No SSO cookie

EXCLUSIV! Interviu cu Thierry Neuville, cel mai promitator tanar pilot de raliuri din lume

voteaza
(0/ 0)
EXCLUSIV! Interviu cu Thierry Neuville, cel mai promitator tanar pilot de raliuri din lume
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Masini.ro va prezinta in exclusivitate un interviu cu belgianul Thierry Neuville, recent desemnat cel mai promitator tanar pilot de raliuri.

 
 

Pentru a ajunge mare in lumea raliurilor, ai nevoie de talent, de putere de munca, de multa rabdare, dar si de sprijin material si de o buna politica de marketing. In plus, este nevoie de experienta, in conditiile in care rareori unui pilot de sub 25 de ani i se da ocazia sa alerge in WRC si in conditiile in care foarte putini piloti sub 30 de ani au ajuns campioni mondiali.

Belgianul Thierry Neuville pare sa aiba toate cele mentionate mai sus, mai putin varsta de a alerga in WRC. In varsta de doar 23 de ani, acesta a facut deja valuri in IRC, acolo unde a castigat o etapa in 2011 si unde ocupa locul cinci la general, in ciuda a doua abandonuri si a unei etape in care a absentat.

Mai mult decat atat, tanarul belgian a debutat deja in WRC, acolo unde a participat la sase raliuri in 2009 si 2010. In unul dintre ele, Raliul Bulgariei din 2010, a incheiat pe locul 12 la general si a fost primul in clasamentul JWRC( Junior WRC). Toate premisele asadar pentru un viitor mare campion de raliuri, mai ales in conditiile in care Volkswagen, care va intra in Campionatul Mondial in 2012, este in cautare de talente.

In cele ce urmeaza, va prezentam un interviu oferit in exclusivitate de tanarul si promitatorul pilot belgian site-ului masini.ro.

Reporter:Esti considerat de cativa ani buni drept unul dintre cei mai talentati piloti de raliuri. Cu toate acestea, nu ai reusit inca sa obtii un contract full-time in WRC. Crezi ca ar trebui sa existe mai mult sprijin pentru tineri in WRC? De asemenea, crezi ca ai putea face fata in acest moment in WRC?

Thierry Neuville: E adevarat ca nu este usor sa prinzi un contract full-time in WRC, dar cred totusi ca este putin prea devreme sa vorbim de asa ceva la mine. Am 23 de ani, mai am doi ani de contract cu Peugeot in IRC si de-abia la finele acestui contract am putea vorbi despre ceva mai mult...

Rep.: Crezi ca unele echipe din WRC isi aleg pilotii pe motive financiare sau politice, si nu in baza talentului si a abilitatilor de a pilota?

T.N.: Probabil ca uneori exista si motive politice in spatele anumitor numiri, dar daca un pilot nu este rapid si constant nu poate ajunge in WRC, oricat sprijin ar avea!

Rep.: Ai pilotat deja in sase etape din WRC in 2009 si 2010. Cu toate acestea, ai abandonat in patru dintre ele, iar un al cincilea l-ai incheiat doar pe 27. Cum ai descrie debutul tau in WRC si cum crezi ca te-ai descurca acum daca ai putea sa iei acele raliuri de la inceput?

T.N.: Nu cred ca m-am descurcat foarte rau pentru un debutant de 21 si 22 de ani. De altfel, am si castigat unul din aceste raliuri la categoria Junior, asa ca una peste alta as spune ca bilantul este unul pozitiv. In plus, si in cele patru etape in care am abandonat, lucrurile mergeau bine pana au intervenit probleme tehnice sau erori de-ale mele.

Da, sigur, daca as putea sa o iau de la inceput si sa particip acum la cele sase etape, probabil ca m-as descurca mai bine si as schimba anumite lucruri, dar e prea tarziu sa ne gandim la asa ceva si este cel mai bine sa privim inainte.

Rep.: Ne poti spune de ce ai absentat din etapa de IRC din Azore? Vei participa la ultimele patru etape ale sezonului?

T.N.: Raliul Azorelor nu era prevazut in contractul meu si in bugetul Peugeot, fiind o etapa destul de scumpa. In plus, nu ma descurc extraordinar pe pietris, asa ca am preferat sa ne concentram pe etapele de asfalt si sa castigam cat mai multe puncte acolo.

Rep.: Esti al cincilea in ierarhia generala din IRC. Care sunt obiectivele tale pana la finele sezonului? Este posibil podiumul la general?

T.N.: Orice este posibil in IRC, acolo unde exista un echilibru mare intre primii piloti. Totusi, eu incerc sa ma concentrez pe fiecare raliu in parte si sa scot rezultate cat mai bune in fiecare etapa, asa ca nu ma gandesc neaparat la clasamentul final.

Rep.: Daca ai fi managerul unei echipei de WRC in acest moment si ar trebui sa alegi un singur pilot dintre Sebastien Loeb, Sebastien Ogier si Thierry Neuville, pe cine ai alege si de ce?

T.N.: Grea intrebare! Sunt pilot, nu sunt manager de echipa, asa ca mi-e greu sa aleg. Hai sa spunem asa, Thierry Neuville ar fi un pilot secund excelent.

Rep.: Cat de important este pentru un pilot de raliuri sa aiba langa el un bun si experimentat co-pilot? Esti satisfacut de noul tau co-pilot, Nicolas Gilsoul? De asemenea, ne poti spune de ce l-ai inlocuit pe Nicolas Klinger cu acesta?

T.N.: Un co-pilot cu experienta este extrem de important, mai ales atunci cand pilotul nu are foarte multa experienta. Si Gilsoul, si Klinger sunt foarte buni in ceea ce fac, dar este mai usor sa lucrez cu Nicolas Gilsoul, deoarece locuieste in aceeasi zona a Belgiei ca si mine si putem sa ne intalnim mai des si sa lucram mai bine. In plus, este tanar ca si mine, motivat ca si mine, asa ca ne intelegem foarte bine.

Rep.: Juho Hanninen este actualul lider din IRC, chiar daca a ratat doua etape in acest sezon. Ce a avut Hanninen, iar tu sau ceilalti piloti din IRC nu ati avut pana acum in 2011?

T.N.: Hanninen are o experienta foarte vasta adunata in ultimele doua sezoane, in care a alergat si in IRC si in WRC, asa ca el era cumva obligat sa atace, sa fie constant, sa castige cat mai multe puncte si sa aiba rezultate cat mai bune.

Daca vrei, eu sunt in aceeasi pozitie in care era el acum doi ani si sper sa ajung unde este el acum pana in 2013. In plus, daca este sa ma refer la calitatile lui Juho, este un pilot foarte inteligent si isi stie limitele foarte bine.

Rep.: Cat de satisfacut esti de actuala ta masina, Peugeot 206, si cat de valoroasa este aceasta in comparatie cu celelalte masini din IRC?

T.N.: Masina este una buna si este capabila de victorii, cu conditia ca circuitele sa fie netede si tehnice. Pe de alta parte insa, suntem mai lenti decat Skoda, dar lucram la acest capitol si speram sa fim peste ei cat mai curand.

Rep.: Crezi ca WRC este mai mult o divizie de motorsport care se bazeaza pe tehnologie decat una care depinde de abilitatile si calitatile pilotilor?

T.N.: Imi este greu sa spun asta acum, avand in vedere ca vorbesc putin din afara, dar nu cred totusi ca nu sunt importante calitatile pilotilor, oricat de avansata ar fi tehnologia.

Rep.: Unde te vezi in cinci sau zece ani? Crezi ca poti ajunge campion in WRC?

T.N.: Calitatile sunt acolo, viteza, motivatia, dorinta de victorie, cred ca am tot ce imi trebuie pentru a ajunge sus. Totusi, am nevoie si de o conjunctura si de putin noroc, pentru ca daca nu voi ajunge in doi sau trei ani sa alerg constant in WRC, nu putem sa vorbim despre titluri mondiale in viitorul apropiat.

 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1274 :: 17.79MB