Steven Rattner, omul adus de Barack Obama sa revitalizeze industria auto, a scos o carte, dupa concedierea sa, in care releva o serie de secrete ale implicarii administratiei in restructurarea GM si Chrysler.
Intitulata, “An Insider's Account of the Obama Administration's Emergency Rescue of the Auto Industry”, cartea autobiografica releva o serie de masuri si de propuneri incendiare. Principala dorinta a lui Barack Obama a vut sa-l aduca pe Carlos Ghosn in functia de CEO la GM, insa aceasta a refuzat din atasament fata de Renault-Nissan.
Iata ce mai dezvaluie cartea fostului membru al Administratiei Obama:
-Postul lui Rick Wagoner, fost CEO GM, era compromis de la alegerea lui Obama, functia a fost propulsa lui Ghosn.
-Intr-o prima intalnire in care se discuta soarta industriei auto americane, Obama a intrebat: “De ce noi nu putem face o Corolla?”
-Ajutorul financiar de 85 de miliarde de dolari catre industrie e mai mic decat se stabilise initial. Guvernul american aprobase 100 de miliarde.
-Seful staff-ului de la Casa Alba, Rahm Emanuel: “La dracu cu UAW” (sindicatul automobilistilor din America – n.r.)
-Obama a luat foc cand a auzit ca Rick Wagoner primise fonduri de 7 miliarde de dolari pentru a restructura GM, insa nu realizat nimic cu ele.
-Obama a petrecut mai mult timp gandindu-se daca sa-l plateasca pe Wagoner in loc sa-l concedieze.
-Guvernul american a vrut bani de la Fiat pentru 20% din actiunile Chrysler, insa nu s-a materializat nimic pana la urma.
-Intr-o discutie dintre Sergio Marchionne, CEO Fiat, si Ron Gettelfinger, presedinte UAW, boss-ul italian a propus muncitorilor sa imbratiseze o cultura a saraciei, in fata unei culturi a drepturilor la pensii si servicii medicale, pentru cei care urmau sa fie retrasi din activitate.
-Fritz Henderson, fostul CEO GM, a dorit o implicare mai mare a directorilor in procesul de planificare si productie si intentiona mutarea cartierului general din locatia curenta din Warren, Michigan. Ideea a fost respinsa, deoarece economia orasului Detroit s-ar fi prabusit. Propunerea a fost respinsa chiar de Administratia Obama.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!