Ford Romania a actionat in instanta statul roman, solicitand restituirea sumei de 3,5 milioane de dolari, suma care reprezinta taxe vamale pe care compania le-a platit pentru importarea din Coreea, in perioada decembrie 2007 - decembrie 2008, a unor cutii de viteza.
Compania Ford a chemat in judecata Directia Regionala pentru Accize si Operatiuni Vamale Craiova, dar si Autoritatea Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), Autoritatea Nationala a Vamilor (ANV), Directia Tehnici de Vamuire si Control Vamal din cadrul ANV, transmite corespondentul Newsin.
Taxele vamale in valoare de circa 11 milioane de lei (aproximativ 3,5 milioane de dolari) au fost achitate de Ford Romania pe baza unor contracte semnate in 2007, de fosta conducere Daewoo Craiova.
“Aceste contracte sunt incheiate in 2007 de firma Daewoo Craiova. Suma de 3,5 milioane dolari este cea solicitata de Ford Romania pentru ca, intrucat nu exista o decizie de restituire, directia nu a verificat calculele facute de reprezentantii acestei firme. Este vorba de cuantumul taxelor pe care societatea le-a achitat la momentul importului cutiilor de viteza din Coreea, urmand ca acestea sa ajunga in Uzbekistan, Egipt si Ucraina. Cei de la Ford stiau de existenta acestor contracte pentru ca Daewoo a fost auditata si, odata cu preluarea societatii, acestea au insusite de Ford”, a declarat stefan Belea, consilier superior in cadrul Directiei Regionale pentru Accize si Operatiuni Vamale Craiova.
Reprezentantul directiei mai sustine ca, dupa preluarea fabricii de automobile de la Craiova, cei de la Ford Romania au solicitat o autorizatie cu efect retroactiv care nu le-a fost acordata din motive de neglijenta.
Robert Gherghe
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!