No SSO cookie

Din 2005, români vor cumpara carburanti auto Euro 4

voteaza
(0/ 0)
Din 2005, români vor cumpara carburanti auto Euro 4
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Şoferii români vor fi nevoiţi să îşi trateze maşinile, începând din anul 2005, numai cu benzină şi motorină rafinate conform standardului de poluare Euro 4, ceea ce-i va obliga să scoată din buzunar mai mulţi bani ca să-şi umple rezervoarele.

 
 
[poza1s]Guvernul român a hotărit să introducă mai devreme cu doi ani cel mai drastic standard european de calitate pentru carburanţi, încurajând încă de pe acum consumul de benzină şi motorinâ din ce în ce mai puţin poluante. Primul pas realizat de cei mai importanţi producători de pe piaţa românească pentru implementarea standardelor Euro 4 a fost făcut odată cu începerea, anul acesta, a producţiei şi comercializării de carburanţi Euro 3, mai poluanţi decât Euro 4, dar mai “curaţi” decât cei aflaţi deja pe piaţă. Primii care vor fi nevoiţi să pună în rezervoare numai carburant ecologic vor fi proprietarii de maşini cu motoare Diesel. Autoturismele, dar şi foarte multe camioane, autobuze şi TIR-uri vor fi nevoite, încă de la 1 septembrie anul acesta,să alimenteze doar cu motorină Euro 3, care este cu aproximativ 2.000 de lei pe litru mai scumpă decât motorina mai puţin ecologică. Introducerea carburanţilor Euro a iscat deja dezbateri printre mecanicii auto. Unii dintre ei se tem că motoarele vechilor Dacii - model de autoturism cvasimajoritar pe şoselele româneşti - vor avea de suferit ca urmare a folosirii benzinelor Euro. Oficialii de la Dacia încearcă însă să îi liniştească pe proprietari, afirmând că testele efectuate pâna acum nu dau motive de îngrijorare. O altă influenţă a introducerii mai rapide a noilor tipuri de carburanţi va afecta rafinăriile. Cel mai concludent exemplu este cel al Petrom, companie care aparţine statului. Pentru aceasta, actualul proprietar trebuie să grăbească procesul de privatizare, astfel ca noul proprietar să poată face rapid investiţii. Petroliştii privaţi şi-au făcut deja socotelile care arată că, pentru a ţine pasul cu rafinorii europeni, vor fi obligaţi de piaţa şi de noile reglementări să scoată din conturi zeci de milioane de dolari pentru investiţii în calitate şi protecţia mediului.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1540 :: 22.16MB