No SSO cookie

Eliminarea taxei auto ar injumatati vanzarile Dacia

voteaza
(0/ 0)
Eliminarea taxei auto ar injumatati vanzarile Dacia
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Compania Dacia isi mentine pozitia in favoarea unui "dispozitiv fiscal" care sa evite ca Romania sa devina groapa de gunoi a masinilor vechi din Europa, dar apreciaza ca reducerea semnificativa a taxei auto va conduce la injumatatirea vanzarilor sale pe piata interna.

 
 
In opinia oficialilor Dacia acest mecanism de protectie este justificat in planul protectiei mediului al sanatatii publice si al economiei nationale. Fourmont considera ca modificarile aduse taxei de prima inmatriculare ar putea afecta afacerile Renault in Romania, din cauza concurentei din partea pietei auto second hand.

"In 2008 Dacia va produce 320.000 - 350.000 vehicule din care 120.000 pentru piata din Romania. Suprimarea taxei de prima inmatriculare sau transformarea ei de asa natura incat sa devina inoperanta ar avea ca rezultat reducerea la jumatate a vanzarilor noastre in Romania. Aceasta ar antrena reducerea a mii de locuri de munca la Dacia, in conditiile in care am anuntat intentia de a
angaja peste 3.000 de persoane in 2008", a precizat Fourmont.

El a aratat ca taxa de prima inmatriculare nu a oprit importurile de vehicule rulate si ca acestea vor creste cu 15-20 la suta in 2007 fata de 2006, aproximativ cu acelasi ritm ca piata vehiculelor noi.

In cazul eliminarii taxei auto oficiali Dacia estimeaza ca in Romania ar putea intra in urmatorii doi ani un milion de vehicule mai vechi de 10 ani. Dacia are un set de trei propuneri pentru autoritati - accelerarea innoirii vechiului parc auto, evolutia taxei de inmatriculare pentru a raspunde observatiilor UE sau inlocuirea taxei actuale printr-o taxa de mediu axata pe trei criterii - nivelul de poluare, capacitatea cilindrica si nivelul de emisii de CO2.

Dupa intrarea in UE, Polonia, care nu a luat nici o masura de protectie, a fost invadata de 3,3 milioane vehicule de ocazie. In 2005, vehiculele importate mai vechi de 15 ani reprezentau 56 la suta din totalul importurilor, iar in primele 10 luni din 2007 au intrat in tara 825.000 vehicule de ocazie. In Bulgaria se estimeaza ca importurile de vehicule rulate se vor cifra in 2007 la 352.000 unitati, de doua ori mai mult decat in 2006.

In primele noua luni din acest an in Romania vehiculele de import mai vechi de 10 ani au avut o cota de numai 1 la suta din total importuri. Romania are cel mai vechi parc auto din Europa. Din cele 3,5-4 milioane autovehicule aflate in circulatie 25 la suta au peste 20 de ani, iar 45 la suta au peste 15 ani. Cele sase milioane vehicule cu vechime peste 15 ani polueaza la fel de mult in materie de emisii de CO2 ca 80 de milioane de masini Euro 4.

Industria de automobile constituie una din principalele parghii de dezvoltare economica a Romaniei, sectorul fiind propulsat de dezvoltarea companie Dacia. In 2007, furnizorii Dacia au in augurat 10 noi uzine, Dacia a angajat la Pitesti peste 3.000 de persoane, iar impreuna cu furnizorii numarul angajarilor a fost de 10.000.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1931 :: 18.66MB