No SSO cookie

Ford amana inchiderea celor sase uzine din SUA

voteaza
(0/ 0)
Ford amana inchiderea celor sase uzine din SUA
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Al doilea constructor auto american, Ford Motor Co., a convenit luni seara sa amane programata inchidere a celor sase uzine de asamblare din SUA, in schimbul unor concesii importante din partea principalei organizatii sindicale din industria auto nord-americana, United Auto Workers (UAW).

 
 

In documentul care include principalele prevederi convenite de cele doua parti in ultimele zile este inclus si un moratoriu referitor la viitoarele inchideri ale unor uzine in urmatorii patru ani si un angajament de a muta 1.500 de locuri de munca de la subcontractori inapoi in interiorul companiei. In schimbul acestor concesii, partea sindicala a acceptat un sistem de salarizare similar cu cel negociat cu rivalii General Motors Corp. si Chrysler, LLC.


Mai mult, UAW a acordat Ford concesii semnificativ mai mari in ceea ce priveste preluarea de catre sindicat a costurilor legate de administrarea asigurarilor de sanatate. In timp ce GM si Chrysler au convenit sa acopere 70 si respectiv 80 la suta din aceste costuri, Ford va fi responsabil pentru doar 40 la suta din costuri, adica o suma de aproximativ 15,4 miliarde dolari. Doar 8,7 miliarde dolari vor fi furnizati sub forma de bani gheata, iar UAW va imprumuta Ford o suma de 6,3 miliarde dolari. Restul banilor vor fi platiti de Ford in rate anuale de cate 52 milioane dolari, in urmatorii 15 ani.


Anul trecut, Ford a anuntat ca, pana in anul 2012, va concedia intre 25.000 si 30.000 din angajatii sai nord-americani si isi va reduce capacitatile de productie la 14 din uzinele din America de Nord, dintre care sase uzine de asamblare urmau sa-si inceteze activitatea pana in 2012. 'Suntem constienti ca, in 2006, Ford a inregistrat pierderi de 12,6 miliarde dolari, iar echipa de conducere a fost nevoita sa ipotecheze activele companiei pentru a strange cele 23,4 miliarde dolari necesare pentru un masiv program de restructurare', se arata in comunicatul semnat de UAW si trimis membrilor de sindicat inainte de ratificarea acordului colectiv de munca.

Potrivit unor surse din interiorul UAW, contractul cu Ford va fi semnat mult mai rapid fata de cel cu rivalul Chrysler, care a refuzat sa acorde garantarea locurilor de munca si, in plus, a anuntat ca are de gand sa concedieze alti 8.500 pana la 10.000 de angajati. Liderii UAW au recomandat membrilor de sindicat sa aprobe contractul coletiv convenit cu conducerea companiei Ford, votul fiind programat pentru ziua de miercuri.

Analistii se asteapta ca toate aceste concesii acordate de UAW sa ii ajute pe cei trei mari constructori auto americani sa reduca decalajul in termeni de costuri (de aproximativ 30 de dolari pe ora) care ii desparte de rivalii lor asiatici prezenti pe piata din SUA. Recent, Ford a achizitionat 72,4 la suta din compania romaneasca Automobile Craiova, la un pret de 57 milioane euro, respectiv 4,15 euro/actiune. Presedintele Ford Europa, John Fleming, a precizat ca Ford a decis preluarea acestei fabrici deoarece, in concordanta cu planurile de crestere ale afacerii, are nevoie si de o crestere a capacitatii de productie. Ford va produce la Craiova un model unic de automobil, care va fi exportat in proportie de 90 la suta, a declarat John Fleming.


 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2252 :: 17.85MB