No SSO cookie

Epopeea ARO: Episodul 3 - Conducerea ARO a fost reclamata la PNA

voteaza
(0/ 0)
Epopeea ARO: Episodul 3 - Conducerea ARO a fost reclamata la PNA
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Potrivit sesizării nr. 26621/07.04.2004 şi a unei reveniri cu noi precizări ale Sindicatului Uzinei ARO şi Sindicatului Independent al FSM, din data de 19.04.2004, depuse la sediul PNA din Bucureşti, conducerea ARO, în frunte cu Consiliul de Administratie al uzinei din Campulung, a fost reclamată la PNA pentru vanzarea frauduloasa a Fabricii de Scule si Matrite (FSM) ARO.

 
 
Sindicaliştii ARO susţin că FSM-ARO a devenit ţinta unui grup de interese local, acela;i care se afla în spatele privatizării ARO, ce doreste preluarea acestei singure sectii rentabile de la ARO. Acest lucru este subliniat şi de rezultatele financiare ale firmei, care la data de 31 ianuarie 2004 aratau că societatea avea un profit de 50,448 milioane lei, având o cifra de afaceri în 2003 de peste 252 miliarde lei. Astfel, deoarece activele (teren, cladiri si utilaje) in care isi desfasoara activitatea FSM-ARO sunt proprietatea Uzinei ARO, noul CA si conducerea nu pot sa le vanda, asa cum si-a dorit initial Gh. Bulugea, patronul SC Montana MG SRL, deoarece contractul de privatizare interzice pe o perioada de 5 ani instrainarea din patrimoniul ARO a unor active ce servesc la realizarea productiei de automobile. Între ARO si Montana MG SRL a fost încheiat un contract de asociere în participatiune. In baza acelui contract, ARO urmeaza sa puna la dispozitia asocierii activele FSM, iar "Montana" sa contribuie cu o suma de bani si cu administrarea bunurilor ce constituie obiectul contractului de asociere. Numai ca SC ARO SA datora FSM o suma de peste 100 miliarde lei, reprezentand lucrari efectuate, receptionate, acceptate la plata, dar neachitate. Dupa cum este cunoscut din "folclor", mai mult, contractul de privatizare a ARO cu "Cross Lander" prevede ca datoriile comerciale catre furnizori ale actionarului majoritar al ARO, John Perez, sa fie achitate de cumparator, adica de John Perez. Si daca initial s-a urmarit lichidarea FSM, pentru aceleasi motive, dupa cum este cunoscut s-a "renuntat" la asocierea prin participatiune cu "Montana MG", pentru un contract de vanzare-cumparare directa intervenit intre ARO si SRL-ul amintit. Astfel, dupa o cinica inducere in eroare a salariatilor FSM, in data de 26 februarie a.c., ARO, reprezentat ilegal de Iustin Preoteasa (in calitate de director general) si de Aurel Tocila (in calitate de director financiar-contabil), a semnat cu Marinela Bulugea, in calitate de asociat unic al SC Montana MG (un SRL care comercializeaza produse petroliere), contractul autentificat sub nr. 636/26.02.2004. Potrivit Sindicatului Independent al FSM-ARO, contractul de vanzare-cumparare mai sus amintit incalca interdictia de instrainare a activelor, pe care ARO o avea pe o perioada de 5 ani. Vanzarea s-a facut contra sumei de 2.700.000 USD. Sindicalistii mai sustin ca incheierea amintitului contract duce la anularea privatizarii Uzinei ARO. Mai mult, in sesizarea PNA de catre sindicalisti se solicita, in baza art. 20 al Legii 78/2000 (pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie), luarea de indata a masurilor asiguratorii, pentru inlaturarea pericolului de instrainare in continuare a activelor ARO. Potrivit sindicalistilor, prin modalitatea de plata stabilita in contractul de vanzare-cumparare (nr. 636/26.02.2004), s-a produs un prejudiciu in dauna statului de peste 1 miliard de lei. Mai mult, "avand in vedere ca pretul oferit s-a facut prin intelegerea partilor, fara o evaluare corecta a bunurilor vandute, s-a produs in dauna statului un prejudiciu de peste 3-4 milioane USD, bunurile fiind vandute in mod evident sub valoarea lor reala. Ca urmare a acestei situatii de fapt existente la FSM-ARO, solicitam luarea de urgenta a masurilor prevazute de lege". Pe langa toate aceste nereguli sesizate la PNA de Sindicatul Independent al FSM, la nivel de municipiu conducerea ARO si cea a Primariei Campulung au decis ca ARO sa fie scutita de la plata unor taxe si impozite datorate municipalitatii ce depasesc suma de 10 miliarde lei. Precizam ca de fapt actionar majoritar la ARO este John Perez, si nu statul roman, cum poate inca mai crede primarul Gheorghe Balan si toti consilierii PSD locali.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1370 :: 17.77MB