Fiat 500 si-a depasit astfel net competitorii, impunandu-se atat prin obtinerea de voturi de la 57 din cei 58 de membrii ai juriului, cat si prin faptul ca a fost prima alegere a 33 dintre acestia. Este pentru a doua oara - prima oara a fost in 2004 cu Fiat Panda - cand un model de segment A obtine acest prestigios premiu al industriei auto.
Recordul face ca Grupul Fiat sa ajunga la 12 premii Car of the Year in decursul istoriei sale: Fiat 124 (1967), Fiat 128 (1970), Fiat 127 (1972), Lancia Delta (1980), Fiat Uno (1984), Fiat Tipo (1989), Fiat Punto (1995), Fiat Bravo/Brava (1996), Alfa 156 (1998), Alfa 147 (2001), Fiat Panda (2004) si Fiat 500 (2008).
Lansat anul acesta pe 4 iulie, in aplauzele a mai mult de 7000 de persoane din 63 de tari, invitate sa asiste la evenimentul din Torino, Noul Fiat 500 a fost primit cu un imens entuziasm.
Ulterior, in doar 4 luni de la lansare, s-au inregistrat mai mult de 105.000 de comenzi, in contextul inceperii comercializarii in doar 2 tari: Italia si Franta. In acelasi timp, in tarile in care se desfasoara procesul de marketing premergator lansarii, comenzile depasesc asteptarile tuturor. In Gemania, in doar 2 saptamani, au fost lansate 6300 de comenzi ferme.
Astfel, in acest moment, Fiat 500 se situeaza pe locul 2 in Europa in segmentul A, cu o cota de piata de 14,1%., fiind depasit doar de Fiat Panda (17 000 de comenzi si o cota de piata de 21,2%). Fiat 500 este insa mai mult decat o noua masina. Este un adevarat manifest al noii identitati a marcii Fiat, un model care demonstreaza din toate punctele de vedere noua abordare a companiei in privinta producerii de masini. De aceea, Fiat 500 este practic promotorul unor noi tehnologii, marcand in acest fel si cateva recorduri in segmentul sau.
Este pentru prima oara cand o masina mai mica de 3,55 m primeste maximum de 5 stele EuroNCAP, fiind de altfel si pentru prima oara cand un astfel de autoturism este dotat cu 7 airbag-uri in echiparea standard si dispune de sistemul ESP pentru toate tipurile de propulsoare.
In plus, Fiat 500 este primul autoturism lansat cu o gama completa de motorizari (1.2 69 CP, 1.3 Multijet 75 CP cu filtru DPF si 1.4 16v 100 CP), proiectate sa respecte standardele Euro 5, o avanpremiera in industria auto, tinand cont ca aceste standarde vor deveni obligatorii peste 2 ani.
Premierele nu se opresc insa aici, fiind si pentru prima oara cand o masina de dimenisunile lui Fiat 500 poate fi comandata in atat de multe configuratii: 4 niveluri de echipare, 3 motorizari, 12 culori (printre ele si 6 culori vintage ce amintesc de anii 50 si 60), 15 interioare ce includ materiale ca Pelle Frau si Cordura, 9 tipuri de jenti si 19 modele de autocolante pentru personalizarea masinii.
In total, mai mult de 500 000 de versiuni de echipare diferite
In spiritul inovatiilor ce caracterizeaza noul Fiat 500, proiectantii italieni au creat si 100 de accesorii originale - unele dintre cele mai surprinzatoare sunt odorizantul electric incorporat si brelocurile personalizate - alaturi de o serie de dispozitive infotelematice (sistemul Blue&Me). Anul acesta ceremonia prilejuita de acordarea premiului "Car of The Year 2008" va fi organizata de revista germana Stern si va avea loc la Berlin, pe 28 Ianuarie 2008.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!