No SSO cookie

Ford a echipat modelul FocusC-MAX cu un motor pe baza de hidrogen

voteaza
(0/ 0)
Ford a echipat modelul FocusC-MAX cu un motor pe baza de hidrogen
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Ford a echipat modelul FocusC-MAX cu un motor-prototip cu ardere internă pe baza de hidrogen (H2 ICE). Automobilul a fost dezvelit, la începutulm acestei săptămâni, în prezenţa cancelarului german Gerhard Schröder, la Centrul de Cercetare al Asociaţiei Germane a Constructorilor de Automobile (VDA) din Stuttgart.

 
 
[poza1s]Tehnolgia a fost dezvoltata la Centrul de Cercetare Ford de la Aachen (FFA) cu scopul de a analiza consecintele tehnice ale acesteia si impactul asupra mediului. Ford considera motorul cu hidrogen cu ardere interna drept un pas extrem de important catre folosirea pe scara larga a motoarelor pe baza de energie alternativa, scopul final fiind introducerea motorului cu energie electrica. Modelul FocusC-MAX folosit pentru aceasta cercetare este echipat, in varianta standard, cu un motor pe benzina, de 2.3 litri, cu 4 cilindri, si care dezvolta 110 CP. Pentru realizarea modelului Ford FocusC-MAX - H2 ICE, bateria a fost mutata din compartimentul motorului sub bancheta din spate. In plus, au fost adaugate o serie de sisteme de securitate, senzori adaptati pentru tehnologia ceruta de noul combustibil, sisteme electronice si doua echipamente de racire. [poza2s]Automobilul utilizeaza hidrogen comprimat la 350 de bari, amplasat in trei rezervoare. Doua din acestea sunt localizate in portbagaj, iar al treilea rezervor este instalat sub podea. Doua regulatoare de presiune reduc presiunea gazului la 5,5 bari in galerie. Impreuna, cele trei rezervoare au o capacitate de 119 litri, ceea ce echivaleaza cu 2,75 kg de hidrogen si asigura independenta de condus de pentru aproximativ 200 de km. Un supercharger permite modelului Ford Focus C-MAX - H2 ICE sa aiba o performanta similara cu aceea a motorului pe benzina. Prin comprimarea amestecului de aer, supercharger-ul creste masa amestecului de combustibil in camera de ardere. In timpul compresiei, aerul este incalzit si apoi racit prin intermediul a doua echipamente amplasate - unul in spatele bumper-ului frontal, iar cel de-al doilea in centrul compartimentului motorului. Aerul racit si comprimat se amesteca apoi cu hidrogenul in cilindri. [poza3s]Raportul hidrogen/aer in cazul lui Ford FocusC-MAX - H2 ICE poate fi ajustat intr-o varietate de combinatii datorita faptului ca, pentru a putea arde, hidrogenul trebuie sa ocupe intre 4% si 70% din volumul de aer. Aceasta inseamna ca pot fi realizate amestecuri cu hidrogen folosit in proportii mai mari sau mai mici, ceea ce permite un control optim al consumului de combustibil si al noxelor de oxizi de azot. Un alt proiect important menit sa permita dezvoltarea unei tehnologii pe baza de hidrogen il constituie Clean Energy Partership (CEP) ale carui baze au fost puse de guvernul german. Ford este unul din cei 9 parteneri din diferite sectoare industriale implicati in acest program care va avea o durata de 3 ani. In cadrul CEP, Ford va realiza trei automobile cu motoare bazate pe combustibili alternativi, automobile destinate clientilor de flota. Scopul CEP este sa asigure suportul pentru utilizarea pe viitor a tehnologiilor pe baza de hidrogen. Hidrogenul este considerat o sursa “prietenoasa” de energie pentru ca poate fi obtinut prin exploatarea resurselor de apa. In comparatie cu tehnologia hidrogen ICE, celelalte tehnologii pe baza de combustibili alternativi au o eficienta mai ridicata, nu emit gaze poluante si nu contribuie la amplificarea efectului de sera.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1371 :: 17.77MB