No SSO cookie

Ford a echipat modelul FocusC-MAX cu un motor pe baza de hidrogen

voteaza
(0/ 0)
Ford a echipat modelul FocusC-MAX cu un motor pe baza de hidrogen
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Ford a echipat modelul FocusC-MAX cu un motor-prototip cu ardere internă pe baza de hidrogen (H2 ICE). Automobilul a fost dezvelit, la începutulm acestei săptămâni, în prezenţa cancelarului german Gerhard Schröder, la Centrul de Cercetare al Asociaţiei Germane a Constructorilor de Automobile (VDA) din Stuttgart.

 
 
[poza1s]Tehnolgia a fost dezvoltata la Centrul de Cercetare Ford de la Aachen (FFA) cu scopul de a analiza consecintele tehnice ale acesteia si impactul asupra mediului. Ford considera motorul cu hidrogen cu ardere interna drept un pas extrem de important catre folosirea pe scara larga a motoarelor pe baza de energie alternativa, scopul final fiind introducerea motorului cu energie electrica. Modelul FocusC-MAX folosit pentru aceasta cercetare este echipat, in varianta standard, cu un motor pe benzina, de 2.3 litri, cu 4 cilindri, si care dezvolta 110 CP. Pentru realizarea modelului Ford FocusC-MAX - H2 ICE, bateria a fost mutata din compartimentul motorului sub bancheta din spate. In plus, au fost adaugate o serie de sisteme de securitate, senzori adaptati pentru tehnologia ceruta de noul combustibil, sisteme electronice si doua echipamente de racire. [poza2s]Automobilul utilizeaza hidrogen comprimat la 350 de bari, amplasat in trei rezervoare. Doua din acestea sunt localizate in portbagaj, iar al treilea rezervor este instalat sub podea. Doua regulatoare de presiune reduc presiunea gazului la 5,5 bari in galerie. Impreuna, cele trei rezervoare au o capacitate de 119 litri, ceea ce echivaleaza cu 2,75 kg de hidrogen si asigura independenta de condus de pentru aproximativ 200 de km. Un supercharger permite modelului Ford Focus C-MAX - H2 ICE sa aiba o performanta similara cu aceea a motorului pe benzina. Prin comprimarea amestecului de aer, supercharger-ul creste masa amestecului de combustibil in camera de ardere. In timpul compresiei, aerul este incalzit si apoi racit prin intermediul a doua echipamente amplasate - unul in spatele bumper-ului frontal, iar cel de-al doilea in centrul compartimentului motorului. Aerul racit si comprimat se amesteca apoi cu hidrogenul in cilindri. [poza3s]Raportul hidrogen/aer in cazul lui Ford FocusC-MAX - H2 ICE poate fi ajustat intr-o varietate de combinatii datorita faptului ca, pentru a putea arde, hidrogenul trebuie sa ocupe intre 4% si 70% din volumul de aer. Aceasta inseamna ca pot fi realizate amestecuri cu hidrogen folosit in proportii mai mari sau mai mici, ceea ce permite un control optim al consumului de combustibil si al noxelor de oxizi de azot. Un alt proiect important menit sa permita dezvoltarea unei tehnologii pe baza de hidrogen il constituie Clean Energy Partership (CEP) ale carui baze au fost puse de guvernul german. Ford este unul din cei 9 parteneri din diferite sectoare industriale implicati in acest program care va avea o durata de 3 ani. In cadrul CEP, Ford va realiza trei automobile cu motoare bazate pe combustibili alternativi, automobile destinate clientilor de flota. Scopul CEP este sa asigure suportul pentru utilizarea pe viitor a tehnologiilor pe baza de hidrogen. Hidrogenul este considerat o sursa “prietenoasa” de energie pentru ca poate fi obtinut prin exploatarea resurselor de apa. In comparatie cu tehnologia hidrogen ICE, celelalte tehnologii pe baza de combustibili alternativi au o eficienta mai ridicata, nu emit gaze poluante si nu contribuie la amplificarea efectului de sera.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2090 :: 22.18MB