica trapezoidala cea mai evidenta, ea apare in multe interpretari pe parcursul exteriorului: admisiile la partea din fata, tesiturile la baza parbrizului si luneta, in cadrul rotilor, in post bucla "C" si marginile care coboara spre capota motorului sunt toate elemente ale acestei forme de baza.
O privire de sus este ilustrarea cea mai buna a formei de "plan in trei nivele" a lui iosis X , dar aceasta se propune si la rotile unice pe care Lamm le considera ca sunt pina acum cele mai extreme proiectate de echipa sa. "Amestecul de finisaje in cadrul rotilor sporeste efectul tridimensional, in special pe piesele turnate ale perimetrului care arata ca si cum ar putea sa goleasca aproape noroiul si apa din drumul lor".
Elementele de iluminat s-au dezvoltat semnificativ de la iosis original si pentru iosis X echipa a putut sa se concentreze pe utilizarea tehnologiei cele mai recente a farurilor.
Atit farurile din fata cit si cele din spate desfasoara LED-urile intr-o executie extrem de detaliata incorporind marginile superioare rasucite inapoi. Dar ceea ce il entuziasmeaza pe Lamm nu este numai structura lor tridimensionala, ci si modul in care par sa urmeze fara cusatura contururile caroseriei.
"Prea multe vehicule includ elemente care arata ca si cum sunt atasate de suprafata sau bagate prin deschiderile care au fost taiate in caroserie", a declarat Lamm. "Nu este acesta cazul la iosis X . Farurile par sa faca una cu suprafata ceea ce ofera un efect tridimensional teribil si, daca va uitati la farurile din spate puteti vedea legaturile evidente cu noul S-MAX si Galaxy".
Oglinzile de usa din sectiunea aripilor care adapostesc proiectoarele sunt montate sus pe stilpii "A", in timp ce farurile de ceata din spate se intind pe latimea masinii deasupra placii antiderapante din spate care floteaza la distanta de caroserie.
A existat o intensa dezbatere in legatura cu culoarea masinii inainte ca echipa sa ajunga la optiunea sa definitiva.
In mod neobisnuit, pentru aceasta clasa de vehicule, iosis X este finisat in alb stralucitor, ca gheata, culoare accentuata in plus de un pic de albastru adaugat in vopseaua de finisare care este limpezita de dungile duble argintii ce se intind pe lungimea capotei motorului si gravate in acoperisul de sticla.
"Majoritatea produselor de acest tip tind sa fie interpetari moderne ale verdelului de muschi si a griurilor. Am crezut ca ar fi nostim sa facem iosis X intr-un alb curat. Este ceva ce cunoastem deoarece avem un istoric al folosirii albului cu bune efecte ,“ginditi-va la GT40 si Escort-urile de raliuri si actualul Fiesta ST este foarte popular in culoarea alba cu dungi albastre" a declarat Smith.
"Nu este un alb pur, deoarece ar face ca masina sa arate destul de grea" a explicat Lamm. "Vopseaua pe care am creat-o include un pic de albastru care schimba nuanta deschizând-o si ajuta la descrierea formelor masinii".

iosis X in interior - Impact Optic

Echipa de design interior Ford, condusa de Nikolaus Vidakovic a creat un interior dramatic si formidabil pentru iosis X .
"Am inceput cu toate elementele pozitive de la proiectul original iosis si le-am dezvoltat pentru a stirni si mai mult interes vizual si un dramatism care s-ar putea sa va surprinda la un automobil" a explicat Vidakovic.
Interiorul este dominat de o structura noua cu consola centrala cu "punte de interblocare" inspirat de design-ul cabinei unui elicopter modern. Consola mare plonjeaza din tabloul de bord care imparte perechile fata si spate de scaune si domina interiorul inainte de a se antrena in sus la partea din spate si in acoperis.
"Ganditi-va la coada unui scorpion!" a adaugat Vidakovic.
Sectiunea posterioara a consolei are si o latura practica, deoarece asigura un suport si un mecanism de deschidere pentru haionul dintr-o bucata in locul balamalelor traditionale. Ea asigura si o pozitie sigura pentru roata de rezerva.
Un panou central suspendat contine iluminatul personal pentru ocupantii din fata si din spate, plus iluminatul ambiental si un ecran de recreere pentru pasagerii din spate. El cuprinde si trei manere pentru pasageri care ar fi situate in mod traditional pe sinele de deasupra usilor.
Panourile de acoperis duble din sticla flancheaza consola suspendata centrala si acestea sunt suplimentate de o caracteristica noua total unica , o podea solida din sticla sub scaunele soferului si pasagerilor care ofera cea mai neobisnuita vedere a terenului de dedesubt.
"Deoarece acesta este mai degraba un crossover robust decat un coupé cu patru usi, a trebuit sa luam decizii diferite de design interior", a declarat Vidakovic. " La partea din fata, avem cele mai obisnuite elemente functionale de care aveti nevoie pentru a controla o masina, dar când mergeti in marsarier introducem elemente mai apropiate de acest tip de vehicul precum caracteristicile de iluminat si depozitare".
Tabloul de bord de dimensiuni reduse este o dezvoltare in plus a celui de la iosis si unele elemente din aceasta tema se vor particulariza fara indoiala in viitoarele produse Ford.
Noua tehnologie a permis echipei de interioare sa localizeze hardware pentru informatii, recreere si sisteme de incalzire, ventilatie si aer conditionat telecomandate. Aceasta a eliberat in mod substantial spatiu sub tabloul de bord, creand o consola centrala flotanta si care ofera sentimentul de mai mult spatiu. A permis de asemenea echipei sa dezvolte o gama de facilitati practice de depozitare din care clientii au putut alege permitandu-le sa adapteze aceasta zona conform propriilor lor necesitati.
Tabloul de bord de dimensiuni reduse se strecoara spre liniile usilor, creand un puternic sentiment de cabina de avion pentru ocupantii locurilor din fata. In fata soferului se gaseste un volan radical, dezvoltat din cel folosit la iosis original, ingloband sectiuni din perspex portocaliu si contrastand cu insertiile albe de "pian".
Comenzile la iosis X folosesc ecrane cu atingere usoara si comenzi sensibile la atingere in partea centrala.
Instrumentele principale se prezinta sub forma unei perechi de cadrane din folie transparenta iluminate portocaliu care creaza un adinc efect tridimensional si sunt situate in suportul individual tip ochelari de protectie. Intre ele se afla un ecran Ford HMI care permite soferului sa execute usor comenzile de navigatie, de croaziera avansata si alte reglaje ale vehiculului.
Desi iosis X nu este destinat sa fie un prototip mecanic, este prevazut cu o cutie de viteze secvential electronica in consola centrala. Design-ul sau inovator este similar cu cel care se gaseste la multe console de jocuri de calculator si intra fix in palma mâinii. In jurul schimbatorului de viteze se afla o serie de butoane cu atingere usoara pentru comenzile dinamice, care include reglajele suspensiei si tractiunii.
Orificiile de ventilatie aer care de obicei sunt o particularitate dominanta a oricarei benzi au fost subtil deghizate cu o plasa fina care le confunda cu ceea ce le inconjoara.
"Am petrecut mult timp dezvoltand aceasta plasa de-a lungul anilor", a aratat Vidakovici. "Podeaua de sticla este absolut unica la un vehicul la fel ca cele care exista la ambarcatiunile ce permit pasagerilor sa se uite in ocean. In acest caz, ocupantii vor putea sa vada elementele de sub ei in timpul mersului."
Podeaua din sticla a condus de asemenea echipa de design spre dezvoltarea unui sistem de montaj unic pentru scaunele din fata cu ghidaje pe fiecare parte a planourilor din sticla. Beneficiul adaugat la aceasta este ca ofera pasagerilor de pe bancheta din spate mai mult loc pentru picioare sub scaunele din fata.
Scaunele insele sunt extrem de complexe si au fost proiectat in mod special avind in minte rigorile mersurilor pe drumuri de tara si accidentate, particularizând umpluturile in sectiunea posterioara superioare si centurile integrate ale scaunelor.
"Am cumparat elemente trapezoidale si teme in interior pentru a face legatura cu exteriorul, in timp ce metalul tablei intermediare si suprafete albe gen pian se leaga de asemenea cu caroseria pentru a crea o entitate armonioasa" a conchis Vidakovic.
Culoare si tinuta - Crearea sofisticarii
"Deoarece intentia noastra cu iosis X este de a extinde limbajul noului desin Ford in plus si de a introduce noua faza de executie si implementare, am dorit sa se reflecte aceasta in strategie de design material si de culoare" explica Ruth Pauli, designer sef pentru culoare si tinuta. "Aceasta inseamna un nou accent pe design de atingere si suprafata de calitate si detaliu."
Ca si in cazul primului iosis, Pauli si echipa ei au luat sporturile extreme ca inspiratie pentru materiale si efecte observate in cabina dramatica de patru locuri a lui iosis X.
"Un prieten al meu este foarte pasionat de sporturile extreme de iarna precum helischiul si alpinismul pe gheata si dupa ce am vizitat un tirg de echipamente sportive din Munchen ne-a venit inspiratia in ce priveste modul cum sa fasonam interiorul" a declarat Pauli.
Culorile si texturile din iosis X sunt foarte racoroase si proaspete, contrastind cu atmosfera mai intunecata a iosis-ului original. Similitudinea dintre cele doua vine din abordarea atletica si sportiva cu accentul pus pe sentimentul de premiere de la iosis X si realizat in elemente de detaliu precum cusaturi si combinatii de materiale.
Pentru inspiratie, Pauli si echipa sa au studiat echipamente de schi de cea mai buna calitate, inclusiv ghete, protectie corporala, ochelari, manusi si cele mai recente schiuri de carbon precum si clipuri vizuale de accesorii la moda si sisteme muzicale personale. Rezultatul este racoros, proaspat si tineresc.
Materialele traditionale au si ele locul lor. S-a folosit in mare masura cel mai fin nabuc european si piele sintetica tratata cu anilina care se gaseste in Europa si un ochi atent va observa o subtila schimbare a tonului de albastru folosit la cabina.
"Ceea ce am selectat aici este un albastru mai sofisticat pe care apoi il combinam cu accente fluorescente foarte puternice si tonuri de portocaliu" a explicat Pauli. "Aceasta este o schimbare distincta fata de albastrul Ford care este foarte intraznet si puternic, foarte clasic."
In timp ce majoritatea lumii automobilelor foloseste negrul pian pentru interioarele sale, echipa Pauli a plecat in directie opusa folosind albul pian foarte lucios pe consola centrala si volan.
"Credem ca albul este o tema foarte puternica fata de punctul de vedere al design-ului produsului si am aplicat-o atat la exterior, cat si la interior. Am dat elementelor albe un aer sportiv sofisticat pentru a arata adincimea si calitatea culorii", a explicat Pauli.
"In interior, am combinat albul foarte lucios de pian cu elemente metalice ce au contrastat cu pielea mai inchisa la culoare care adauga cu adevarat un nou nivel de sofisticare la povestea materialelor".
Rezultatul este un contrast intre texturile reci si calde care este sporit de elementele metalice din interior pentru a crea o tensiune in combinatiile de materiale si culori.
"Dezvoltam diferite texturi si finisaje pentru a redefini un interior auto modern", a remarcat Martin Smith.
Un cuartet de scaune sportive cu centuri integrale ofera soferului si pasagerilor inalte nivele de confort si suport. Toate combina patru materiale diferite care au fost inspirate de tehnicitatea angrenajului glisant pe care Pauli si echipa sa le-au gasit atit de interesante.
Scaunele unice includ o structura metalica si un look ca si cum ar fi fost modelate dintr-un tors uman. Ele sunt îmbracate intr-o combinatie de piele si tesaturi complementare special create pentru aceasta aplicatie cu cusaturi contrastante. Cu urzeala in forma de zale de lant si textura bruta, bogatia detaliului ii ofera un aspect aproape tridimensional in timp ce textura bruta va oferi ocupantilor stabilitate.
Aceasta tema se regaseste in panourile interioare ale usilor si pe tabloul de bord, unde noile materiale tehnice si neoprenurile se folosesc ca accente sau detalii. Zonele tactile majore ale usilor si benzilor sunt acoperite cu piele pentru a realiza o ambianta formidabila in interior.
Centrul flotant este o combinatie de perspex portocaliu translucid, alb pian cu detalii de tehnologie nou ca accent.
Prin folosirea albului pian in interior, exista o legatura directa cu exteriorul masinii atit vizual, cit si emotional.
Cit priveste culorile si detaliile de interior, zapada si gheata au fost care au inspirat culoarea exterioara dezvoltata de Pauli si echipa sa.
"Daca priviti in tunele de gheata vedeti pulberi argintii si albe si aceasta se reflecta in culorile de exterior iosis X , observa Pauli.
"Aceasta creaza un look oarecum tehnic de zapada si este sporit de benzile argintii care contrasteaza cu albastrul rece al vopselei."
"Credem ca pentru prima oara am dezvoltat elemente de design care reflecta spiritul liber al schiului si care se asociaza cu el", a concluzionat Pauli. "Schiul poate fi o experienta cu adevarat emotionala , felul de experienta de care oamenii doresc sa se bucure cind intra in mediul iosis X !"


 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1717 :: 15.33MB